Gå til innhold

teste etter ma.. hcg??

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvis man tester positivt 1. pp etter ma, hvordan kan man vite at man faktisk er gravid eller om det er hcg fra forrige graviditet??

Er eneste måten å måle hos lege for å se om det er stigning?

Innser nå at jeg burde ha testet noen uker etter utskrapning for å se om testen fortsatt var positiv..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm.. Vanskelig å si.. Jeg tok en gravitest to uker etter min MA i august, og den ble negativ.. Men varierer vel fra kvinne til kvinne kanskje, hvor lenge det henger igjen.. Det er vel måling av stigning som kan bekrefte det ja. Håper i alle fall du er gravid på ny jeg da:) Men er testen sterk da?? Er den det, så kan det jo nesten ikke være fra forrige graviditet vel..

Skrevet

Kjære hopefullysoon, så leit med MA! Jeg oppdaget selv MA i januar, da jeg var i uke 11. Jeg testet positivt på grav.tester over 14 dager etter uskrapning. Er du i tvil ville jeg tatt en tur til lege, kan uansett være ok å ta en etterkontroll etter utskrapning. Håper du blir raskt gravid igjen!!!! Tvi tvi klem J

Skrevet

takk for svar dere! jeg har ikke turt å teste.. er på dag 30 i syklusen i dag.. testet positivt på dag 29 forrige gang. men er livredd for å teste positivt, bli kjempe glad og så bli skuffet når legen sier at hcg ikke har steget så dette er nok bare"rester"..

huff.. jeg får vel prøve å manne meg opp til å ta en test snart! Med mindre TR kommer - for i dag føler jeg at jeg har litt mensmurringer..

(har som regel sykluser på mellom 29 og 31 eller 32 dager), så den kan jo komme! Dessuten kan det jo være at syklusen er helt på bærtur etter ma!

Skrevet

HopefullySoon, jeg husker deg fra maiklubben, og husker godt at du hadde MA ca halvannen uke før jeg hadde det.. :( Jeg har lurt mye på det med hcg nivå etter utskrapning selv, og mener å huske at legen min sa at jeg kunne komme til å ha høyt nivå en stundt etter MA'en.. Viss jeg var deg tror jeg at jeg bare ville venta og sett om TR kommer.. Så kan du jo bare stikke en tur til legen din dersom du tester positivt:)

Det hadde vært moro om spira satt hos oss begge nå denne mnd=)

Lykke til!!!

Skrevet

hei!

så trist å høre at du har hatt en ma også - forhåpentligvis klaffer det snart for oss begge!

Jeg tok en test i går - fordi jeg skulle på fest, så jeg ville sjekke for sikkerhets skyld (er på dag 31 i syklusen i dag - hvis jeg regner utskrapningen som dag 1). Testen var negativ, så da vet jeg i hvert fall at jeg ikke kan bli lurt av en positiv test!!

Hvor lenge har du prøvd??

Skrevet

Min erfaring og det er også det jeg har hørt før også, er at en test gjerne blir fortere negativ etter en MA enn etter en SA.

Hadde en MA i uke 9 og etter to uker fikk jeg en negativ test. Etter en SA i uke 6 hadde jeg positiv test i 5 uker.

Skrevet

Ok, ja da er det iallefall ikke noe å lure på:)

Jeg ble gravid i 2pp. mista i uke 6+4, men fant ikke ut av det før i uke 11, etter å ha prøvd i 3 uker å få henvisning til GY av fastlegen min. utrolig kjipt! Har ikke barn fra før, og det er ingenting vi ønsker oss mer!

Har ikke så stor tro på at jeg blir gravid med en gang igjen.. er vel mentalt forberedt på at det både kan gå lang tid og at det kan gå galt igjen. har ikke noe grunn til å tenke slik, men det var tungt å miste spira sist gang, og jeg kommer nok til å ta en evt ny graviditet med "fatning" frem til jeg er i 2. trimester..

Hadde vært en super julegave å få vite at vi skulle bli foreldre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...