Let's hear it for the boys! Skrevet 6. november 2009 #2 Skrevet 6. november 2009 Jeg elsker dette sitatet fra boken "Eat, Pray, Love": "Never forget that once upon a time, in an unguarded moment, you recognized yourself as a friend." Forfatteren forteller om en episode hvor hun gikk forbi et speil og i et kort øyeblikk trodde hun så en gammel venn. Hun var på vei mot sitt eget speilbilde for å hilse da det gikk opp for henne at det bare var henne selv. Når hun var dypt deprimert noen år senere kom hun på dette øyeblikket, og minnet seg selv på at hun faktisk så på seg selv som en venn en gang i tiden. Jeg kjenner meg veldig godt igjen i akkurat det.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #3 Skrevet 6. november 2009 "Gjør mot andre, som du vil andre skal gjøre mot deg." Dette er min leveregel, men med modifikasjoner i at det er ikke alt jeg syns er greit, som er greit for andre. Da er empati en fin ekstrating å bruke:) Og så har vi denne "Det som ikke tar livet av deg, gjør deg sterkere". Dette er min trøst;)
Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #4 Skrevet 6. november 2009 "lev dagen i dag som om det skulle vært den siste i ditt liv!"
Gidder ikke! Skrevet 6. november 2009 #5 Skrevet 6. november 2009 "Lykke kommer innenifra" "Å være sin egen lykkes smed" Og det som ikke dreper deg, gjør deg faktisk sterkere:)
Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #6 Skrevet 6. november 2009 "Hvorfor gjøre i dag det du kan utsette til i morgen?"
Bare™ Skrevet 6. november 2009 #7 Skrevet 6. november 2009 "den største gleden du kan ha, er å gjøre andre glad"
Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #8 Skrevet 6. november 2009 "Lite visste jeg at dagene som kom og gikk var livet". Noe i den duren.. "Elsk meg mest når jeg fortjener det minst. For det er da jeg trenger det.." "Barn er en gave". "For å bli bli lykkelig i et ekteskap gjelder det noe meget mer enn å finne den rette,.. det gjelder også å være den rette". "Ikke la barna være en dørmatte for ditt dårlige humør".
Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #9 Skrevet 6. november 2009 Har et favoritt visdomsord: "Livsløpet er det samme om du gjennomfører det med smil eller gråt".
Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #11 Skrevet 6. november 2009 "Whether you think you can or whether you think you can't, you're right." "There can be no dissapontment where there is not deep love" Har også stor sans for kardemommebyloven:) MEN, den derre lev hver dag som det var din siste blir jeg bare stressa av:P
Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #12 Skrevet 6. november 2009 "De viktigste tingene du kan gi dine barn er vinger og røtter" eller noe sånt.
_Løvemamma_ Skrevet 6. november 2009 #13 Skrevet 6. november 2009 "Be the change you want to see in the world". Det har jeg tattovert på armen min. "Not all who wanders are lost".
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 6. november 2009 #14 Skrevet 6. november 2009 ikke klag under stjernene av mangel på lyse punkter i ditt liv. Tenk bare på hvor lykkelig du ville ha vært om du mistet alt det du nå har - og fikk det tilbake igjen
Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #15 Skrevet 6. november 2009 Natten er aldri mørkere enn i timen før soloppgang
Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #16 Skrevet 6. november 2009 Du kan ikke hindre sorgens fugler i å fly over ditt hode, men du kan hindre dem fra å bygge rede i ditt hår..
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 6. november 2009 #17 Skrevet 6. november 2009 Hvis du ikke er fornøyd med det du har, ville ikke hele verden, om du eide den, kunne gjøre deg lykkelig
Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #18 Skrevet 6. november 2009 Fornøyd eller ikke fornøyd det er det samme.. Hjulet går rundt!! Min personlige mantra er. Gud ville ikke gitt meg en oppgave jeg ikke klarer, jeg klarer alt! ( må legge til at jeg ikke er noe annet en skapreligøs, men når det skranter skikkelig så er det godt å tro at det er en mening i alt og at man har noe å lære for å komme vidre i livet)
Gjest Skrevet 6. november 2009 #20 Skrevet 6. november 2009 Du skal være tro. Men ikke mot noe menneske som i gold grådighet henger ved dine hender. Ikke mot noe ideal som svulmer i store bokstaver uten å røre ved ditt hjerte. Ikke mot noe bud som gjør deg til en utledning i ditt eget legeme. Ikke mot noen drøm du ikke selv har drømt ... Når var du tro? Var du tro når du knelte i skyggen av andres avgudsbilder? Var du tro når din handling overdøvet lyden av ditt eget hjerteslag? Var du tro når du ikke bedrog den du ikke elsket? Var du tro når din feighet forkledde seg og kalte seg samvittighet? Nei. Men når det som rørte ved deg ga tone. Når din egen puls gav rytme til handling. Når du var ett med det som sitret i deg da var du tro! ::André Bjerke::
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 6. november 2009 #21 Skrevet 6. november 2009 jeg må si spurven at du glimter til. jeg liker best "var du tro når du ikke bedrog den du ikke elsket?" genialt
Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #22 Skrevet 6. november 2009 Kjærligheten må dyrkes og pleies, hatet gror av seg selv.
Ameli Skrevet 6. november 2009 #23 Skrevet 6. november 2009 Et litt langt visdomsord kanskje, men likevel : An elderly Cherokee Native American was teaching his grandchildren about life... He said to them, "A fight is going on inside me, it is a terrible fight and it is between two wolves. One wolf is evil--- he is fear, anger, envy, sorrow, regret, greed, arrogance, self-pity, guilt, resentment, inferiority, lies, false pride, competition, superiority, and ego. The other is good--- he is joy, peace, love, hope, sharing, serenity, humility, kindness, benevolence, friendship, empathy, generosity, truth, compassion and faith. This same fight is going on inside you, and inside every other person, too." They thought about it for a minute and then one child asked his grandfather, "Which wolf will win?" The old Cherokee simply replied, "The one you feed."
Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #24 Skrevet 6. november 2009 "All battles in life serve to teach us something, even the battles we loose"
nicknavn Skrevet 6. november 2009 #25 Skrevet 6. november 2009 "Du skal ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke sammer deg selv"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå