Ella12 Skrevet 7. november 2009 #1 Skrevet 7. november 2009 Hei! Jeg har en utrolig lettvint gutt på 5mnd. Han legger seg kl. 19 på kvelden og våkner ikke før 0730 dagen etterpå. Nå i det siste har han begynt å våkne tidligere. Da har jeg lagt han ved siden av meg i senga, og da sovner han såååå godt! I dag vekket jeg han 0930 fordi jeg synes det var så lenge siden han hadde fått mat (15timer) og blir litt stressa av det. Hadde jeg ikke vekket han så hadde han sikkert sovet en time til. Er det grunn til å bli stressa av dette, eller skal jeg bare la han sove om han sover? Noen som har en unge som er slik? Kan legge til at han spiser godt om dagen og vekta er fin. Takk for alle svar.
Trollemor75 Skrevet 7. november 2009 #2 Skrevet 7. november 2009 1) Ikke si det for høyt, vi er mange som ikke har sovet mer enn 6 timer på rad i flere måneder/år. 2) Ikke sats på at det varer i all evighet. Min sov søtt lenge, men nå er jeg heldig om jeg får sove til 06.00 (8,5 mndr). 3) For min del, for å unngå gradvis forskyvning av døgnrytmen, ville jeg vekket han på et bestemt tidspunkt hver morgen.
vims81 m/♀08 ♥♂11♥ Skrevet 7. november 2009 #3 Skrevet 7. november 2009 Sier bare en ting - NYT det :) Jeg har en jente som aldri har vært noen sovebaby og ønsker meg veldig det neste gang Hun er nå 12mnd og har ikke sovet en hel natt ennå. Heldig er du
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 7. november 2009 #4 Skrevet 7. november 2009 Så lenge vekta øker som den skal, er det bare å la ham sove- med goood samvittighet=) Jenta mi på 1 år har også plutselig begynt å sove så lenge om natta; de siste to- tre ukene har hun ikke våkna før i 10- 11 tida! Våkner gjerne en gang eller to iløpet av natta, men DET tåler vi fint sålenge hun sover så lenge på morran;) NYTES så lenge det varer ja!!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 7. november 2009 #5 Skrevet 7. november 2009 kan jo legge til at hun legges litt seinere også da- gjerne et sted mellom 20 og 21..
Suretær Skrevet 7. november 2009 #6 Skrevet 7. november 2009 Som om jeg skulle skrevet det selv! Min er 5 mnd, blir lagt kl 19, og sover til 06.30. Da tar jeg ham opp til meg og så sover vi til halvni. Det er så fantastisk! HS sa at jeg ikke skulle vekke ham, men bare nyte så lenge det varer. Godt å høre at det er flere, litt merkelig å bekymre seg for at ungen sover for lenge.. Min veier 10 kg så han sulter i hvert fall ikke: )
♥3nydeligebarn♥ Skrevet 8. november 2009 #7 Skrevet 8. november 2009 Akkurat som å høre min også han er litt større 7mnd,men har sovet natta rundt fra han var 6 uker (da la han seg rundt 21). Har 2 større barn også,som også sov så mye når di var små så jeg har vært veeeeeldig heldig ) Så lenge vekta er fin og ungen er fornøyd så er d ingenting i veien for å sove så mye,bare nyt d ))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå