Gå til innhold

Vært på 2. UL

tromsøjenta

Anbefalte innlegg

Er i dag 8+4 og har vært på min 2. UL pga litt blødninger.

Det var fortsatt to bankende hjerter der:-) Det var også fortsatt en del forskjell i størrelse på tvilling 1 og 2 og hvor stor fostersekk de har. Så det er fortsatt uvisst om begge vil klare seg.

Blir ganske sliten av alle bekymringene... Det jeg er mest redd for, er jo å miste begge. Den livmorhalsen bekymrer meg også. Den gjør vondt innimellom og så er det en klump (polypp? åreknute?) som stikker ut av åpningen. Legen sa bare at det ikke er noe man gjør noe med nå uansett. Har nok litt for god tid til å tenke siden jeg bare er hjemme om dagene (kvalm!)...

Jeg blir nå henvist til føde poliklinikken for ny UL der om ca to uker. Da kan de visst nok se mer og gjøre flere målinger.

Er veldig glad for at begge fortsatt er der og skal prøve å glede meg over at jeg faktisk er gravid etter så mange år med prøving, i stedet for å grave meg ned i bekymringer:-)

Håper det går bra med dere andre!

Fortsetter under...

Gratulerer så mye og ja prøv å nyt livet. jeg vet det er mange bekymringer men tenk at du har kommet til dette steget som du har drømt om så lenge. Om du mister den ene vil det være sårt og vanskelig men tro på at de overlever og send gode tanker til dem i stedet for bekymringer. dette går så bra skal du se:-)

Hei tromsøjenta!

Jeg måtte bare logge meg på nå før jeg reiser for å se om du allerede hadde vært på UL. Så godt å høre at alt står bra til med tvillingene dine! De skal nok klare seg begge to :-)

Skjønner likevel godt at du blir bekymret av dette, og at det er slitsomt. Jeg har vært hjemme fra jobb selv denne uka, og ringte i dag fastlegen min - jeg blir nødt til å snakke med ham om sykmelding. Har time til tirsdag. Jeg har ingenting på jobb å gjøre i den tilstanden jeg er i nå. Aller helst vil jeg bare ligge på sofaen med beina opp, for å forhindre at noe galt skjer. Det er sikkert irrasjonelt, men jeg får helt panikk bare ved tanken på å være på jobb og eks. få en blødning, og så er jeg så utrolig sliten etter dette kjøret. Er du sykmeldt?

Godt at du får ny UL om to uker. Jeg glemte å spørre i går om jeg kunne få en til om noen uker, så jeg slipper vente helt til den som er en del av duo-testen. Det er jo først om fire uker. Fryktelig lenge til...

Kan jeg få spørre deg hva CRM-en var på de to tvillingene dine? (Antall milimeter)

Annonse

Hihi! Vi svarer visst samtidig på hverandres innlegg, snøfilla:-)

Jeg har varierende smerter både her og der. Det varierer både hvor de er og hvilken type smerte. Noen ganger har jeg skikkelig vondt i livmorhalsen... Tror aldri jeg har hatt vondt der før, hehe;-)

Hei!

På første UL var jeg 6+6, da fant Haukeland bare ett fosteranlegg på 8 mm. På 2. UL var jeg 7+2, da fant de to på 10.9 mm (den ene lå mye greiere til for måling, så fikk ikke nøyaktig mål av den andre, men gynekologen mente de var like store).

Men, som gynekologen jeg var hos på torsdag sa, her er det så små marginer at man ikke skal henge seg for mye opp i desimalene. Vi må også huske på at det her anvendes teknologi på biologi, og at biologi aldri kan gjøres om til rein matematikk. Og det er sikkert like greit :-)

Når har dere neste UL?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...