Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #1 Skrevet 6. november 2009 Jeg har misstanke om at jeg er gravid. Men jeg går på yrkesrettet attføring pga en kronisk sykdom, har fått dette innvilget til mai 2011. Men skjer hvis jeg er nå er gravid? Får jeg noe annen utbetaling? Får man attføringspengene selv om man får engangstønad, eller blir det regnet som grunnlag for permisjonspenger? Huff, dette skulle jeg likt og visst. Synes det er for dumt og ringe saksbehandleren min før jeg eventuelt kan bekrefte at jeg er gravid. Noen der ute som har vært i samme situasjon? Takknemlig for svar.
Guttemamma75 Skrevet 6. november 2009 #2 Skrevet 6. november 2009 Yrkesrettet attføring gir pr. dags dato dessverre ikke opptjening til foreldrepenger så du vil nok bare få engangsstønaden. Og når du går ut i permisjon stoppes dessverre attføringspengene så du får ingen annen inntekt enn barnetrygden etter fødselen. En ny ytelse kalt arbeidsavklaringspenger kommer fra mars (?) neste år og skal "huse" attføring og rehabpenger og denne ytelsen gir opptjening til foreldrepenger, men da må man ha fått ytelsen i 6 mnd fra mars (?kan være en annen mnd det starter) og da gjelder jo dessverre ikke dette deg. Ta kontakt med nav når du får avklart om du er gravid og hør hvilke muligheter du har.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2009 #3 Skrevet 13. november 2009 UFF er litt i samme situasjon.. og synes dette er helt forferdelig at y.attføring ikke teller. er ferdig til sommeren også før fødsel. Men er det noen som vet hva som skjer dersom man blir sykemld i en yrketsrettet attføring periode?
Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #4 Skrevet 19. november 2009 Tror ikke dere har rett på sykepenger når dere er på attføring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå