Kokkeli nyter våren:) Skrevet 6. november 2009 #1 Skrevet 6. november 2009 Ble så fristet av å lage dette med barna, etter jeg leste en annen tråd her.. Jeg er nok så pass dum at jeg må ha med meg framgangsmåte også..
Agehya Skrevet 6. november 2009 #2 Skrevet 6. november 2009 4 dl hvetemel 2 dl salt 2 ss alun (apoteket) 5 dl kokende vann 2 ss matolje Denne bruker jeg til å lage noe som ligner play doh. Blir myk, og kan brukes mange ganger om du har den i tett boks. Om du dropper alun, får du nok en vanlig trolldeig. Bare bland sammen til en deig, ikke mer hokus pokus.
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 6. november 2009 #3 Skrevet 6. november 2009 Oppskrift på trolldeig: 1 del salt 2 deler hvetemel 1 del vann 1 ss matolje Tips 1.Trolldeigen skal være fast. Den skal ikke sige sammen.. Du kan teste om den er fast nok ved å lage en rund kule. Hvis kulen fortsatt er rund etter 2-3 minutter er deigen fast nok. Trolldeig skal stekes på svak varme, rundt 80 grader! 2.Hvor lang tid det tar å stek figurene avhenger av hvor tykke de er. Det kan ta fra et par timer opp til flere dager. Du finner ut om figuren er ferdig ved å dunke på det tykkeste punktet
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 7. november 2009 Forfatter #4 Skrevet 7. november 2009 Takk skal dere ha. Tror nok vi må prøve oss dette her en dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå