Gå til innhold

Dere hundefolk :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Shar Pei, Husky, Rottweiler, Border collie, Chow Chow, Dobermann,

Alaskan malamute, Golden retriever, Schäferhund, Samojedhund, Basenji, terrier passer IKKE som første gangs hund.

Labrador er fin rase og starte med. :)

Ta denne testen på canis. En rasevelger test

http://www.canis.no/oppdretter/rasevelger.php?mid=126&s=9

Skrevet

Vålerenga. Dette kunne faktisk vært en fruktbar diskusjon, men du gjør den bare dum. Men at du ikke ser det selv er ikke så veldig forunderlig dessverre.

Jeg tror ikke jeg kan så mye - jeg kan så mye! Så da er det jo i grunnen ikke så mye å diskuetere heller. Moahahahahaaa

Skrevet

Hmm ikke enig med deg der anonym 09:19. Rottweiler var min første hund. Ikke noe problemer her i gården :) Nå har vi fått vår andre rottweiler. Kommer ann på hvor mye arbeid man er villig til å legge i hunden.

Skrevet

At det finnes unntak som får det til gjør ikke at den er noe mer anbefalt som en førstegangshund!

Skrevet

09:19. hvorfor mener du at en Husky ikke passer som førstegangshund?

Hva baserer du de påstandene på?

Skrevet

Gidder ikke lese alt, og kanskje du, HI, ikke leser så langt som dette.

Jeg har hatt: Afghansk mynde/puddel blanding, 3 skotsk terriere, border collie, dverg puddel og 4 boxere. De som var aller beste som FAMILIEhund (ikke hund til en person) var den afghansk mynde blandingen og boxere. Så naturligvis anbefaler jeg boxer, da de er familiehunder og trenger ikke så mye stimulering som en border collie.

Synes også Engelsk settere fra ikke-jakt linjer er fine familiehunder. Og mellomstor eller stor puddel er også fine, men trenger mye pelsstell og alt mulig rart av løv og pinner kan feste seg i pelsen.

Mange har vært redd for mine boxere helt til de traff dem, og alle som har truffet dem har likt dem. Valget for meg faller på en hund med samme kriterier som deg, men også vil jeg ikke ha mye pelsstell, dermed korthårete boxere er perfekte. :-)

Uansett hvilken rase du velger, er det viktig å få hunden trent, iallefall hverdagslydighet. Da blir det lettere å ha hunden.

Lykke til! Så morsomt å få ny familiemedlem!

Skrevet

Hei! :) Sånn som denne tråden har vokst, så skal jeg tilstå at jeg for det meste har scrollet. Var jo mest en krangel her og ikke svar på spørsmålene.

Vil jo helst ha en hund som ikke krever så altfor mye pelsstell! Hundehår må man jo regne med uansett, :-)

Tusen takk for svar, jeg skal lese mer om boxere. Har ikke tenkt noe særlig på den rasen før nå :)

HI

Skrevet

Hehe, jeg tok testen fra Canis og fikk beskjed om å kjøpe meg en Shar Pei =)

Skrevet

Anbefaler labarador!!! Men ingen hunder burde utsettes mye for stress. Det kan bringe fram rovdyret i de fleste...Ser det har vært diskusjon om både husky og schæfer, men det tror jeg ikke er riktige hunder for førstegangshundeeiere. Lykke til!!

Skrevet

hehe.. det likte jeg Mia.. Som jeg sa den er jo verdens beste familiehund:))

Hilsen Shar Pei fan:)

Skrevet

Hei HI :)

Jeg har ikke lest hele tråden , men jeg vil anbefale saint bernhard :D

Ja,det er en stooor hund ;) MEN - er snill,rolig,veldig gla i familien sin og krever ikke mye tur :)

jeg likte egentlig ikke disse rasene,men etter jeg fant en , så er jeg kjempeforelsket :) bedre hunderase fins ikke:)

absolutt ingenting skal gjøre denne rasen hissig eller farlig.

de kan være litt 'valp' i væremåte fram til 3- 3,5 års alder,men det er ikke ett problem.

min hund er inne om kveldene og natta, og koser seg ute om dagene, lufter seg litt selv for å si det sånn. (bor på gård)

større raser er ofte bedre enn de små :)

ang størrelsen på st b - så vil jeg si at en st b trenger ikke mer plass enn en husky , eller anna mellomstor rase. ikke spiser de så mye mer heller :)

og de beskytter familien sin. vår ligger ved inngangsdøra hele natten , akkurat som den skal passe på... :)

Skrevet

Åh, sankt bernharder er jo såå gosslie :)

Kunne tenkt meg en selv!

Eller en Irsk ulvehund, de er dritkule!

Men, dog litt større enn "en mellomstor hund" :)

Skrevet

Hehe , ja - syns du skal få deg en st b , aprilbaby :D

Skikkelige koselige hunder :D

Eneste minus er røyte-perioden , hehe - føler jeg støvsuger å støvsuger til ingen nytte :P

Kjempekoselig når ho kommer om morgenen opp i senga mellom oss og grynter for å gi beskjed at hun må ut på do .. lukker opp døra ut og hun gjør det hun skal , for så å inn igjen å ligge litt lengre ;) dovendyr innimellom , er nok en b-hund ja ;)

Skrevet

Jeg har veldig lyst på Olde English bulldog, den syns jeg er såååå fin, og hvis det jeg har lest om rasen stemmer er det jo verdens fineste og snilleste familiehund. Det blir nok min neste hund, men nå har jeg en Shar pei som jeg absolutt vil anbefale som en snill familiehund. Han er rolig og veldig snill:))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...