Superteam GRAVID <3<3<3<3 Skrevet 6. november 2009 #1 Skrevet 6. november 2009 I følge de to siste mnd og libresse sin mensenkalender (haha) skal jeg da ha eggløsning 22 november! (kommer til å teste meg med el tester uansett i og med at dette er min 1pp og jeg ikke har tenkt noe særlig over mens og el før så prøver å finne ut når jeg har osv! Fikk mensen i dag (6nov) og det pleier å ta en uke for meg! Hadde vært gøy om noen andre har rundt samme dato!
annemarg81 Skrevet 7. november 2009 #2 Skrevet 7. november 2009 Hei. Jeg fikk endelig mensen i går og dette blir 1 pp for meg også. Mistet for 7 uker siden og har ventet på at mens skulle komme tilbake, og i går kom den endelig. Har ikke brukt el tester før og tror ikke jeg kommer til å bruke det nå heller, blir vel egentlig lett gravid og vi har funnet ut at sex hverdag i 14 dager da satt i hvertfall jenta vi har ;o) Hun eldste ble vi uplanlagt gravid med, nr to hadde vi sex hver dag i 14 dager og den jeg mistet var heller ikke planlagt. Da ble jeg gravid 5 mnd etter å ha født, hadde bare en mens så ble jeg gravid. Vi skulle egentlig ikke ha flere barn, eller jeg syns det hold med to, men når jeg først vendte meg til tanken på en til så syns jeg det var helt greit. Er derfor vi har bestemt oss for å prøve på en til, føler at det er noe som mangler etter at jeg mistet (i uke 13). Blir spennede å se om det blir positiv test på oss om en mnd )) Har vel 30-31 dager syklus...
Superteam GRAVID <3<3<3<3 Skrevet 7. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 7. november 2009 Hei Så trist å høre at du mistet! Men heldigvis har du jo to barn fra før uansett hva som skjer:) så du har vel nok å henge fingrene i! Men det blir spennende å se om vi klarer det 1pp Skjønner deg godt du vil ha en til! Kan ikke tenke meg hvordan det er å miste! Og håper ikke det skjer med meg! Jeg må nesten ta de el testene! Aner ikke om jeg kan bli gravid heller, men regner jo med det:) Min samboer har reisejobb! Men nå i disse dager jobber han her i byen heldigvis! derfor håper jeg hvertfall at den sitter fort fordi vi antageligvis kommer til å reise mange av pp senere! Vi har vel noenlunde samme sylus! Lang hvertfall så jeg har el på dag 17 ifølge mensenkalenderen på libresse.no! Men skal nok bli mye sex og el-tester rundt el tiden! Både før og etter! Så jeg sier til han at han bare kan glemme å være sliten og trøtt etter overtid da Hvis i blir gravide denne el, får vi augustbaby perfekt:)
~Månestråle~ Skrevet 7. november 2009 #4 Skrevet 7. november 2009 Hei! Jeg har IKM 9 Desember om det ikke sitter denne mnd. (og det vet jeg om noen få dager) Så slår gjerne følge med deg da
annemarg81 Skrevet 7. november 2009 #5 Skrevet 7. november 2009 Har nok å henge fingrene i ja, ei på 4 år og ei på snart 10 mnd. Er glad for at jeg har dem, da var det liksom ikke så ille å miste siden jeg har dem å kose meg med. Var litt av et sjokk å miste selv om jeg hadde mye blødninger pga at jeg mistet tvillingen veldig tidlig, men miste er liksom noe som bare skjer alle andre. Var på ul bare 4 dager før jeg mistet og da så jeg spiren hoppet rundt inni der ( Mannen min er helt i himmelen fordi nå blir det masse på han, så jeg får vel ikke ta i fra han den gleden med å ta el tester slik at jeg vet akkurat når jeg har el hehe... Skjønner at du vil bruke testene når han er mye ute og reiser, og når du ikke har barn fra før. Får håpe du får det fort til siden han er mye borte, er ikke noe mer kjedelig enn å få mensen når en så gjerne vil bli gravid! Han må bare trå til rundt el tid, men nå pleier vel ikke mannfolk å være for slitene til sex?! Ihvertfall ikke min, han kan være skikkelig syk men sex er ikke noe prob! hehe... Vi får krysse fingrene for augustbaby ) Har fra før juni og januar, så jeg har prøvd to av årstidene. Det som er litt dumt med august er jo å gå høygravid på sommeren, men hva gjøre man ikke for å få barn ;o)
nurseelisa Skrevet 7. november 2009 #6 Skrevet 7. november 2009 Fikk også mensen i går, 6/11, så er endelig inne i 1 pp... Gleder meg til å sette i gang:-) IKM 2.des. EL ca 18-20 nov... Lykke til alle sammen :-)
Superteam GRAVID <3<3<3<3 Skrevet 8. november 2009 Forfatter #7 Skrevet 8. november 2009 Hei! Får håpe for din skyld at du ikke trenger å være med her i desember:) Men hvis det ikke skjer noe er du hjertelig velkommen! Men håper du er gravid nå!! Lykke til :)
Superteam GRAVID <3<3<3<3 Skrevet 8. november 2009 Forfatter #8 Skrevet 8. november 2009 ååå Sikkert kjempesøte!! To av bestevennindene mine har gutter begge to! Han ene er 4 og han andre 4,5! og ho med han på 4 er gravid nå (snart 6 uker) (ikke planlagte noen av de guttene!! 17 og 19 var de når de fikk) Gleder meg til jeg endelig kan være med i dyreparken med min EGEN unge!!! syntes det er koselig å være med de uansett! Jeg er veldig glad i barn og har egentlig alltid vært det!! Så jeg har vel egentlig trodd at jeg skulle bli en superung mor!!! (mamma var det, min bror når ho var 16 og meg når ho var 19, også har ho 2 til etter det) ikke for at jeg skulle hatt barn når jeg var 16 akkurat!! Så nå er jeg 24, men føler det er en perfekt alder jeg Vi har hus, biler og jobber! Det værste var vel kanskje at du hadde ul først!! så du fikk sett nurket! Var det tvillinger du skulle hatt?? Nei jeg kan vel få han om jeg vil uansett nesten! Må bare gjøre en liten innsats! Og det skal jeg nok gjøre denne mnd!! Han jobber i dag også! men nå har jeg mensen så det gjør ikke noe Ja det å gå høygravid på sommeren får bare være!! Det jeg får igjen for sommeren etter. da har jeg en 10 mnd gammel baby i juni og fri hele sommeren med barnet!! så sommeren etter kan man gjøre masse! og forhåpentligvis klart å få bort de ekstra kiloene man får! Men ville helst hatt i april/mai kanskje haha nå snakker jeg som om jeg skal får unge i august! Men håper jo det da! Blir spennende å se denne mnd!!! fortsatt ca 2 uker igjen for meg før el! men begynner med sex ofte rett etter mensslutt og teste for el tidlig siden jeg ikke vet! Får håpe dere klaffer igjen fort!!! Skal vel ikke være noe problem å treffe når dere gjør det så ofte:)
Superteam GRAVID <3<3<3<3 Skrevet 8. november 2009 Forfatter #9 Skrevet 8. november 2009 feil knapp, er bare 23
Superteam GRAVID <3<3<3<3 Skrevet 8. november 2009 Forfatter #10 Skrevet 8. november 2009 oi, du hadde kort syklus! Fikk mensen 6 nov og har liksom el 22 nov og mensen igjen 7 des! Men er jo ikke helt sikker da! Har aldri pleid å følge med på mensen! Den har liksom kommet når den har kommet! (sluttet på pillene i sommer og når jeg gikk på piller fikk jeg den jo når pillene var tomme ) Lykke til!! Spennende å se hvor mange som klarer det i November!!
nurseelisa Skrevet 8. november 2009 #11 Skrevet 8. november 2009 Superteam: Ja, kanskje den er litt kort... Jeg har hatt hormonspiral i 6 år som jeg tok ut nå i mai, hadde da ikke hatt mensen på flere år... Men etter at jeg tok den ut har jeg hatt veeeldig regelmessig mens hver 26.dag... Før jeg fikk hormonspiral fikk jeg jo var jeg jo gravid og ammet, men før jeg ble gravid, hadde jeg syklus på 31. dager i årevis... Rart at det har endret seg slik.... Jeg vet jo ikke når jeg har eggløsning da, har aldri testet meg, men vurderer å gjøre det, det gjør jo ting litt enklere. Jeg så at du hadde tenkt å gjøre det. Blir spennede å følge alle oss har IKM i begynnelsen av desember da... :-) Klem
Superteam GRAVID <3<3<3<3 Skrevet 8. november 2009 Forfatter #12 Skrevet 8. november 2009 Du er jo bare heldig at den er kort nå som du prøver bli gravid da Du har et barn fra før? hvilket kjønn og hvor gammel? Jeg gleder meg til det blir test-tid her inne!!! Håper de fleste klarer det! Kan jo ikke regne med at alle klarer det, men er jo lov å håpe:) Bare å kjøre på!!! 22 nov.. lenge til!! også er det vel sånn at de fleste pleier å teste seg 2 uker etter el? isåfall 7 desember for meg!! tiden går seeeent når man venter!
happygilmore Skrevet 8. november 2009 #13 Skrevet 8. november 2009 Henger meg på her også, selv om jeg har litt kortere syklus. IKM 3. desember, EL ca 19. november. Utålmodig! Blir spennende når folk begynner testing
nurseelisa Skrevet 8. november 2009 #14 Skrevet 8. november 2009 Jeg har to barn fra før. Ei jente på 8 år, og en gutt på 6 år... Så er nå veldig klar for å prøve på en liten etter-på-klatt... Gleder meg også til testetid, det er jo så spennende dette her, utrolig gøy... Å jeg er så klar, så utrolig klar, har nesten lyst å rope det ut... Men det går jo ikke, så derfor er det så gøy å være her inne, her kan vi virkelig diskutere med likesinnede her inne... Det er vel best å vente med testing til etter 2 uker etter EL, men det blir jo sannsynligvis mens.dagen for min del, og det er jo flere som tester positivt 4-5 dager før IKM... Så vi får se hvor lenge vi klarer å holde oss, jeg tror jeg må handle inn flere tester, så slipper jeg å spare så veldig på dem:-) hehe :-) Men med de to forrige graviditetene kjente jeg det veldig godt på kroppen at jeg var gravid altså, mange dager før IKM. Andre gangen jeg ble gravid tok jeg ikke test før lenge etter IKM, jeg visste at jeg var gravid på alle symptomene, så jeg synes ikke det var nødvendig... :-) Rart å tenke på egentlig, at jeg var så avslappet den gangen... Denne gangen kommer jeg sannsynligvis til å teste som en gal, mange dager før IKM... Men det skal være sagt at jeg var i en annen situasjon den gangen, sv.sk var ikke planlagt, men vi hadde den innstillingen at ble jeg gravid, så ble jeg det... Mannen min var i flere år fornøyd med å ha to barn, og synes det var nok... Så derfor har vi ventet sa mange år på nr. 3 + pga. utdanning... :-) Men nå er vi begge råklar for å prøve på tredjemann, kjekt at han også er så gira:-)
Superteam GRAVID <3<3<3<3 Skrevet 8. november 2009 Forfatter #15 Skrevet 8. november 2009 Er litt forskjellige ikm og el her hvis du leser på hva de forskjellige har skrevet! Men du er hjertelig velkommen!! snakker jo med deg på andre sider men det gjør ikke noe det svarer uansett:P Satser på at tantene våres tar seg en laaaaaaaaaaaaang ferie snart!
Superteam GRAVID <3<3<3<3 Skrevet 8. november 2009 Forfatter #16 Skrevet 8. november 2009 Høres jo smart ut å vente med nummer 3 til da! Ser ut som du er en sykepleier hvertfall! og det er jo ikke dårlig med to barn!! *respekt* Det som er greit for deg denne gangen er at du allerede har en gutt og ei jente! Så da har det ikke like mye å si hva det tredje blir! Gøy at mannen din og er skikkelig klar for nr 3!! Ja det er fantastisk å være her inne!! Man kan snakke om alt!! uten at alle kjente og ukjente får rede på det! Må være så deilig å bare skrike ut her inne "jeg er graviiid" , for det er jo noe man ikke vil at alle skal vite av bekjente! Plutselig går det galt! men det håper vi ikke skjer!!! Er så trist å lese om de som har mistet! Og de som har nick med allverdens av ma sa ux eller å det er for noe! At de skal gå gjennom såå mye er urettferdig! men men! Nok om det negative!! fokusere på det positive! Jeg har sagt til mine venninder, at den dagen jeg blir gravid, kommer jeg sikkert til å le rått av meg selv, for det er en 4 tilfeller kanske da jeg VIRKELIG har trodd at jeg var gravid! Hadde så mange symptomer!! Den 1 ganga var jeg bare 18, hadde ikke så mange symptomer som jeg kan huske akkurat men man innbiller seg ting! Jeg var 15 dpo også, men kjøpte test, den var negativ, noen minutter etter testing, mensen! Sist jeg trodde jeg var gravid, ringte jeg legen. jeg var mange dager over tid, husker ikke hvor mange! Jeg hadde vært kvalm i flere dager, bare en imes tid halvannen hver dag! hadde ømme pupper og innbilte meg noe luktegreier! Ho sa "du er gravid" så fant ho fram terminen min som da hadde vært 4 mai 2009! Var litt lei meg da testen var negativ, men sånn pr. i dag gjør det meg ingenting at jeg ikke har en liten en hjemme! Det kommer når det blir min tur! Og nå har vi jo kjøpt leilighet osv, kommet på plass her, så NÅ er vi superklare! Området vi bor i er sinnsykt barnevennlig! Masse barn her! Kjøp de billigstrimlene (lavpristester.com eller noe sånt) som du kan teste deg som en gal med før ikm, også kjøper du de billige cb fra babytime.se når du eventuelt har en positiv billigstrimmel! Jeg har 18 billigstrimler igjen, men tenkte å kjøpe meg noen cb dig i tillegg!
nurseelisa Skrevet 8. november 2009 #17 Skrevet 8. november 2009 Hei igjen:-) Er sykepleier ja, holder på å videreutdanne meg nå, ferdig til sommeren, så vi hadde planlagt å få barn rett etter at jeg var ferdig, men så var det denne svineinfluensaen da... Synes det var en sjanse å ta siden jeg er ekstra utsatt for smitte i jobb/praksis. Men nå er vaksinen tatt, og jeg er klar:-) Og en August-baby hadde vært helt perfekt:-) Jeg kjenner til disse innbilte symptomene jeg også, det skal jeg love deg... Rart hva du kan kjenne, bare du kjenner etter:-) Jeg har hatt det slik denne måneden... Tok vaksinen sannsynligvis noen dager etter, og så hadde vi hatt ubeskyttet sex dag 6 av syklusen... Så jeg var selvfølgelig livredd for at jeg skulle ha blitt befruktet rett før jeg tok vaksinen... Sannsynligvis hadde det vel ikke gjort noenting om jeg var det, men kjenner jeg meg selv rett ville jeg nok bekymret meg de 9 neste mnd. over dette her... Uansett, så har jeg gått og kjekt på masse symptomer nå de siste to ukene, kvalme, murringer, mm. og vært sikker på at jeg var gravid... Men det var jeg altså ikke:-) Rart Så kjekt at du bor i et barnevennlig område, og at flere av venninnene dine er gravide/har barn... Veldig kjekt å ha lag i permisjonstiden:-) Skal sjekke opp babytime.se jeg, å bestille meg tester ikveld:-) Håper du slipper å bruke opp alle strimlene dine, at du blir gravid før Ha en fortsatt fin søndag:-) Klem
nurseelisa Skrevet 8. november 2009 #18 Skrevet 8. november 2009 Tok vaksinen sannsynligvis noen dager etter EL, skulle det stå....
Superteam GRAVID <3<3<3<3 Skrevet 9. november 2009 Forfatter #19 Skrevet 9. november 2009 Hei nurseelisa:) Jeg har ikke tatt vaksinen, tror ikke jeg skal ta den heller! Men det får tiden vise! Samboeren min har tatt den, men han er i risikogruppen da så følte det var det lureste i hans tilfelle! Så da er jo jeg hvertfall beskyttet hjemme om jeg blir gavid denne MDN!!! (vil vil vil vil) Tror alle jenter som vil ha barn innbiller seg symptomer selv om de ikke er gravide hehe! Rart det der. men om det skjer ellers tenker man ikke over det! Så nå er dere superklare for å bil gravid denne mnd? Når har du el og ikm igjen da? jeg er på min 4 dag med mensen nå, så gleder meg til det er over!!! da er det fult kjør håper jeg! Hvertfall før el og under el!! Ja det er koselig å være "tante" til de søte småtassene, men er noe helt annet med egen unge da! Passet på datra til venninda mi på 6 mnd på fredag fra halt 2 - halv 8, og det er jo deilig når man leverer de og bare trenger å tenke på seg selv. skal jo ikke nekte på det, men gud for ei skjønn jente!! Griner aldri! bare når hun må! babler med seg selv, smiler og ler! Meg og sønnen til ei venninde av meg på 4 fikk ho til å få latterkrampe! Det er jo noe av det skjønneste! Så gleder meg til min egen :) Ja nå er det 3 som er langt på vei, termin i des og feb! Men har jo ho ene som er 6 uker i dag eller i morgen, og ei som er 14-15 uker! Så er det jeg og ei av mine bestevenninder som prøver! Så hvis alle klarer det er vi jo 4 stk med ikke mange mnd mellomrom! (disse vennindene mine skal ha sin nr 2 ja.. hehe) Jeg har forresten el 22 nov og ikm 7 des hvis mensen er ferdig 12 nov! Hvis den er ferdig før blir det jo litt før Klem
~Månestråle~ Skrevet 9. november 2009 #20 Skrevet 9. november 2009 Ble nok til at jeg måtte slenge meg med her allikevel, dessverre Men fant ut at jeg har IKM 7 desember jeg også, og ikke 9 som jeg først trodde
Superteam GRAVID <3<3<3<3 Skrevet 9. november 2009 Forfatter #21 Skrevet 9. november 2009 Ånei.. Kjedelig at den ble negativ da!! :( Vi får rulle oss i babystøvet til de heldige gravide også får vi håpe på bolle i ovnen denne el Bedre lykke denne mnd månestråle!!!
~Månestråle~ Skrevet 9. november 2009 #22 Skrevet 9. november 2009 Takk for det! Krysser fingrene for at alle gode ting er 3 Du må skrive deg inn på IKM lista for Uke 50 da! Er så gøy å følge med på alle som har IKM samme uke og hvem som blir gravide
Superteam GRAVID <3<3<3<3 Skrevet 9. november 2009 Forfatter #23 Skrevet 9. november 2009 åå! Har det kommet en ikm uke 50 allerede? da skal jeg visst skrive meg inn! Ja det er spennende å følge med!! Føler alltid rundt 40% blir gravide eller noe i disse ukene! hvertfall 30% dette blir din 3 pp? Dette blir min 1pp Har hoppet av i svingen siden i sommer, men nå er vi klare for å kjøre på fullt!!
Superteam GRAVID <3<3<3<3 Skrevet 9. november 2009 Forfatter #24 Skrevet 9. november 2009 Jeg fant den Må lage en skravletråd for uke 50 og hvis du ikke har laget det og *lete*
Superteam GRAVID <3<3<3<3 Skrevet 9. november 2009 Forfatter #25 Skrevet 9. november 2009 Laget en skravletråd for uke 50 siden jeg ikke kunne finne noen andre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå