Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei! Så koselig med melding :) :) Etter en skikkelig kjip ettermiddag er jeg nå mer positiv igjen, heldigvis.. Jeg fikk jo åtte egg til overs, og de sa på Nordica at de ville "dyrke dem videre" før eventuell frys. Jeg visste ikke så mye om dette, så jeg reagerte ikke på det. De skulle ringe meg mandag så jeg fikk høre hvordan det hadde gått, men jeg hørte jo ingenting, så jeg ringte i dag. Også sa legesekretæren: Nei, du fikk ingen blastocyster, så du har ingen på frys. Hva???!! Jeg fikk jo helt sjokk!! Var alle åtte eggene sååå dårlige?? Men nå har jeg snakket med Lindenberg og lest masse på nett og er roligere. Når man får mange egg som ser fine, prøver de ofte å dyrke dem opptil sju dager i laben, for å få såkalte blastocyster. Setter man inn et slikt, kan man ha økte sjanser for å bli gravid. Men dette er en vanskelig teknikk, og det er mange egg som uansett går fløyten, uansett. Får man ikke ut så mange egg, fryser de dem ned etter to dager hvis de fortsatt ser fine ut. Så altså; jeg har ingen på frys, men hadde jeg fått ut totalt fem egg for eks, hadde jeg trolig hatt tre på frys. Dette er i hvert fall slik jeg har forstått det. Noen andre som har erfaringer med dette? Skriv gjerne!! Men håper jo veldig den sitter nå da :)

Magstar, hvordan går det med magen?

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140934135-storkmor/#findComment-140939205
Del på andre sider

Det er mye man skal lære i denne prosessen. Håper sånn at egget sitter og vokse seg stor. Jeg fikk ellers tips om å ta en barnedose med asperin (70-100mg) i dagene etter innsett frem til testdag. Dette for å tynne blodet litt. Og få bedre blodsirkulasjon i livmor. : )

Jeg fikk 27 egg ved første forsøk, men var litt vel overstimulert. Da satt de inn ett egg og 2 på frys. Men det er jo bare det ene gullegget vi trenger. Jeg mener de frøs ned eggene samme dag som de satt inn. Da de tinte opp egget fra andre forsøk vokste det fra 3 til 9 celler på en natt. (det er egget som sparker i min mage nå) Fryse eggene jeg har fått satt inn har vært tilsvarende 3 dager i utviklingen.

Magen vokser, jeg føler meg stor og tung nå. 6 uker igjen til termin: )gleder meg. (ikke til selve fødselen, men til å møte lille frøkna)

Du må holde oss oppdatert!! : ) når er testdag?

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140934135-storkmor/#findComment-140940207
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...