Gå til innhold

andre som har spist blått godteri under svangerskap???

Anbefalte innlegg

Skrevet

kom bare til å tenke på det, for eg hadde en blå slikkepinne. Så lurte på om det kunne være farlig for den lille???? :P

Skrevet

eg bare lurte om det gjerne var noen farlige stoffer eller noe i den....

Skrevet

Hehe, jeg kjøpte m&ms i danmark, og plukket ut alle de blå. :P Følte meg litt hysterisk, er nok mange danske gravide som spiser dem, tror du ikke? :P

Skrevet

Hjelp en uvitende... Hvorfor skulle de blå m&m'ene være verre å spise enn de andre? Og hva er det med blåfargen?

Skrevet

Jeg vet ikke, men blåfargen er jo ulovlig i Norge, så da tenkte jeg at den kanskje ikke var så bra..? Jeg vet ikke jeg altså.

Skrevet

E 133 Brilliantblå FCF

Type: Fargestoff. Blått. Kunstig. Vannløselig

Allergi/skadelighet: Fare for allergiske reaksjoner. Bør ikke gis til hyperaktive barn. Kun ved høye doser

Bruksområde: Godteri, brus, desserter, alkoholholdige og drinkmikser. tannkrem og munnskyllevann. Cocktailbær

Tillatt: Norge og EU. har vært forbudt tidligere.

http://www.matoppskrift.no/sider/Enummer100.asp

Jeg tok meg den frihet å endre Coctail bær til "Cocktailbær" :-)

Det sier seg vel selv at det er unaturlig med blå mat?

Skrevet

ja, men mitt poeng var om at babyen min kan ha tatt skade av kun 1 slikkepinne???? sikkert hysterisk, men best å spørre:P

Skrevet

en slikkepinne nok fullstendig harmløst, husk at det er et stoff som er lovlig å bruke i mat. Men som andre også påpeker, det er ikke spesielt naturlig med knallblå mat. så jeg prøver å unngå alt som er blått av godteri til familien.

men dersom de får blått godteri hos andre, så tenker jeg pytt, det er ingen krise, så lenge de stort sett ikke får i seg sånt. :) lykke til videre med graviditeten!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...