Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #1 Skrevet 6. november 2009 er så lenge siden at jeg faktisk ikke husker når den kom, men fikk en monsterkvise med mindre kviser inni (hvis du skjønner hva jeg mener) jeg som ikke klarer å la de være gjorde det jeg kunne for å få den vekk igjen, men selv om den ikke er sæelig synlig lengre er den der enda, nesten som om den er under huden. beklager litt ekle detaljer, men håper noen kan hjelpe meg med tips til å få den dumme kvisen helt vekk.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #2 Skrevet 6. november 2009 Helt til ørna kommer og hakker på den, da spretter hudormen inni ut, så er det bare et lite krater igjen..
Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #3 Skrevet 6. november 2009 Har ikke annet råd enn å ta tiden til hjelp. Jeg vet hva du mener. Med slike dype kviser, så kan det danne seg en form for kapsel(dyp hudorm, på en måte). Og denne bruker kroppen LANG tid på å bli kvitt, om den klarer det. Kvisen kan kapsle seg så bra inn at den må fjernes kirurgisk, rett og slett. Jeg har noe som heter hidrosadenitt(dype betennelser, nesten som kviser, men likevel ikke det samme). Og kan ha en og samme betennelse i nesten 1 år. Og etter det, så går det noen år før blåmerket(arret, eller siste restene) er borte. Kroppen vår er ikke alltid kjapp, selv om den klarer ting selv;)
Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #4 Skrevet 6. november 2009 takk for svar =) lurer faktisk på om den dumme kvisen rett og slett bare har lukket seg rundt seg selv for kjennes ut som om det er en liten klump der. Håper den forsvinner til slutt, for er akkurat under bh-stroppen og gjør til tider ekstremt vondt hvis den kommer i klem eller noe sånt.. og det ørnetipset var bare helt utrolig kanon bra.. kanskje noen kan sende en min vei ??
Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #5 Skrevet 6. november 2009 Så lenge den er vond, så er den betent. En innkapslet betennelse verker ikke i det hele tatt. Er betennelsen dyp nok, så er ikke huden rød. Be legen om hjelp, men helst en lege med hudproblemer som fag, eller en plastisk kirurg. Få åpnet såret, så du får tømme betennelsen. Trengs ikke mer hull enn en litt tykk sprøytespiss(bedøvelse først, så klart), så har du hull nok til å klare å tømme selv. Hold det åpent til der ikke kommer mer betennelsesvæske ut, og litt til. Knip/tøm hver dag. Allmennleger har en tendens til å skjære etter lyst og ikke etter behov;) Stygge arr, er et stikkord her;) Hilsen meg med hidrosadenitt. Jeg har en del erfaring med kapsler, allmennleger og slikt som betennelser, kan du si;)
Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #6 Skrevet 6. november 2009 tusen takk for tips igjen..men er jeg ikke nødt til å gå til fastlegen?? eller kan jeg bestille hos en hudspesialist?? er litt forvirret angående fastlegesystemet..
Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #7 Skrevet 6. november 2009 En fastlege henviser, og da får du skrive alt på kortet ditt. Dersom du selv tar kontakt med en privatpraktiserende hudlege, så kan det være at du selv må betale det hele selv. Det er forskjellen. Men for din del, så anbefaler jeg på det sterkeste en hudlege eller en plastisk kirurg. Begge er flinke med hud og arr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå