Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #76 Skrevet 6. november 2009 Det er relativt kjedelig å diskutere med en som ikke gidder kommentere det de blir spurt om en gang! På hvilket grunnlag kan du påstå at jeg ikke har peil? Stiller bare ett spørsmål jeg nå, så blir det ikke så forvirrende for deg!
Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #77 Skrevet 6. november 2009 hehe.. du kan jo ikke komme å si at det bare finnes en famileihund. Hvis du leser alle innleggene så ser du at slle mener det samme om sin rase, noe som ikke er så rart. Alle har sin favoritt, det gjelder bare å finne den som er rett for deg. Jeg lover det at det finnes flere familiehunder enn labrador..
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 6. november 2009 #78 Skrevet 6. november 2009 Tror du og de andre som kommenterer her, får roe dere ned og slutte. Jeg hisser meg ikke opp, jeg skriver på generelle grunnlag at jeg er møkklei av all den negativiteten raser får. Les innlegget en gang til, så ser du hvor jeg skrev det. Jeg KAN ikke skrive noe om huskyen, fordi jeg kjenner den ikke. Derfor skriver jeg at man skal kjenne og vite om rasene først. Du kan ikke forvente at jeg skal skrive om hvorfor, jeg skriver på generelle grunnlag. Og en annen ting: Jeg har sett så mange feilbruk på hunder, av folk som ikke har peiling. Det er DERFOR jeg sier: Jeg anbefaler ikke raser. Gå inn på canis. Jeg har ikke noen høy hest, forresten.. )
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 6. november 2009 #79 Skrevet 6. november 2009 2216: Nei, men jeg skrev det fordi det ble skrevet: At mange er redde for rasen. Dette er det JEG gjør, for at andre ikke skal bli redd. Det du/dere ikke skjønner - er at andre kanskje ikke kan så mye om huskyene. Det er det jeg mener!!!
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 6. november 2009 #80 Skrevet 6. november 2009 2223: En ting, kjære deg - du skriver som anonym. Jeg vet ikke hvem du er, ifh til de andre innleggene. Der fikk du svaret ditt, og tenk litt over den.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #81 Skrevet 6. november 2009 Jo, du hisser deg opp, over èn kommentar, der jeg skrev at jeg synes schæfere er skumle, og du hyler og skriker at jeg og andre ikke kan noe om hund, hvor dumme vi er som i det hele tatt tør å anbefale hunderaser osv. Jeg har lest innleggene dine, og har forstått det som står der. Du kan gjerne lese mine og en gang til, så kanskje du forstår hva jeg mener. Og tror du virkelig det er så mye bedre å lese om raser på Canis? Joda, greit nok, men det er da vitterlig mye bedre å snakke med folk som har den hunderasen man ønsker seg? Vel, kanskje den ikke er så veldig høy, men den er ihvertfall høyere enn en ponni!
Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #82 Skrevet 6. november 2009 Nei, andre kan ikke så mye om huskyen, fordi den ikke er så vanlig som familiehund. Min mening er at den er sterkt undervurdert, det er en ypperlig familiehund! Husky-eier
Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #83 Skrevet 6. november 2009 Det var en her inne som har en 6 år gammel amstaff til omplassering. Hva med å kontakte vedkommende? Den var vist veldig snill med barn, men måtte omplasseres grunnet tidsmangel? Perfekte familiehunder.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #84 Skrevet 6. november 2009 Nei, gud a megen! Nå ble du dyp gitt! Jeg har ikke greie på hund fordi jeg er anonym. Jeg gir meg ende over! Du har kjempe god greie på schæfer fordi du heter Vålerenga12&Daniel+BIM: 20.04. Hehehehe - mest idiotisk diskusjonen jeg har hatt her inne noen gang!
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 6. november 2009 #85 Skrevet 6. november 2009 Deg om det, jeg sitter her like rolig som jeg gjorde for en time siden. Dette er det som kan bli feiltolket over nett. For her ser man ikke tonefall. Problemet er at jeg ikke kan lese dine innlegg, jeg har ikke peiling på hvem du er. Som anonym. Du kan ha ett eller fem innlegg her, jeg vet ikke om det er 2105 eller 2106 Jeg skrev også, på ett innlegg lenger ned: Les om rasene, ta kontakt med kenneler og møt hundene dere er interessert i. Det som HI gjorde her var å spørre om hvilke raser. Jeg kunne skrevet schæfer. Men det ville jeg aldri gjort. En slik hund ville ikke passet for de, når de ikke kan noe om hunden. Man skal være rimelig sterk for å ha en schæfer, men også en grand danois og rottweiler. Jeg mener det er bedre at HI hadde spurt om hvordan de forskjellige rasene var, for da ville hun etter andres erfaring fått ett annet grunnlag - enn husky som er blitt nevnt. Eller Shar pei. Jeg vil forøvrig si at jeg er meget glad i huskyene. Har en nabo har har to. ) Herlige hunder, som var litt redd for schæferen. Fikk jobbet bort det sammen med eieren, og nå leker alle de tre hundene som små hundevalper i skogen her ;o)
Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #86 Skrevet 6. november 2009 Siden det er to anonyme med i denne diskusjonen, kan jeg jo skrive opp hvem som er meg (jeg som er så veldig redd for de store og farlige, blodtørstige schæferene) 20:31 20:44 20:47 20:54 21:03 21:07 21:25 21:45 22:13 22:31 22:16 22.34 21:13 21:20 Husky-eier
Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #87 Skrevet 6. november 2009 Hehe, det er jo kjempemoro! Husky-eier
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 6. november 2009 #89 Skrevet 6. november 2009 *lol* Hvor dum er du? For å bruke det ordet? Jeg har ikke peiling på hvor du skriver og jeg kan ikek gå tilbake og se hva du egentlig mener. Hadde du vært på skravlesiden kunne jeg sett hva du egentlig mente, med de 7innleggene du har. Nå ser jeg bare 3, hvor jeg rett og slett ser kun en som prøver å motsi meg. Noe som du ikke klarer.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #90 Skrevet 6. november 2009 I følge deg er det jo kun deg som har peil, så da er vel det ganske så greit!
Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #91 Skrevet 6. november 2009 Vel jeg er altså: 20:31 20:44 20:47 20:54 21:03 21:07 21:25 21:45 22:13 22:31 22:16 22:34 21:13 21:20 Men du sier at en schæfer ikke ville passet for de, siden de ikke kan noe om hunden..hva i hel...e skal man gjøre da? Man kan jo ikke skaffe seg en hund man ikke vet noe om, tydeligvis, og da har man jo et problem hvis man er førstegangs hundeeier. Jeg har beskrevet hvordan min husky er, og hennes oppførsel samsvarer godt med rasestandarden, som jeg har lagt inn link til.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #92 Skrevet 6. november 2009 Nei, vel. Så hvordan kan du da påstå at en du ikke har peiling på hvem er ikke har peil på hund? Noen ganger kan det være lurt å bare innrømme at man har driti på draget for så å kunne gå tilbake igjen å diskutere saken! Men det er jo en vanlig unnskyldning når man mangler ord her inne det - å skylde på at noen er anonyme... For det er jo ikke du!!!?!
Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #93 Skrevet 6. november 2009 Vi har Samojed. Kjempeflott familiehund som trenger middels med trim. Vi er værtfall på tur 3 ganger i uka, og i perioder hver dag.Kommer litt an på hvordan vi jobber. Den sover ute i hundegården året rundt, og vi bor i Nord norge. Barnevennlig, og ellers helt nydelig å se på masse fin pels! Men det er en bestemt hund, som trenger god oppdragelse fra den er valp. Vi er kjempefornøyd, og kunne ikke tenkt oss noen annen hund.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #95 Skrevet 6. november 2009 Ifølge hvem? Meg? Huff, beklager hvis jeg har oppført meg sånn Husky-eier
Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #96 Skrevet 6. november 2009 jeg syns kritikken vålerenga får er urettferdig.. Hun skriver da bare om det hun kan og later ikke som hun har peil på alle slags raser..Det er virkelig noen som ikke tåler å bli satt på plass.. Ikke bry deg vålerenga.. Støtter dine innlegg og syns IKKE du er hoven
Gjest Skrevet 6. november 2009 #97 Skrevet 6. november 2009 Har ikke lest alle innleggene, men hva med labrador? Og vålerenga, du virker skikkelig aggressiv i innleggende dine (sikkert fordi du "roper" så mye) Om du faktisk er sint er ikke godt å si;)
Gjest Skrevet 6. november 2009 #98 Skrevet 6. november 2009 Vi har en labrador og jeg kan anbefale rasen på det varmeste. Han er godlynt, lettlært og supersnill - og alltid VELDIG glad. Han elsker å trekke, apportere samtidig som han er litt lat og elsker lange dager foran peisen. Har lært ham opp til å bære ting for oss, og han elsker å føle seg "nyttig" og hjelpe til. Han er dessuten en vannrotte - og bor dere i nærheten av vann er det veldig enkelt å trimme ham. Man får i stor grad den hunden man fortjener, og oppdragelse er viktig uansett hvilken rase dere velger. Men anbefaler at dere ikke velger en hund med sterke jaktinstinkter eller stort behov for mental og fysisk trening dersom dere ikke vil være i stand til å stimulere ham/henne. La utseende gå i andre rekke Husk å sjekke stamtavler for HD-grad (eller andre sykdommer) og skaff dere forsikring!!!
Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #99 Skrevet 6. november 2009 Som schæfereier så må man hele tiden tenke gjennom hva man selv og hunden gjør, den må være veldressert, helst gå fot hele tiden. Folk er jo vettskremt av rasen, på grunn av fordommer om rasen. I stedet for å bli kjent med en flott schæfer, så avskriver folk dem som "hunder som biter, og burde vært avlivet". Nå anbefaler jeg ikke schæferhund, og heller ikke noen annen rase, man blir gjerne litt subjektiv når man skal gi sånne råd, og jeg oppfordrer heller folk til å låne en bok om forskjellige hunderaser, lese om dem som tiltaler dem, deretter lese litt mer om dem og så litt til, før man bestemmer seg. Jeg ventet i 14 år på å anskaffe meg en schæfer, leste alt jeg kom over av litteratur om rasen, og hunder og hundehod/dressur generelt... Og allikevel var jeg ganske uforberedt da valpen kom i hus.. For greit at det tar mye tid med en valp, men at det var så mye jobb var jeg rett og slett ikke klar over. Hele livet ble snudd på hodet, å ha hund er ikke en hobby, det er en livstil! Til HI vil jeg råde dere til vente noen år, siden det er deres første hund..
Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #100 Skrevet 6. november 2009 Men å skyte ut av deg i øst og vest at det kun er deg som har peil tør du tydeligvis! Og det med "fullt navn" også. IMPONERENDE! Og det bare fordi en uttalte her at hun var redd schæfere som sikkert 500.000 andre nordmenn også er. Skal du "redde" rasen din bør du virkelig heller bruke energien din på å engasjere deg i avl og hvem disse valpene selges til! Å fortelle noen at en rase ikke er ferlig hjelper overhode ikke - gå ut å bevis det! Hver eneste gang, hver eneste dag! Og få de andre idiotene med schæfere med deg, så skal du se dere får det til om en 20 års tid! Og dette er ikke sarkastisk ment! Detvil ta dere tid å rett opp inntrykket og dere er dessverre altfor mange som motarbeider hverandre istede for å samle dere å faktisk gjøre noe positivt for rasen deres! Men jeg antar dette er din første schæfer og at du ikke har vært SÅ lenge i miljøet enda. Vent noen år og du vil se hva jeg mener! Masse lykke til Tidligere schæfer eier, nå husky eier. Hundeinstruktør og kennelslave.... for å nevne noe. DA vet du hvem JEG er
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå