Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går morges testet jeg med en jalla test fra Sverige og fikk bare en "skyggestrek". I stad testet jeg med CB+ og fikk opp et blått pluss tegn!

Jeg føler egentlig at jeg har mensliknende smerter i magen og jeg er litt bekymret for at mensen skal komme på mandag som er min ikm.

Jeg kan egentlig ikke si at jeg føler noen symptomer enda. Er det uvanlig? I følge terminkalkulator.com er jeg 3+2 uker på veg.

Dette er egentlig ganske vanskelig fordi han som vil bli faren til barnet har presisert grundig at han ikke vil ha barn ennå. Jeg vil ha barnet uansett, så jeg kommer til å fullføre svangerskapet selv om jeg mest sannsynlig blir alenemor. Jeg gruer meg veldig for å fortelle det. Noen som har noen gode råd til meg?

Familien min vet jeg også vil ta det tungt, men jeg sier det ikke til dem før det synes på magen min. Jeg er tross alt voksen og kan ta vare på meg selv og mitt eget barn, men det er selvfølgelig veldig vondt at ingen av de nærmeste rundt meg støtter meg og tenker positivt.

En annen ting jeg er bekymret for er at jeg røyker. I mitt forrige svangerskap (6 år siden) husker jeg at jeg ikke orket å høre ordet engang. Nå sitter jeg her og tripper fordi jeg ikke har fått røyket enda i dag. Burde jeg slutte nå med en eneste gang? Hva med kaffe?

Takknemlig for svar =o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først og fremst, gratulerer =)

Men har dere brukt prev. da? Hvis dere ikke har det, så må jo pappan være fullt klar over at det kan bli baby..

Og JA, du burde slutte å røyke med en gang! Tenk på babyen i magen!

Og kaffe/cola skal man ikke drikke mye av, mener de sier rundt 2 kopper pr dag..

Lykke til =)

Skrevet

Gratulerer så mye med graviditeten :):)

Trist at du tror hverken faren til barnet eller familien din vil støtte deg. Det er sikkert vondt for deg.

Jeg anbefaler deg absolutt å slutte og røyke, for det er jo skadelig for fosteret.

Tror du kan drikke opptil 3 kopper med kaffe til dagen.

Lykke til!

Skrevet

Ååå, gratulerler!!! :D:D:D (til tross for litt vanskelig situasjon!!!)

Godt å høre at du vet hva du vil, hvertfall!!! Og sånn som du fremstår i innlegget ditt her, så er eg ikkje mye bekymret for mor og barn :) Dere kommer til å få det sååå flott, med eller uten bf!!!!

Dette klarer du jo uten familien din og, selv om det kanskje sårer enda litt mer enn at bf ikkje er klar. Men, tror det endrer seg eg, når de får møte nye barnetbarnet sitt!!!! :)

Ang. røyking. Vel, en deler ikkje blod med barnet før uke 5 eller 6. Så sånn sett, så vil ikkje barnet bli direkte på virket av røyken din. Men nikotinen og alle andre stoffene som er tilsatt i røyken, kan føre til dårligere blodomløp, også nedi der rundt barnet skal vokse og gro. Og der er det en fordel at alt "flyter fritt". Så desto fortere du klarer å kutte røyken, desto bedre. Men, om du tar det litt forsiktig og trapper ned ei uke f.eks. så tror eg personlig ikkje det vil skade. Men så klart!! Det aller beste er å ikkje røyke i det hele tatt!! (men noen mennesker blir så enormt stressa av å kutte røyken at det er bedre for både mor og barn at mor tar det ned litt etter litt over noen dager.)

Og kaffe, er vel 2 kopper om dagen som er "grensa" tror eg? Sånn ca.

Gratulerer så mye igjen!!!! :D

Eg fikk ikkje noe tydelig blått kryss..hehe. Klarte ikkje holde meg til i mårra. Fikk en skygge da, som vanlig. Hehe...! Men sååå kjekt å lese at du fikk fiiint blått kryss!!!!!! :D:D:D:D:D:D:D:D

Skrevet

Takk for at dere svarer meg =o)

Joda, bf visste meget godt at jeg ikke brukte noen form for prevensjon. Så ja, i grunnen kan han jo takke seg selv. Men han spurte om jeg ville ta abort hvis jeg ble gravid. Jeg turte selvfølgelig ikke å si annet enn ja til det der og da. Jeg er nemlig svært forelsket i han og vil være sammen med han. Vi har kun vært sammen i 2 uker... Han er også yngre enn meg så jeg kan forstå at han synes det er i tidligste laget.

Uff =o( Jeg vet at dette er kjempedumt av meg!

Skrevet

Tusen takk Drømme. Det var derimot veldig kjedelig at du ikke fikk positiv test i dag. Jeg skal uansett håpe for deg på deg fremover =o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...