Gå til innhold

Litt lite symptomer..

Astra71 - tvillingmor

Anbefalte innlegg

Hei, bare en liten ting til: Har dere mye symptomer? Jeg føler jeg har litt lite. Jeg er for eksempel ikke særlig kvalm ennå. Og jeg begynner jo å nærme meg 8 uker. Er bare litt uvel innimellom, liksom, men ikke noe å snakke høyt om. Det eneste jeg kjenner er et visst ubehag på tvers helt nederst i magen, under livmoren, føles det som. Brystene er heller ikke veldig ømme, bare bittelitt, omtrent som når jeg går på Progestan. Og ikke smaker maten rart, heller... Jeg synes det er litt rart, når jeg er gravid med tvillinger og dermed har nokså høy hcg? Sykepleieren i Haugesund sa til meg for noen dager siden at dette over hodet ikke er noe faresignal, og at jeg ikke må tenke på det. Men så gjør jeg det litt likevel, da....i tunge stunder har jeg til og med tenkt at det sikkert betyr at spirene ikke henger godt nok fast, eller noe sånt...vet det sikkert er helt irrasjonelt, men. Vil bare så gjerne ha helt håndfaste beviser på at jeg er skikkelig gravid. Noen tanker om dette? Og hvordan står det til med dere andre?

Fortsetter under...

jeg tror nok ikke at kvalme feks henger sammen med høy hcg....for det ville jo si at man skulle bli kvalmere og kvalmere hvor lenger ut i svangerskapet man kommer?

dette er nok veeldig invidiuelt..jeg for min del var så kvalm første trimester at jeg nesten ikke trodde det kom til å gå over...og som å skru av en bryter i uke 13/14 var jeg frisk som en fisk :o)

mens kusina mi derimot - hadde 1 dag i uke 8 hvor hun var litt småkvalm....annet enn dette merket hun ingenting til at hun var gravid !

du må heller se deg selv som heldig som slipper unna så lenge du kan:), for tro meg når det begynner å nærme seg 3. trimester kommer det (hvertfall gjorde det for min del) mange slitsomme plager - høygravid er ikke så idyllisk som det ser ut som he he :o)

men jeg forstår du er bekymret...men som du sikkert har erfart så er alle inne på gravide slitere bekymret for at noe skal være galt i begynnelsen... uansett hvor fin hcg , ultralyd og alt annet er! man kommer ikke bort fra det- har man slitt lenge med å bli gravid så kan man nesten ikke forvente noe annet :o)

du vil snart nok føle deg gravid - tenk hvor fort du vil få mage? det er jo to små babiser som skal opp i en vekt av 3 kg.... han i magen min er 3300 g nå iflg UL denne uken....hadde det vært TO på 3300 gram hadde jeg vært så enorm at jeg ikke kan forestille det meg engang he he har stoooor mage med "bare" den ene :o)

Gjest Bjørnen Collargol*gravid

Her er det heller så og si ingen symptomer. Jeg liker ikke kjøttdeig lengre, men det er vel alt... Jo også er jeg mere trøtt da :P

Jeg hadde masse murringer, ømme pupper og kvalme sist. Og savner jo det forferdelig.... Men jeg prøver å trøste meg med at det er mange som heller ikke har symptomer. Får bare prøve å være tålmodig fram til tidlig UL, da regner jeg med og håper at jeg skal klare å slappe av litt mere!

Takk skal dere ha, begge to!! Det hjelper å høre dere si det :-) Ja, jeg skal kanskje bare være glad jeg slipper kvalmen. Er jo ganske fælt å være kvalm. Jeg er riktignok litt uvel stort sett hele tiden, men det er altså bare en anelse, og kan ikke karakteriseres som kvalme. Hm. Hvor stor kommer jeg til å bli, egentlig...? Skjønner jo heller ikke helt hvordan det skal være plass til to inni der..

Nei, nå skal jeg reise på besøk til slektninger for noen dager, dere må ha ei riktig god helg, alle sammen, så snakkes vi på søndag eller mandag! Håper dere bare nyter tilstanden, alle sammen :-)

Annonse

Hei!

Nei - du må IKKJE håpe på kvalmen som eit symptom - det gjorde eg og VIPS - der kom den skyllande. Det er IKKJE noko å trakte etter, så nyt at du har to flotte spirar i magen og formen er god - du får berre supe sammen alt overskuddet du kan til dei litt tyngre dagane kjem når du nærmar deg fødsel;) Eg var kvalm og spydde kvar dag i 9 mnd med tvillingane, åt vanvittige mengder mat (is og melk med oboy var favoritten), la på meg 25 kilo og såg ut som ein flodhest mot slutten med eit magemål som gjekk LAAANGT over det øverste i skjemaet. Så nyt livet og kos deg med spirane!

Du har sikkert allereie funne fram til dette forumet, men ville berre tipse deg om "tvillingforum.com" - veldig kjekt forum for tvillinggravide og tvillingmødre med masse god informasjon og aktivt diskusjonsforum. Ikkje at du skal forlate dette forumet, men eg tykte tvillingforum var kjekkare enn forumet for flerlinggravide her på BIM - berre eit tips dersom ein lurer på noko spesifikt om det å ha to i magen;)

Åh - eg kjenner eg nesten er litt misunneleg på deg som har to i magen - eg hadde gjerne teke tvillingar ein gong til! - men no skal det bli interessant å oppleve å få ein òg - eg skal IKKJE klage;) Og når alle rundt deg byrjer fortelle deg kor travelt det blir - det treng det IKKJE bli - hos oss har det gått heilt strålande og eg har hatt mykje meir overskudd enn mange av veninnene mine som har fått ein.

Lukke til!

Da vi var på UL sa jeg til gyn. at jeg var så overveldet over at det i det hele tatt var liv i magen min. Da så hun overrasket på meg og spurte om jeg ikke merket noe, at jeg var kvalm og uvell? Jeg måtte svare at nei, jeg er ikke kvalm og har ikke kastet opp.

Jeg kan føle meg litt uggen og fyllesjuk på ettermiddagen når jeg blir trøtt, og jeg er stort sett matlei (men sulten), ellers er jeg i fin form. Og jeg har 3 i magen!

Du har sett hjerter som banker på UL, og noe bedre tegn på at du er gravid kan du ikke få!

:-)

Takk skal dere ha, dobbelguttemamma og snøfilla! Veldig beroligende ord :-) Ja, jeg tror heller jeg skal begynne å glede meg over at det ikke er så galt fatt med meg. Når det er sagt, så har jeg faktisk blitt mer kvalm siden sist... I helga var jeg på besøk hos familie, og det var et slit å henge med på kunstutstillinger osv. Måtte sette meg støtt, og var ikke med når folk forsøkte å få i gang en samtale med meg. Orket ikke snakke, rett og slett, ble helt dårlig av det. Fyllesyk, ja - det var i grunnen sånn jeg og følte meg! Og jeg er sulten hele tia, men til ikke å ha matlyst spiser jeg jammen mye, hehehe. Er nok litt redd for å sprenge både vekt- og magemålskjemaer etter hvert, jeg og...

Takk for tips om tvillingforum! Jeg har ikke undersøkt hvilke forumer som finnes utenom dette, så jeg var ikke klar over at det fantes et slikt. Må nesten prøve det ut :-) Samtidig vil jeg jo gjerne være her med alle dere, som vel for det meste kommer fra Assistert befruktning (?) Er noe med å ha den felles bakgrunnen, og, som gjør at vi forstår hverandre så godt :-)

Gratulerer Astra!

Måtte bare innom for å se hvordan det gikk med deg! TO??? Hurra!

Jeg hadde verdens beste svangerskap...aldri kvalm og strååålende opplagt. Aldri hatt så mye energi og glede i kroppen...litt småtteri på slutten, men alle MÅ ikke spy osv (Rart jeg vil være gravid igjen?)

Ønsker deg masse lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...