LillePersille88 ? Skrevet 7. november 2009 #1 Skrevet 7. november 2009 Noen som har prøvd det digitale termometeret inne på billige-tester.no? Vurderer å kjøpe en slik, men vet ikke om det funker eller ikke? Den koster jo bare 139, så det er jo ikke så mange tapte penger om det ikke skulle funke.. Bør man også kjøpe EL-tester i tillegg kanskje? Hmm.. Har aldri brukt slikt før, men er så utålmodig at jeg vurderer det sterkt nå dersom TR skulle dukke opp.. Noen som har peiling??
~Månestråle~ Skrevet 7. november 2009 #2 Skrevet 7. november 2009 Basaltemperaturen viser bare at du har hatt EL, du kan ikke forutse at den kommer med den metoden, så sånn sett burde du jo bruke begge deler. Da bruker du EL test for å se når EL nærmer seg også kan du bruke termometeret til å bekrefte at den har vært. Men det betyr at du må måle hver eneste dag, helst til samme tid, etter minimum 3 timesr sammenhengende søvn Jeg benytter meg av Babycomp, så aner ikke noe om de billige termometerene dessverre
LillePersille88 ? Skrevet 7. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 7. november 2009 Takk for raskt svar:) Så den viser ikke om EL er der altså.. Å måle hver dag frister ikke akkurat:P Hvor skaffer man babycomp da? Forteller den når EL er liksom?
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 7. november 2009 #4 Skrevet 7. november 2009 Eg har et sånn!! Tenkte det kosta ikkje så mye, når eg bare skulle prøve dette ut Meeeen..om det e heilt 100% stabilt vet eg nå ikkje... Noen ganger trenger det 2 minutters "betenkningstid" andre...3 sekund!! :-| så...hehe. Heilt greit å starte med, men eg tror eg skal kjøpe meg et som er litt bedre etterhvert. Ser du har fått godt svar over meg. Hehe.. Eg bruker bare tempen for å bekrefte/avkrefte el.
~Månestråle~ Skrevet 7. november 2009 #5 Skrevet 7. november 2009 Nei, Babycomp er et basaltermometer, men det er på en måte en "datamaskin" som holder orden på syklusen din og varsler deg om at du nærmer deg din fruktbare periode. Du kan lese mer om den her: http://www.pfc.no/article.php?articleID=116&categoryID=123 Men den er veldig dyr da :-s Jeg har veldig ureglemessige sykluser, derfor kostet jeg på meg en slik, for den hjelper meg å holde orden, men den kan ikke vise meg helt sikkert når EL kommer, men den tar utgangspukt i de tidligere målte syklusene. Det å måle hver dag blir man faktisk vant til. Jeg syntes det var et ork i starten, men nå går det nesten automatisk. I de fleste tilfeller holder det jo å bruke EL test. Da får du påvist når El nærmer seg og da har man ofte 12-36 timer før EL har vært. Tror man med El-tester også kan se at EL er overstått ved å fortsette å måle, men det har jeg ingen erfaring med. Så El-tester er jo en billig måte å sikre seg å treffe på. Du kan jo også observere vaginalsekretet ditt for å få en pekepinn på EL, det kan du lese mer om her: http://pernille.info/cervixsekret.htm Det er SÅ mange metoder, du må bare finne den som passer deg Lykke til!
LillePersille88 ? Skrevet 7. november 2009 Forfatter #6 Skrevet 7. november 2009 Men hva med de EL-testene da? De billigstrimlene.. Er de greie nok til å begynne med? Viser de om EL er her eller ikke?
LillePersille88 ? Skrevet 7. november 2009 Forfatter #7 Skrevet 7. november 2009 Takk for svar, Månestråle og Stress:) Tenker jeg bare bestiller billige EL-strimler til å begynne med:) Søkte opp babycomp på google nettopp, og det virker som om den var litt vel dyr ja.. Over 3000?!?! Hehe.. Har ikke så uregelemessig syklus jeg da, den varierer mellom 28-32 dager, som regel ligger den på 30. Og jeg kjenner jo litt murringer midt i syklusen, så kan jo hende det er EL som er på tur da, eller har vært eller noe slikt:) Så da kan jeg jo begynne med strimlene i alle fall:) Men masse takk for svar, kjekt å ha et slikt sted hvor man kan spørre om alt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå