Gå til innhold

Overgrep fra myndighetene!

Anbefalte innlegg

Skrevet

På Dagsrevyen sa de at en del ikke fikk sove om natten på grunn av svineinfluensa-hysteriet. Enda verre overgrep er jo dette mot de gravide. Skal man liksom gå rundt og stresse og skamme seg over sin graviditet?

Vi blir stilt overfor et umenneskelig dilemma: Ta vaksinen og risikere fosterskader, eller ikke ta vaksinen og risikere fosterskader. Jeg sier igjen, det er umenneskelig. I ettertid vil reaksjonene bli sterke mot denne mishandlingen av det norske folk. Propagandaen holder oss etter hvert i et jerngrep, det er en slags skruestikke som sakte strammes.

De ønsker å skremme folk, det er sikkert. Når folk skjelver i buksene, da er helsemyndighetene fornøyde! Tror at dette vil føre til Bjørn Iversen og de andre overhodenes undergang på lengre sikt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det beste man gjør for seg selv i denne situasjonen er å ta ett valg; vaksine eller ikke og så være ferdig med det. Tror folk ville fått det bedre med seg selv i stedet for å lese enhver artikkel om H1N1 de kommer over. Og mange klarer fint å skremme seg selv med å lese absolutt alt de kommer over uten å være en smule kritisk til det de leser.

Men mishandlig av det norske folk ... Synes det er å ta litt sterkt i ... Jeg stresser ikke, skammer meg ikke og føler meg overhodet ikke mishandlet av hverken myndighetene eller noen andre. Og hvilke sterke reaksjoner er det du forventer vil komme i fremtida?

Skrevet

Tror ikke helsemyndigheten önsker å skremme folk, nei, heller tvert i mot. De gjör heller det de kan for å komme med saklige opplysninger og råd. Det er nok heller media som står for skremselspropaganda.

Jeg er ikke enig i at dette er mishandlig. De kan vel ikke noe for at det ikke er rukket å blitt forsket mer på dette enn det er.

Ja, det kan v'ære et vanskelig valg, men de kommer jo med klare anbefalinger, og da kan man velge å fölge anbefalingene eller la være.

Jeg har fortsatt litt tid å tenke på hva jeg skal gjöre, men det blir nok vaksine...

Skrevet

Jeg har bare lyst til å si at jeg ikke kan fordra de som gjør seg til herre over andre mennesker- over de som prøver å gjøre det beste for flest mulig mennesker. For folk som har studert medisin, forsket på påvirkning og bivirkninger, på de som elsker faget sitt, og som prøver å gi gode råd i en ellers så vanskelig sykdomstid for spesielt gravide.

Det sitter mennesker rundt omkring på laboratoriumer, sykehus og forskningsparker i Norge som vier sitt liv for å redde andre mennesker. Det løper leger og sykepleiere rundt i korridorer nå som redder liv og tar i mot nye liv. De fleste legene og sykepleierene jeg kjenner er ikke kjøpt og betalt av en legemiddelindustri, ei heller den forskeren jeg kjenner - de drives av å kunne hjelpe andre mennesker, og de elsker faget sitt.

Helsemyndihetene får råd av de lærde, og gir ANBEFALINGER i en kaotisk tid. Takk for at du lever i Norge og kan få en vaksine om DU VIL, Relensa eller Tamiflu om du vil. Hadde du levd i Afrika kunne du dødd av diare eller Aids. Ha respekt for alt som blir gjort i denne tiden, og ikke døm alle andre som de stygge ulvene.

Jeg er heller veldig forsiktig med å saumfare nettet for nettopp propaganda. Eller å lese meg til frykt gjennom nettforumer, eller aller værst: å lese amerikanske sider med informasjon om svineinf. I hvilket land har vi best utviklet helsesystem? I Norge eller i USA? Hvem er kjøpt og betalt, og hvor betaler de for å ligge på sykehus??

Og kan vi risikere fosterskader? Er det bevist?

Bør man ikke stole på anbefalingene, og satse på de vil de fleste i Norge det beste? Så kan du selv avgjøre hva de vil gjøre med anbefalingene. Men ikke døm en gruppe som du ikke kjenner, eller gjør deg til herre over noen med lang forskning bak seg.

Det var ikke meningen og gå hardt ut mot akkurat deg supersynser, for jeg vet at mange mener det samme som deg. Men vei dine ord, det er nok av mennesker som er redde i denne tiden. Jeg tror ingen har ennå påvist fosterskader av vaksinen.

Skrevet

Den kom ikke opp. Prøver igjen.

Skrevet

Det kan være farlig å anta at øvrigheta alltid har rett. For noen år siden var det veldig på moten å kjøpe aksjer i Terra, og "alle" trodde at dette var bra å gjøre. Til og med noen ordførere gikk på dette, nettopp fordi de trodde at det som alle andre gjorde måtte være ufarlig. Idag er disse kommunene kjent som Terra-kommunene, som sitter nedsyltet i gjeld.

Respekterte banker som Postbanken har brukt å ringe rundt til folk og selge dem aksjer. Særlig eldre og ensomme har hatt lett for å la seg overtale av dette, og en del har tapt store penger på aksjekjøpene. Det gjelder å være på vakt, mener nå jeg.

Skrevet

Aksjespekulasjon kan da virkelig ikke sammenlignes!!! Er det rart mange går rundt i panikk om dagen, når det er så mye skremselspropaganda ute og går :((

Skrevet

Herregud dette er jo helt sykt. Jeg skjønner at noen er bekymret og synes det er vanskelig å finne svar på hva man skal gjøre i disse tider. Men det er virkelig ikke noen som sitter og ønsker gravide aller NOEN andre mennesker noe vondt, dere som tror det må virkelig tilhøre en gruppe mennesker som ikke kjenner et eneste menneske som sitter i ledende posisjoner i Norge. Og det er godt gjort, når vi er et så lite land.

Det er vanskelig og tungt å sitte å ta beslutninger og komme med anbefalninger på et område som det finnes så lite sikkerhet rundt. Likevel er myndighetene nødt til å ta ansvar, og komme med en anbefalning. Da må de velge det alternativet de etter nøye overveining og mye research, kommer frem til er det mest riktige. Og mye av dette arbeidet baserer seg på de anbefalningene som verdens helseorganisasjon kommer med. Dette er en organisasjon som jobber med å fremme helse på verdensbasis, og deres kompetanse er langt større enn hva norske myndigheter har mulighet til å sitte med.

Jeg er gravid, og jeg har valgt å vaksinere meg. Jeg er klar over risikoen, og velger å tro at jeg gjør det rikitge. Min venninne er også gravid, like langt på vei, og hun velger å ikke vaksinere seg. Vi har tilgang på samme informasjon, og vår magefølelse gjør at vi tolker ting i ulik retning. Vi er ikke uenige på noe som helst vis, og forstår hverandres valg veldig godt. Nettopp fordi vi begge tenkte mye før vi bestemte oss.

Ha respekt for andre, ha forståelse for at situasjonen er som den er, ingen har de sikre svarene og alle forsøker så godt de kan!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...