Gå til innhold

Sutter på tommelen...

Anbefalte innlegg

Julie har den siste uka funnet ut at tommelen er fantastisk til å sutte på. Har ikke bruket smokk da hun ikke har virket til å trenge noe å sutte på.. Men er nå redd for at det skal bli vane med tommelen.. Kan ikke akkuratt gi den til kaptein sabeltann når hun blir større.. har kjøpt inn smokker for å heller gi henne det ved suttebehov..Tenker også på tannstilling o.l Noen andre som har små som sutter på fingrene?? Tips mottas med takk=)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140934487-sutter-p%C3%A5-tommelen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

For min del hadde jeg funnet frem de smokkene og prøvd det jeg var god for for å erstatte tommelen... Det er stor forskjell på smokkene, vi måtte gjennom hele sortimentet for å til slutt finne en som satt!! ;o) Som du sier kan du ikke gi tommelen til sabeltann når hun blir 3!! Brukte selv tommelen og vet hvor sinnsykt vanskelig det er å avvennes... Tannleger sier vel at av to "onder" er smokken å foretrekke.

(men tommelen trenger du aldri å lete etter i sengen ol. hihi)

Vet ikke hvor mange tips dette ble akkurat, lykke til veffal.. det viktigste er at dere finner noe som fungerer for akkurat dere!! =)

Min lille luring har aldri villet tatt smokken, men for noen uker siden fant han også ut at tommelen var digg. Jeg synes det er søtt må jeg innrømme, men tenker litt på den avendingen. Men ser jo også at han kun tar den når han er trøtt og skal sove, ikke alltid da heller.

Må si jeg ikke kommer til å stresse noe med det. Kommer til å la han kose seg med den, synes det er fint at han har funnet noe som koser :) Så får vi ta avvendingen når den tid kommer. Nå får han kose seg ;)

hehe ja vi fant frem smokker når tassen var ca 2 mnd (tror det var ca da, husker så dårlig) dette fordi han suttet på tommel++ hånd og alt han fikk tak i. vi har valgt å gi han smokken pga det skal vist vært lettere å avende smokk. tenkte det samme, kutte av tommelen å sende til kaptein sabeltan, hehe.

men han har nok tommelen som sin beste venn ennå, putter den inn under smokken. vi startet nok litt seint med smokk i forhold til hans behov for det.

start med smokk, da får man ett avendimgs problem på kanskje 2 uker

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...