Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 6. november 2009 #1 Skrevet 6. november 2009 Gullgutten er 6 mnd. Vi hadde planlagt å prøve på nr 2 til sommeren slik at det ble ca 2 år mellom barna. Ble gravid på første forsøk med nr 1. Jeg sluttet med Cerazette for en liten stund siden pga veldige humørsvingninger. Vi har praktisert hoppe av i svingen etc siden. Er jo ikke så ofte det bli sengehygge om dagen. Dessuten ammer jeg. Har time hos gynekolog for evt vurd av annen prevensjon til uka. MEN: For 2 uker siden gjorde ikke sambo jobben sin.. Hoppet ikke av for å si det sånn.. Jeg visste det var rundt eggløsning så jeg tok en angrepille dagen etter. Synes det er litt tidlig med nr 2 + at jeg ikke har tatt svineinfluensavaksine ennå.. Men nå har jeg hatt noe som minner om festeblødning og symptomer som minner om de jeg hadde siste jeg ble gravid. Tenkte det kunne skyldes angrepillen, men tok en test i går som var svakt positiv... Hjelp! Ja, jeg vet vi kan skylde oss selv som ikke har brukt tilstrekkelig prevensjon. Det er jo ingen krise siden vi uansett har tenkt oss flere barn med tiden. Men nå kan jeg jo ikke ta svineinfluensavaksine før jeg evt er ferdig med 1. trimester, og hadde jo ønsket å slippe å gjøre det under graviditet. Dessuten bruker jeg medisiner som jeg helst ikke vil bruke under graviditet og som må trappes ned dersom jeg skal slutte. Og lillebror/-søster vil komme rett før storebror skal begynne i barnehagen og jeg må gå hjemme med han når jeg er høygravid. Hadde veldig bekkenløsning i forrige svangerskap og kommer til å få problemer med å skulle følge han høyt og lavt.. Hadde liksom tenkt å få litt tid til å slappe av og kose meg med nr 1 før nr 2 kom.. Måtte bare få det ut.. trenger å minnes på de positive sidene som at vi er heldige som lett blir gravide, barna kommer til å få glede av hverandre siden de blir så tette i alder osv.. Gleden kommer nok etter hvert, men akkurat nå er jeg litt stressa..
eplepeple Skrevet 6. november 2009 #2 Skrevet 6. november 2009 Førstegangsmamma77: jeg kjenner faktisk at jeg er litt misunnelig jeg ) Snuppa her er bare 5,5 mnd, men kjenner det rykker litt i livmora når folk blir gravide Men, nå er det jo ikke sikkert du ikke er gravid da...hvis ikke du har tatt en test. Skjønner at du er litt stressa. Du har jo nettopp vært gravid og du ønsker sikkert å bli enda bedre kjent med barnet før neste kommer. Men uansett, tenk så unikt for barna dine. De vil kun ha 1 år mellom hverandre og vil ha masse glede av det. Trenger ikke bruke masse tid på å pakke bort ting, for så å pakke det opp igjen. Det er jo positivt ) Du får gå i permisjon ett år til..jippiiiii, Det er kult vel??? Lykke til, du vil sikkert bli fortrolig med dette etterhvert )
Underveis --> Skrevet 6. november 2009 #3 Skrevet 6. november 2009 Oi så spennede! Våre gutter er jo omtrent like gamle og jeg hadde også tenkt til å se om vi ikke skulle prøve igjen til sommeren. Hadde også bekkenløsning og i går så var jeg faktisk litt plaget med det igjen, merkelig nok. Vondt å sitte i bilen og slikt. Tok meg rett tilbake til svangerskapet. Du vet jo hva jeg snakker om, så da må jeg bare få lov til å ønske deg lykke til og begynt med trening og fysioterapi md en gang *streng pekefinger*. I siste deg av svangerskapet ville jeg også sendt Junior i barnehagen. Ikke noe særlig å være høygravid med bekkenløsning og greit å få litt avlastning. Når dette er sagt, så er jeg selv, utrolig nok, klar for flere barn allerede. Det hadde jeg aldri trodd to uker etter fødsel! Kjenner forresten noen som har kjørt på med tette barn, og det har gått veldig bra. Selv med bekkenløsning ;-)
Underveis --> Skrevet 6. november 2009 #4 Skrevet 6. november 2009 Ups! Beklager alle skriveleifene! Regner med dere klarer å tyde tekst og forstå betydningen ;-)
Brno 08,09, + 12:) Skrevet 6. november 2009 #5 Skrevet 6. november 2009 Slapp heilt av, det går så greit at! Var i veldig lik situasjon som deg i slutten av november i fjor. Hadde gått på cerazette i seks mnd etter at vi fikk vårt første barn i april. Skulle bytte p-pille merke og mens jeg ventet på å få tilbake mensen for å starte på nye piller ble jeg gravid. Fikk skikkelig angst! Heldigvis gikk graviditeten bedre enn første gang, mindre vann i kroppen, mindre vektoppgang, mindre kvalme osv, og best av alt kjapp fødsel i forhold til forrige gang (6 timer mot 39 timer!!!!) Nå sitter jeg her med minsten ved siden av meg, slitsomt er det jo med 15 mnd i mellom, men hadde ikke byttet om jeg hadde kunnet gjøre det. Akkurat bikka 30, så nå har jeg god tid om jeg skulle velge å få en til... Utrolig koselig å se all søskenkjærligheten mellom de to. Minsten digger storesøster og storesøster er så stolt av lillebror. Igår begynte hun å leke "borte- titt-tei-" lek med lillebror, holdt på å le meg ihjel! Anbefaler barnehage i starten for den største. Det har vi hatt, selv om jeg fikk litt dårlig samvittighet for å ikke ha henne hjemme da jeg var hjemme, var det godt å få slappet litt av med minsten og kose oss. Sleit litt med amminga og da var det godt å ha litt ro i huset. Lykke til om du faktisk er i gang med nr. 2!!!
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 6. november 2009 Forfatter #6 Skrevet 6. november 2009 Godt å høre fra en som har vært i akkurat samme situasjon :-) Har nå 3 tester som er svakt positive, så er nok gravid. Men det er jo så tidlig at mye kan skje ennå. Siden jeg er 32 og egentlig kunne tenke meg 3 barn, men regner med å stoppe med 2, er det også et pluss å evt få de første såpass tett. Da er det mer åpent for en evt nr 3. Siden vi hadde _ETT_ uhell, mens jeg fortsatt ammer mye og ble gravid til tross for at jeg tok angrepille, får en tro at det var "meningen" at det skulle bli sånn.. Må nok evt vurdere barnehagestart litt før hvis det er mulig. Tusen takk for hyggelige lykkeønskninger alle sammen :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå