Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #1 Skrevet 6. november 2009 Jeg klarer ikke Jeg skjønner ikke hvorfor de plager syke folk som prøver å komme seg. Brevet var et info skriv om at vi må begynne å sende meldekort hver 14.dag. Skrive hva vi har gjort. Blir det sendt for sent blir vi trekt i penger akkurat som om 66% av tidligere inntekt er noe å leve på!!? Hadde jeg ikke hatt snille foreldre hadde det ikke gått rundt. Hjelpes! Jeg klarer ikke mer, de har dyttet meg utfor stupet. Jeg ser på selvmord som eneste utvei for jeg klarer ikke mer....stakkars sønnen min som er 2 år, han er den uskyldige oppi dette. Men jeg klarer ikke mere.... 6 operasjoner i hodet. Udugelige leger gjorde at det gikk så alt for lenge slik at svulsten ga skade. Hukommelsen er noe jeg sliter med hver dag, strukturering, få dagene til å bli så bra som de kan.....ha ett ltt "normalt" liv, med små gleder. Tiltross for for det jeg har vært igjennom. Å få brevet en fredag ettermiddag når nav og legekontorer har stengt, det er umenneskelig, Jeg klarer ikke mer. Takk og lov for at mini er hos bestemor og bestefar. Mannen skal på nattvakt......jeg har tabiletter nok.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2009 #2 Skrevet 12. november 2009 Ikkje gje opp!! Det er fleire måneder til meldekortet trer i kraft og innen den tid klarer du sikkert å få hjelp fra mannen din til å fylle ut søknad om fritak frå meldeplikten. Du kan og bruke nett for å sende det inn. Kordan går det??
Anonym bruker Skrevet 12. november 2009 #3 Skrevet 12. november 2009 Jeg fikk brevet på fredag kl 15.00 Da var jo alt stengt. Jeg gikk rett i kjelleren. Bare gråt, klarte ikke å spise og drikke. Bare 14 dager siden siste operasjonen i hodet. Hadde helldig vis beroligende tabiletter hjemme, så jeg tok de i helgen. Så dro jeg på trygdekontoret på mandag. Der fortalte de at det gikk ann å søke fritak. Saken er jog har store problemer med hukommelsen. Mannen min har ikke sjangs til å hjelpe meg med å huske å sende meldekort for han går skift. Det nytter heller ikke å skrive det opp, for jeg glemmer å se på kalendre og lapper. Datamaskinen er jeg ikke innom så ofte, og ikke er jeg flink her heller. Jeg kun her inne og har lært meg dette. Har prøvd andre ting, men ikke mange har tolmodighet når jeg må spørre oppigjen og oppigjen og oppigjen. Så facebook er jeg ikke på, mange har spurt etter det. Nå har jeg en fastlege som er temmelig irritert på nav, hun har vært borte denne uken men ser jo at jeg har vært å fått mere beroligende medisiner. Jeg blir så sliten av dette med nav. De vet at det tar flere år å komme seg, det står i papirene mine skrevet av leger og nevropsykolog. Hvorfor gjør de dette mot syke folk? Hadde jeg slitt med noe annet enn hodet hadde det vært greit å fylle ut sånne meldekort. Og jeg håper jo å komme ut i jobb, selv om det ikke kan skje i morgen eller neste år. Men jeg har lyst, det er ikke morro å gå hjemme. Jeg mistet mesteparten av mitt sosialenettverk da jeg ble syk og ble borte fra jobb. Nå har jeg nesten ingen. Det er ikke gøy.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2009 #4 Skrevet 12. november 2009 NAV er NAV og brevet du fikk er sendt til alle som har TU, attføring og rehab.penger, det er ikkje personlig til deg. Skjønar deg godt, har det på samme måte sjøl, meldekorta skaper problemer for meg. Veit du hvor lang tid man har på å sende elektronisk meldekort? Må det gjerast innen eitt par timar annnen kvar veke?
Kaffemocca Skrevet 24. januar 2010 #5 Skrevet 24. januar 2010 Man har en uke på å sende de elektronisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå