MissAntrop Skrevet 6. november 2009 #1 Skrevet 6. november 2009 Noen som vet omd et er stor variasjon fra om man måler blodsukker i fingeren og i arma ved vanlig blodprøve? Vil feks den i arma gi en høyere verdi enn den i fingeren??
mamman til minin Skrevet 7. november 2009 #2 Skrevet 7. november 2009 På meg tok de i armen først og fingeren etterpå på glukosebelsatningstesten. Skjønte på diskusjonen blant helsesekretærene etterpå at det var helt feil i hvertfall... Så det er nok forskjell. Men jeg aner ikke hva som gir høyest verdier.
Selma'har født' Skrevet 18. november 2009 #3 Skrevet 18. november 2009 Vet ikke,men på meg tok de i armen begge ganger.
lillenims Skrevet 20. november 2009 #4 Skrevet 20. november 2009 Jeg fant så vidt noe om dette i Veileder i fødselshjelp hos Legeforeningen, http://www.legeforeningen.no/id/131704.0 Det er litt forskjell i grenseverdiene for kapillærblod og, eh, blod. Kapillærblod vil vel så vidt jeg husker si fingeren, mens det ellers vel er snakk om i arma. Ser ut som grenseverdiene er satt ut fra at man måler i arma, men dersom man måler i fingeren er grenseverdien littegranne lavere.
Cupcake! Skrevet 25. november 2009 #5 Skrevet 25. november 2009 De som måler blodsukkeret daglig pga diabetes, de måler jo i fingeren. Så det må jo være gode nok verdier man får der
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå