Gå til innhold

Dere hundefolk :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

I følge Daniel ett eller annet er det jo kun denne som har peil!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neinei, jeg sier ikke at hunden ikke passer overhodet. Dette er forøvrig grunnen til at jeg mener at obligatoriske kurs skulle vært påbudt for lenge siden.

Da ville man sørget for bedre dyrehold i Norge og man ville fjernet mange eiere som ikke tar vare på hundene. Kjøper man en rottweiler eller schæfer for å ha en farlig vakthund som glefser og bjeffer tenner - er ikke dette noe man setter ut blant folk.

Jeg blir livredd av å gå forbi menn med skinnjakker, og nagler og lign - med rottweilere som flekker tenner. Dette handler IKKE om uvitenhet, det handler om å skaffe en aggressiv hund.

Det er de som gjør rasen farlig.

Men, så har man de som ikke går på kurs. De prøver å få hunden til å ikke bite. Det aller viktigste de har oversett er: Hvordan tolke en hunds signaler?

Jeg vet at hvis en hund ser redd ut på avstand, så skal jeg snu meg til siden, slik at den ikke blir reddere. En hund som er så redd burde også fått jobbet med reddheten og ikke gått på store områder. Da burde den sakte, men sikkert trenet bort skepsisen - før jeg som tilfeldig forbipasserende ser en hund som er meget skeptisk og begynner å flekke tenner.

En schæfer, bare for å si noe om det første avsnittet du skrev: Dette handler om hvem som skal ha hunden. Man setter ikke en sta og vilter hann schæfer til en alenemor som vil ha en hund.

Schæfere (de jeg har vært borti) har også vært veldig avhengig av eieren sin. Noen av de har separasjonsangst. En hund med separasjonsangst og bjeffing + stress - bruker man ikke makt på. Eller sitron.

Hadde jeg brukt det på hunden min, som var veldig redd i begynnelsen her - tror jeg ville vært en meget engstelig hund. Jeg har brukt ca 2mnd på å fjerne nervøsiteten, og ca 4mnd på å få henne til å være helt stille inne i huset., Selv om det går hunder forbi ute.

Hun har ikke separasjonsangst, men hun var stressetm nervøs og har blitt utsatt for angrep av andre hunder.

Derfor ble hun holdt fullstendig borte fra hunder den første tiden. For så å gradvis utvikle. :o)

Hun har fått seg 8 gode lekekamerater. Det trodde jeg at jeg ville bruke lengre tid på, fordi hun var så redd for hunder. Dessverre er HUN redd for schæfere enda. :/

Som førstegangs hundeiere burde man gå rundt til kenneler og finne ut om rasene og hvordan de passer inn og hva som kreves. Av hunden og familien.

Som f.eks - schæferen må jobbes med. Min schæfer er nervøs - hvordan ville en omplasseringsfamilie taklet min hund? Som var førstegangs eiere?

Om du forstår sammenhengen min, så er det slike ting jeg mener,

Jeg kunne aldri og ville aldri tatt over en nervøs og stresset husky. Jeg kjenner ikke rasen, Jeg kunne godt blitt kjent med den, men å ta over nervøse hunder (f.eks) krever mye.

Jeg har ikke noe imot noen raser og har også møtt verdens snilleste amstaff.

Poenget for meg er at jeg ALDRI kunne hatt en rase jeg ikke kjente, uten å vite MYE om den først,.

Og jeg kunne heller ikke skrevet ett innlegg her. Fordi du og andre ikke kjenner hvordan familien er.

For meg er det mer enn bare at hunden er snill som skal klaffe..

Og schæferen er fantastisk snill den også, men den krever MYE. Fra eieren..

Skrevet

Hoho, den anonyme vålerenga ;o)

Jeg var opptatt med å skrive innlegg nr 102..

:D

Men samma det.,

Jeg bryr meg ikke om hva andre mener om meg.

Det eneste jeg bryr meg om er at hunder ikke blir plassert feil i hjem.

Skrevet

Det er INGEN her som har forsvart huskyen ovenfor noen som er redde! Bortforklart med at det kun var den ene hunden, eller at det er eieren sin skyld!

Husky er blitt nevnt som en av flere raser som kan egne seg som familiehunder. Å lære seg om de får nesten folk gjøre selv.

Så, hva er ditt problem, Vålerenga, med det????

Skrevet

Småspor: Mulig det.

Men jeg er ikke det.

Å fremheve ett ord er vanskelig, og jeg blir visst da aggressiv. Kanskje like aggressiv som en feilaktig oppfattet schæfer? ;o)

Jeg liker bare ikke at hunder blir plassert overalt i hjem, for så å bli oppdratt feil eller omplassert fordi det var en feil hund for familien..

:(

Skrevet

2238: Det der blir for dumt.

Skrevet

2313: Det er feil for hunden og familien og hente seg en hund. En hund er mye mer enn en hund.

Man må kunne hund også.

Noen raser er mer krevende enn andre. Husky kan jeg ikke uttale meg om.

Jeg mener bare at for hundenes beste at det burde vært obl. hundekurs.

Skrevet

"Neinei, jeg sier ikke at hunden ikke passer overhodet. Dette er forøvrig grunnen til at jeg mener at obligatoriske kurs skulle vært påbudt for lenge siden.

Da ville man sørget for bedre dyrehold i Norge og man ville fjernet mange eiere som ikke tar vare på hundene. Kjøper man en rottweiler eller schæfer for å ha en farlig vakthund som glefser og bjeffer tenner - er ikke dette noe man setter ut blant folk. "

-Ja, jeg er enig med deg her, selvfølgelig :)

"Jeg blir livredd av å gå forbi menn med skinnjakker, og nagler og lign - med rottweilere som flekker tenner. Dette handler IKKE om uvitenhet, det handler om å skaffe en aggressiv hund.

Det er de som gjør rasen farlig.

Men, så har man de som ikke går på kurs. De prøver å få hunden til å ikke bite. Det aller viktigste de har oversett er: Hvordan tolke en hunds signaler?

Jeg vet at hvis en hund ser redd ut på avstand, så skal jeg snu meg til siden, slik at den ikke blir reddere. En hund som er så redd burde også fått jobbet med reddheten og ikke gått på store områder. Da burde den sakte, men sikkert trenet bort skepsisen - før jeg som tilfeldig forbipasserende ser en hund som er meget skeptisk og begynner å flekke tenner. "

-Ja, dette vet jeg.

"Som førstegangs hundeiere burde man gå rundt til kenneler og finne ut om rasene og hvordan de passer inn og hva som kreves. Av hunden og familien. "

-Ja, selvfølgelig :)

"Som f.eks - schæferen må jobbes med. Min schæfer er nervøs - hvordan ville en omplasseringsfamilie taklet min hund? Som var førstegangs eiere?

Om du forstår sammenhengen min, så er det slike ting jeg mener."

-Ja, jeg skjønner hva du mener, men nå var det nå ikke snakk om at de skulle overta din hund heller, da :)

"Jeg kunne aldri og ville aldri tatt over en nervøs og stresset husky. Jeg kjenner ikke rasen, Jeg kunne godt blitt kjent med den, men å ta over nervøse hunder (f.eks) krever mye."

-Ja, dette vet jeg også.

"Jeg har ikke noe imot noen raser og har også møtt verdens snilleste amstaff.

Poenget for meg er at jeg ALDRI kunne hatt en rase jeg ikke kjente, uten å vite MYE om den først"

-Nei, det ville ikke jeg heller gjort.

"Og jeg kunne heller ikke skrevet ett innlegg her. Fordi du og andre ikke kjenner hvordan familien er. "

-Og det er her problemet ligger; hvorfor kan man ikke anbefale en hunderase? Om de vil ha en husky, eller en schæfer, så regner jeg med de gjør litt mer research enn bare å stole på noe noen sa på nettet.

Men det handler om å høre på andres erfaringer, noe jeg og gjorde.

Så, hva er egentlig problemet her? Fordi om du ikke vil anbefale raser, kan vel andre få gjøre det? Og, det var jo det HI spurte om.

For meg er det mer enn bare at hunden er snill som skal klaffe..

"Og schæferen er fantastisk snill den også, men den krever MYE. Fra eieren.."

-Ja, dette vet jeg...også!

Jeg er ikke dum :)

Husky-eier

Skrevet

Men hva skal man gjøre da?

Ett sted må man jo begynne!!

Husky-eier

Skrevet

Jeg skjønner hva du mener, for det første burde HI sjekket ut litt hvilken type hund hun og familien vil ha.

For så å høre om erfaringer.

Nå er jeg meget.. Streng og jeg har sett så mye feilaktig.

Og for ikke å snakke: dyremishandling.

Jeg har meldt om en Border collie som aldri får gå tur. Den er inne på en veranda på 2x3m. Hvis vi møter den ute, er den aggressiv. Dette skjer på de få metrene fra parkeringsplassen deres og opp til huset deres - når vår egen hund skal ut på langtur.

Når jeg skrev om: "Hvordan ville en familie taklet å ha min hund" - var det litt fordi jeg ikke liker omplasseringshunder som går til hvem som helst.

Jeg valgte en omplasseringshund pga hundens usikkerhet - men også personlighet.

Det er ikke alle ting man ser ved ett besøk, om man ikke kjenner en rase/hund og vet hvilke signaler en hund gir. Dempende signaler.

Men, som jeg sa: Jeg er veldig..?? Hard og liker ikke at hunder blir plassert hit og dit. Det burde vært mye strengere regler for å få en hund og regler for å bli fratatt en hund..

Skrevet

Ja, jeg er selvfølgelig helt enig med deg, det er altfor mange triste hundeskjebner rundt om i landet..

Min fetter er storforbruker av hund, en ny hvert år, og den "gamle" går til omplassering.

Han er ikke slem med de, fysisk, men de får aldri tur, og blir dårlig oppdratt, så da bytter han de ut, for "h*n er så vanskelig".

Tragisk...

Men nå var det jo ikke omplasseringer og mishandling av dyr denne diskusjonen handlet om, og jeg synes fortsatt det er ganske besserwisser-preg over innleggene dine, der du så hardnakket sier at DU aldri ville anbefalt en hunderase til noen.

Man må kunne få dele erfaringer, og spør andre til råds.

Som jeg sa, jeg regner med hun gjør litt research før hun kjøper en hund :)

Husku-eier

Skrevet

Du skal såklart få ha din mening, mine meninger er basert på de hundeskjebnene jeg har sett og fortsatt ser rundt om i landet.

Jeg kan ikke anbefale schæfer til HI. De som har hatt schæfer, ville vel nesten aldri gått til anskaffelse av en annen hund - om de har hatt få problemer med den. Rett og slett fordi schæferen har en helt fantastisk personlighet.

Jeg kjenner ei som har kinesiske nakenhunder. Jeg har ikke likt den rasen og heller ikke småhundene generelt. Men, etter å ha møtt de og lekt med de er de bare helt fantastiske! Men aldri en hund jeg kunne hatt i hus, fordi mitt aktivitetsnivå er høyere enn hva en slik hund ville taklet.

Og de blir for små og skjøre.

Allikevel, så måtte jeg anbefalt en schæfer til en som har hatt kjennskap til hunder med høyt akt.nivå. Og i tillegg som har typiske skader (HD, albueleddsartrose ++) hvor da akt.nivået må bli tatt hensyn til om hunden kan få det.

Jeg kan gjerne skrive OM Xena, hvis noen spør meg.

Jeg kan skrive om andre schæfere jeg har møtt og kjenner og som har dødd fra meg/oss også.

Det jeg pleier å skrive om, når det gjelder hunder er sykdom, skader, akt.nivå, dempende signaler ++ typiske hundesignaler og lign - det jeg aldri kan uttale meg om er hvordan en rase er.

Jeg kan bli rørt og betatt av rasen mops, når jeg hører andre beskrive den - men beskrivelsen av sin egen hund kan være helt feil når man får sin egen hund i hus.

Men, som jeg sa: Jeg er veldig hard og har sett så mye som gjør at jeg har mine holdninger.

Det er derfor jeg aldri kommer til å anbefale, bare beskrive.

Men heller skrive om hvordan hundens dempende signaler (f.eks) er.

Skrevet

Ja, du er tydeligvis full av deg selv!

Men du er også tydelig en flink hundeeier, og opptatt av dyrenes ve og vel, og det er bra:)

Jeg la i et av de første svarene til HI, en link til Siberian Husky -klubben her i Norge, der alt det du ramser opp står beskrevet, så da må jeg jo, ifølge deg, ha opptrådt korrekt?

Jeg har heller ikke sagt at alle huskyer er like.

Vel, nå tar jeg kvelden, så får du ha ei god natt :)

Husky-eier

Skrevet

Mulig du kjenner rasen, men du kjenner ikke hvert enkelt individ, du kjenner ikke familien som ønsker seg hund, hvilke forutsetninger de har for å takle den rasen du anbefaler.

Joda, jeg kan si at schæfer er en kjempebra hund, min hund er helt fantastisk osv., eller naboens rottweiler er så snill som et lam, fuglehunden til en kollega trenger ikke mye trim, den står jo i hundegården hele tiden, ergo trenger ikke fuglehunder mye trim og aktivitet..

Skal man objektivt anbefale en hund må man se lenger enn sin egen hunds nesetipp, og det kan være veldig vanskelig, jeg skjønner det!

Skrevet

Folk kommer sikkert til å le av meg nå, men vi har to rottweilere og er kjempefornøyd. Den eldste er 7 år og var min første hund :) merkelig valg av første hund mente mange, men snillere hund kan han ikke bli.

Har nå fått en valp som er noen måneder og håper at den blir like bra som den første.

De krever mye trening, spesielt mentalt. Heldigvis har både jeg og samboer jobber hvor vi kan ha med hundene så de slipper å være alene hele dagen(en valp skal jo helst ikke det uansett)

Men det kommer jo ann på hvor tid dere ønsker å legge i treningen. Vi har drevet mye med spor og lydighet og hunden vår elsker dette. Tenkte å gjøre dette med valpen her også etter at valpekurs+ to andre kurs er gjennomført.

Jeg aner ikke om dette er hunder som passer for dere, men ville bare dele mine erfaringer om denne hunderasen. Det finnes mange raser som helt sikkert vil passe hos dere, så det er lurt å bruke litt tid på å lese om de forskjellige, kanskje dra på utstillinger, agillity(sikkert feil skrevet..hehe) osv å snakk litt med forskjellige hundeeiere.

Det er også viktig å være kreativ når man har hund. En hunds liv bør inneholde mer enn bare kos og to turer hver dag.

Lykke til med valg av hund :)

Skrevet

He alle sammen!

Her har tråden virkelig vokst, ser jeg. Hehe, heftige diskusjoner på gang?

Faktisk så var det husky vi hadde da jeg var liten. Og en elghund. Nydelige hunder.

Men de ble gamle og ble avlivet og siden bestemte mamma seg for at katt var tingen.

Jeg liker katter, men har hatt lyst på hund de siste 25 årene. Hvor mange flere år skal jeg egentlig vente, til deg som ba meg vente noen år? :-)

Har passet venninners hunder og jeg er ganske fast og bestemt. Hun ene har en hund som er blanding av BC og New Foundlander (skrives det sånn?) og den har ADHD på høyt nivå. Til og med den villstyringen har respekt for meg (men ikke for matmor:). En annen venninne har en herlig schæfer og den er jeg veldig glad i.

Og til Vålerenga, nei, jeg skal ikke skaffe meg en hund for så å dumpe den. Dyr som jeg anskaffer meg, lever i beste velgående helt til de blir gamle og dør. Katten min er snart 14 år gammel og jeg tenker at når hun ikke er mer, så vil jeg ha hund. Jeg er så glad i henne at en katt blir helt feil å skaffe seg og da vil jeg heller endelig ha hunden som jeg først ikke fikk av moren min, så siden av bo/levesituasjon + gamlepus.

Nå har jeg plass til en hund, jeg har hage som jeg kan lage hundegård i, jeg bor på landet med masse turområder rundt, jeg har stor bil og ikke minst; jeg er mye hjemme! I tillegg har ungene mine blitt større og dermed blir det enda mer tid til hunden.

Jeg har ikke tenkt p bli en gal hundedame som alltid går med allværsjakke og støvler, men må da kunne få ha en hund likevel?

Og dessuten, leste du ikke hovedinnlegget mitt? Jeg liker BC veldig godt (kjenner flere som har den rasen) men ser jo selv at vi ikke kan tilby den hva den trenger for å trives. Det bør vel si litt om at jeg ikke bare impulsivt skaffer meg en hund jeg synes er fin?

Dermed spør jeg etter andres erfaringer og tips mtp hunderase. Det er ikke enkelt å navigere seg rundt i denne jungelen på egen hånd! :)

HI

Skrevet

Korrekt og ikke..?

Jeg startet diskusjonen fordi en eller annen tulling skrev: Schæfere er politihunder. Det er de ikke. De er bl.a politihunder OG familiehunder.

Huskyer er ikke bare trekkhunder, også de er bl.a familiehunder.

Jeg driter i hva som er korrekt eller ikke, det jeg ikke driter i er hvordan hunder blir behandlet og at de kommer til et hjem hvor man ikke kan noe om en hund.

Det er det jeg syns blir feil, eller ble feil i denne diskusjonen - fordi folk bare anbefaler Shar pei`er, huskyer og puddler. Greit nok, anbefal raser, men vit litt om familien før man gjør det.

Hva jeg har sett av deg og andre er at du prøver å få meg til å sitte fast, at jeg er hissig og ikke svarer på dine spørsmål. Jeg svarer derimot ikke på ting som jeg ikke har peiling på. Jeg kan ikke uttale meg om andre hunderaser, men jeg KAN uttale meg om en hund er stresset. Eller om klikkertrening, og bjeffing. Også hvilke metoder som er akseptert og ikke. Man bruker ikke makt og hiver en hund ned i asfalten for å lære den at den ikke skal bite en annen hund, når den er 18uker.

Å anbefale en rase til en familie er greit nok, men gjerne be den familien om å sjekke ut rasen nøye. F.eks ta kontakt med NKK, gå på kenneler og forhøre seg og lign.

Det er SLIK en ny hundeeier burde fått råd.

Og jeg har heller ikke sagt at alle schæfere er like.

Men forskjellene på mange hunder ligger i eierne.

Den familien jeg tidl har nevnt som har kinesiske nakenhunder har en labrador.

Denne hunden har de ikke peiling på, og de kjefter og smeller på den. Spruter sitron på den. ++

De ville bare ha rasen fordi han var sååå søøøøøt...

Den kommer snart til å bli omplassert, fordi han er begynt å bli engstelig og aggressiv.

Dette er grunnene til at jeg mener man ikke kan bare anbefale og ferdig med det. Understrek at det må mer informasjon til.

Nå har jeg lest om hunder siden jeg var 12-13år.

Har drevet mye me hund.

Har vært på klinikk.

Vært sammen med atferdsterapeut/instruktør

+++

Allikevel, tiltross - for de hundene jeg har møtt - vil jeg ikke anbefale en rase til noen før de selv kan finne ut hvilken rase de er interessert i,.

:o)

Skrevet

HI: det er flott og det var ikke det jeg trodde i utg.punktet.

Nå skrev jeg bare utifra ALLE de annonsene som ligger ute på finn.no.

Hunder fra 6mnd og oppover, de har ikke tid til hunden. Allergi. For krevende. ++

Det aller viktigste jeg mente i dette var at alle hunder er ikke slemme, basert på rykte og rase. (Som f.eks bulldog og amstaff..) Det handler litt om eierne og hvordan de kan oppdra hunden og hva de skal unngå for at en hund skal bli redd, engstelig, aggressiv og lign.

Hunden jeg har kunne helt sikkert blitt aggressiv om hun hadde bodd i flere år hos samme eiere.

Det var fordi hun ble undertrykt av to andre hunder. Hun er foreløpig (etter ca 8mnd borte fra de) redd for schæfere. Hun kan omgås de nå, men er skeptisk.

Jeg vil også anbefale deg som kanskje snart hundeeier å se på klikkertrening, agility og hundekurs. Silky leash-metoden kan benyttes for å få hunden til å gå pent i bånd, den finner du på canis (tror jeg).

Søk på atferd og trening, så er det MYE som vil komme opp.

Lykke til og ikke tro at jeg angrep DEG.

Skrevet

Det med politihunden er et svar til vedkommende som sa at huskyer er trekkhunder. Tror du virkelig må skaffe deg briller og omløp i huet Vålerenga om du ikke så den! Det står jo tom der: "ser dere selv hvor dumt det er?". Trodde virkelig ikke den var til å missforstås, men GRATULERER!

Hvorfor i alle dager er du o høye mester over hvem som kan anbefale? Du feks anbefaler jo bare raser... Jeg anbefalte i utgangspungtet en voksen hund og gjerne en blabdingshund. Å ha lest om hund siden du var 12 gjør det IKKE til ekspert! Hjelpes! Når noen nevnte husky, støttet jeg den for det finnes faktisk veldig mye bra i de hundene og jeg tror kanskje de kan passe for flere enn folk selv tror. Man må ikke være Robert Sørli slik noen her hevder! Forskjellen på oss to er at du ikke tror folk kan tenke selv vet du! Endel andre her har anbefalt raser fordi vi kjenner til de, men vi gir da heren fløtte meg HI kreditt og antar hun tenker og sjekker selv! Men klabert, det er ALLE vi andre som tar feil - du har rett! HJELP!

Når det gjelder NKK godkjenner de oppdrett som diver med godt avl ekstreiørmessig og ihht retningslinjer for hvordan avl ikke skal skje for å unngå innavl. Dette sier ikke noe om hundens topplokk! De færreste familier er ute etter en utstillingshund og derfor er den godkjenningen fra NKK heller mindre vært på mange måter! En blandingshund eller en langhåra schæfer med to langhåra foreldre feks kan være kjempe fine familiehunder, men de er ikke godkjent av NKK!

Når det gjelder kennel oppdrett er jo dette faktisk det er som er aller minst å ettertrakte dersom du er ute etter en hund som er godt sosialisert og miljøtrent. Kjøkkenoppdrett er det som er å anbefale, styr unna de store kenlene.

Skal se om jeg kan konkurrere med deg da - gjesp!

Er utdannet hundeinstruktør, vært det i 12 år

Jobbet i landets største kennel i 15 år

Hatt EGEN hund siden jeg var 14 år (ikke familiens hund)

Hvor lenge jeg har LEST om hund? Alltid!

Har hatt schæfere, puddler, blandingshunder (alle dødd av alderdom) og nå huskyer

Har utmerket meg med hund i div konkurranser

Mannen min og tidligere kjærester har ikke så mye med min erfaring å gjøre, men noen navn hadde du sikkert kjent igjen om du er i schæferhund miljøet...

Så, med de hundene jeg har hatt da så kan jeg i grunnen anbefale alle bortsett fra schæferen... Og ja, jeg tørr faktisk anbefale raser/blandinger! Skulle bare mangle, det må man kunne forvente om man spør noen som har drevet mye og lenge med hund. Men selvfølgelig gir jeg folk kreditt på at de ikke er dumme i huet, klarer å tenke selv og gjør sine egne valg. Om ikke hadde de ikke spurt her inne! Hi kommer sikkert til å jobbe mer med valget! Det er jeg sikker på!

Skrevet

NOVA SCOTIA DUCK TOLLING RETRIEVER! Eller Toller som den også kalles, den er mellomstor, aktiv, trenger ikke mye hodetrening og er en hyggelig og omtenksom familiehund. Google Toller hund eller hele rasenavnet :) Lykke til i jakten på en familiehund :)

Skrevet

Alle vet det der Vålerenga - at det kommer ann på eieren (også!). Noen hunder er derimot ikke å anbefale som førstegangshund til familie uansett (feks schæfer og rottw for å nevne to)! Hjelpes meg!

Skrevet

Hva du driver med og ikke, gjør ikke deg heller til verdens beste hundetrener og langt ifra til en som kan anbefale en hvilken som helst familie en spesiell rase.

Jeg avslutter diskusjonen medd deg, og vit at du aldri kommer til å klare å "bikke over meg". Det du har sagt i denne tråden har vært altfor dumme kommentarer, til at jeg overhodet gidder å bry meg. Hadde jeg møtt deg som hundetrener, ville jeg snudd på flekken pga dine holdninger.

Og tro meg: Jeg har snudd mange ganger med instruktører ikke som kan en dritt. Og dermed funnet andre som har ristet på huet av slike som deg.

Og NEI. Jeg har ikke anbefalt "bare raser". Jeg har ikke anbefalt raser. At du går over anbefaler blandingshunder og omplasseringshunder sier mer om deg, enn meg.

Jeg har aldri sagt at jeg er ekspert. Hvor tar du det fra? :o)

Jeg tror du føler deg truffet og prøver å angripe. Det hjelper ikke!

Men, det jeg KAN, det kan jeg. Og det kan ikke du ta fra meg. Og tydeligvis kan jeg mer om deg nå det gjelder schæferen, det kommer utfra dine holdninger. Og det er KUN schæferen jeg har sagt jeg kan noe om. Ikke andre raser, og det har jeg skrevet i tråden. Jeg har ikke skrevet en usann ting her.

Og du, skjerp deg..!

Kvitt deg med holdningene dine og du vil bli 100% bedre hundetrener, enn med dine 45% som du er nå.

Nå virker du bare dum.

Problemet er at du tror du kan så mye, du gjør ikke det. Og det LYSER ut av innlegga her.

Skrevet

Jeg er ikke 08:56, men herregud, da, Vålerenga!

Jeg skjønner virkelig ikke hva det er med deg!

"Problemet er at du tror du kan så mye, du gjør ikke det. Og det LYSER ut av innlegga her."

-Snakk om å skyte seg selv i foten, Vålerenga! Er det noen som det lyser uvitenhet og "jeg-vet-bedre-enn-deg-holdning" av her, så er det deg, IKKE 08:56.

H e r r e g u u d !

Husky-eier

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...