PeggyPreg Skrevet 6. november 2009 #1 Skrevet 6. november 2009 Hei Før anbefalte de gravide og slutte og amme, de har gått vekk fra denne anbefalingen nå- men ønsker allikevel og høre litt hva dere andre tenker- evt andre med erfaringer osv.
mamman til minin Skrevet 6. november 2009 #2 Skrevet 6. november 2009 Jeg ammet fortsatt (minin var ca 14 mnd da jeg ble gravid), men så ble puppene vonde. Nå har vi sluttet. Før det begynte å gjøre vondt tenkte jeg å fortsette litt til, men var redd for å slutte for sent. Hadde vært kjedelig om den eldste ble sjalu så jeg måtte amme begge to. Tenker jeg da... Er sikkert mange meninger om sånt
♥gullegull08♥ Skrevet 6. november 2009 #3 Skrevet 6. november 2009 Hei Jeg ammet min datter når jeg nå ble gravid. Men fant ut at det føltest riktig å slutte da siden hun da var 18mnd , selv om det er "anbefalt" å amme frem til 2år. Men det jeg var mest redd for var at det skulle blir for nærme til nestemanns ankomst og sjalusien ville bli sterkere.. ikke bare "miste" mamma men kosepuppen også.. Har gått helt fint, har spurt lite etter dem heldigvis. Også var det litt godt med en pause, selv om jeg "savner" det litt da:)
Candygirl_ Skrevet 6. november 2009 #4 Skrevet 6. november 2009 Hei.. jeg ammer fremdeles litt, men mest fordi han maser så om det, og jeg får så vondt av han når han ikke får lov til noe han syns er så trygt og godt.. men prøver å slutte nå.. litt vanskelig det der! han er 18 mnd nå..
☆☆☆(☆)80 Skrevet 6. november 2009 #5 Skrevet 6. november 2009 jeg ammet min første til ca 3 mnd ut i neste svangerskap, hun var 14 mnd da vi sluttet pga at jeg fikk litt vonde kynnere under amming. Nå er jeg i samme situasjon igjen, har et barn på ca 1 år som fortsatt er veldig glad i pupp og jeg er nå 6 uker på vei med nestemann, har planlagt å amme så lenge jeg kan. En "fordel" med å amme et stykke ut i svangerskapet var at førstemann fungerte utmerket som brystpumpe da jeg kom hjem fra barsel med melkespreng;)
*månestråle* Skrevet 7. november 2009 #6 Skrevet 7. november 2009 jeg ammer en gang på kvelden ennå og kommer nok til å fortsette med det en stund til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå