Anonym bruker Skrevet 5. november 2009 #2 Skrevet 5. november 2009 Juleantrekk?? Hva er det for noe? Aldri hørt at om kleskoder for jul
Anonym bruker Skrevet 5. november 2009 #3 Skrevet 5. november 2009 Min mormor hadde alltid på seg bunad på julaften! Hva er galt med det?
Anonym bruker Skrevet 5. november 2009 #4 Skrevet 5. november 2009 Nei, for til jul skal man ha paljettkjoler. Sånne som henger i vinduet på H&M nå. Geez!
Anonym bruker Skrevet 5. november 2009 #5 Skrevet 5. november 2009 Var det du som var oppgitt over torsk på julaften og? Snakk om å ha liten takhøyde for andre mennesker og andre sine tradisjoner. Takler ikke folk som deg som ikke klarer å se lengre enn sin egen nesetipp og trur at du selv er sentrum i universet. Æsj. Er ikke min eller din sak hva andre har på seg eller spiser. Herregud for noen drittunger som tydeligvis har fritidsproblemer i kveld
Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #6 Skrevet 6. november 2009 Bunad, burka, eller lendeklede (for herrene). Bare ha på deg hva du vil, jul eller ikke jul.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #7 Skrevet 6. november 2009 Du må lære deg litt om klær og koder du. Bunad er et festantrekk. Derfor kan det fint brukes til jul. At det ikke er tradisjon for å bruke bunad på foreksempel julebord betyr på ingen måte at det er et brudd på etiketten. Bunad som galla-antrekk derimot er litt mer tvilsomt, men vil i de fleste tilfellene bli stilltiende akseptert.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #8 Skrevet 6. november 2009 Bunad kan brukes når det blir bedt om galla-antrekk. Det vil aldri være brudd på etikette etter det jeg har lest i skikk og bruk. Bare se på alle de som har bunad på seg på slottet når det er galla-middag.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #9 Skrevet 6. november 2009 Bunad er ikke et godt valg til galla, uansett hva bondske norske etikette-bøker måtte si om saken. Det er greit nok, men vitner ikke om særlig god evne til å kle seg for anledningen.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #10 Skrevet 6. november 2009 Bunad er jo galla-antrekk! Godkjent for bruk på slottsmiddager, faktisk!
Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #11 Skrevet 6. november 2009 http://nn.wikipedia.org/wiki/Gallaantrekk
Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #12 Skrevet 6. november 2009 Bunad er greit men husk å ta på juletrusa først. dvs sebratruse eller sametruse. For de som kjører truseløst anbefales døvebukse. Kanskje et gavetips til den som har alt?
Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #13 Skrevet 6. november 2009 Hahahahaha... Ta gjerne på deg bunad på julaften ja. Der du sitter og spiser med familien din. Men man tar da ikke bunad på julebord (fest) med jobben. På et utested! Da har man virkelig driti seg ut !! Må gå an og henge litt med her i livet. Så ikke kjøp paljettkjole på hm da, kjøp en ankellang kjole på bogerud! Hahahaha... gamle kjerringer as
Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #14 Skrevet 6. november 2009 At en ting er godtatt betyr ikke at det er et godt valg. Nyanser vet du.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #15 Skrevet 6. november 2009 Jeg skjønner ikke dette!! Har brukt bunad på julaften siden jeg fikk bunad. Er glad i bunaden min og erglad jeg kan bruke den litt oftere enn bare barnedåp konfirmasjoner og 17. mai....
Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #16 Skrevet 6. november 2009 Jeg bruker også ofte bunad på julaften, ikke noe galt i det... Men på julebord derimot... DET kunne ikke falle meg inn...
VåreSøteSmå Skrevet 6. november 2009 #17 Skrevet 6. november 2009 Spiller det noen rolle hva folk gjør.La de no gå med det de selv vil...
Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #18 Skrevet 6. november 2009 Her er bunad vanlig å bruke som kirkeantrekk i julen. Jeg kunne gjerne ha gått med bunad på julekvelden om der hadde vært litt bedre plass til å spise i den. Jeg må ha noe med strekk i mens jeg spiser julemiddagen;) Men jeg ville ikke ha gått med bunad på julebord. Det har mer med at jeg vil ta vare på bunaden min, enn at det ikke passer seg.
Gjest Skrevet 6. november 2009 #19 Skrevet 6. november 2009 Man kan ikke bestemme hva andre mennesker skal ha på seg til hvilke anledninger. Hvem er det som ikke skjønner det? Jeez. Jeg tror du bare ser etter ting å hisse deg opp for og det har du ikke godt av.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #20 Skrevet 6. november 2009 Jeg pleier å delta på julegudstjenesten i kirken der jeg er oppvokst, og der er det bunader så langt øyet kan se! Jeg har alltid hatt på meg bunad på julaften og syns det er kjempekoselig Jeg liker også å kle meg i fine kjoler, så om jeg var invitert på galla ville jeg brukt kjole tror jeg, men om jeg skulle på slottet så tok jeg kanskje på meg bunaden! Er stolt av den og tradisjonen som følger med den La folk gjøre som de vil
Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #21 Skrevet 6. november 2009 Bunad i kirka på julaften går an. Men julebord er jo litt annerledes synes jeg. Bunad er for meg litt mer høytidelig plagg, mens julebord er jo mer glitter, glam og sexy. Passer ikke med et høytidsplagg på julebord. Men kommer jo kanskje litt an på julebordet da...
Ønderkåver Skrevet 6. november 2009 #22 Skrevet 6. november 2009 Litt kjedelig hvis alle kommer i den nevnte paljettkjolen fra HM da...
Frøken*Fryd har blitt veggpryd Skrevet 6. november 2009 #23 Skrevet 6. november 2009 For meg må folk gjerne gå i undertøyet på julaften hvis de vil - men på julebord bruker en bare ikke bunad. Ikke pga utseendet, men de fleste drikker en god del mer enn de har godt av på julebord, og en drikker seg bare ikke drita i bunad! Det blir iallefall helt feil i mine øyne!
Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #24 Skrevet 6. november 2009 Hoho, skal jeg noensinne starte bedrift så skal den hete "gamle kjerringer as"!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå