nifficat Skrevet 5. november 2009 #1 Skrevet 5. november 2009 Hei. Er det noen som vet hva fsh bør ligge på, når man er sånn ca 42, for å ha sjanser til å bli gravid?? Er 9.4 høyt? Finnes det en oversikt over dette??
Nurket1 - prøver 2010 Skrevet 6. november 2009 #2 Skrevet 6. november 2009 Vet ikke...interessant spørsmål... Hyggelig å se at du er innom Niffi! Jeg har begynt på Wheat grass etter råd fra Sitron..vet faktsik ikke hva fshen min er jeg... :-/ Virker det så virker det håper jeg...
Rose69 Skrevet 6. november 2009 #3 Skrevet 6. november 2009 Jeg fikk beskjed av legene ved Nordica at så lenge man får ut egg, er det det viktigste.De tok faktisk aldri noen prøve av FSH av meg. Jeg målte den hos fastlegen min (var bare litt nysgjerrig) Fikk målt FSH på 6 (jeg er 40 år) Men befruktningen var det værre med.Fikk ut alt mellom 5 og 9 egg.3 av forsøkene ble avbrutt.Ingen befr. og/eller deling. Så tror at d r mye annet som kan spille inn.Match med mannen f eks. Og alder dessverre...gamle egg...
sitron72 Skrevet 6. november 2009 #4 Skrevet 6. november 2009 Hei Nifficat, her kommer en link om FSH-verdier, og hva FSH er: http://www.advancedfertility.com/day3fsh.htm Jeg er 37 år og hadde en FSH-verdi på 13,4 for et snaut år siden. Som du vil se av oversikten er ikke akkurat det noe å hoppe i taket for. Men det er sant som Rose sier, at man skal ikke bare se på verdien i seg selv. De trodde jeg hadde mye mindre eggreserve enn jeg virkelig har, dessuten har nok FSH-verdien min sunket også da jeg får bedre og bedre egg for hver gang. FSH måler visst først og fremst eggreserver. Men det som kan ha like mye (eller mer) å si er jo kvaliteten på de eggene som er igjen. Tror uansett ikke du skal la deg stresse over en verdi på 9. Jeg med mine 13,4 fikk beskjed fra klinikken idag om at de kommer garantert til å få meg gravid, det bare tar litt lenger tid å finne det gode egget. Lykke til!
Gjest Bjørnen Collargol*gravid Skrevet 6. november 2009 #5 Skrevet 6. november 2009 Hei Jeg er 32 år og har en verdi på 9,3. Legen gjorde et ganske stort nummer ut av det på Ullevål, men jeg har nå en liten spire i magen min nå. Det klaffet faktisk på 1 søskenforsøk! Jeg fikk ut 17 egg denne gangen, 11 ble befruktet. Var jo sjeleglad og håpet på mange på frys i tillegg til det vi skulle få satt inn.... Når vi kom for innsett var det bare 2 av disse 11 som var brukendes... Fikk satt inn 1 og 1 på frys. Gjett om det var en skikkelig nedtur da Men nå er det ikke så farlig tenker jeg (håper det går bra...) Men da er det sikkert kvaliteten på mine egg som ikke er den aller beste siden jeg fikk ut så mange og hadde så dårlig uttelling.... Så prøv å ikke tenk for mye på det, for det kan fint gå bra selv om fsh-verdien er litt forhøyet.
satser & vesla Skrevet 6. november 2009 #6 Skrevet 6. november 2009 Hei. Jeg hadde FSH på rundt 12, lyktes på første IVF forsøk og er nå fødeklar ;-) De andre verdiene var normale, det var kun FSH som var forhøyet (fikk ut 5 egg, 4 befruktet og delte seg - men to av dem var av god kvalitet til innsetting:).
nifficat Skrevet 6. november 2009 Forfatter #7 Skrevet 6. november 2009 Tusen takk for svarene :-)..... og tusen takk for linken! Jeg skjønner at dette med å måle fsh `en ikke er så lett, da den både kan variere fra syklus til syklus, samt at det ikke nødvendigvis forteller om eggreserver-og kvalitet. Men jeg begynner å bli gammel (uff!!) når det kommer til det å greie å bli gravid. Jeg har vel egentlig lyst til å avblåse dette forsøket på Hausken. Trodde faktisk oppriktig at jeg var klar for flere forsøk til. Men det er jeg ikke :-( Tanken på å skal gå gjennom dette igjen, med små sjanser for å lykkes, gjør meg veldig motløs. Kommer nok til å kjøre løpet ut nå, men da tror jeg det er stopp. Vi har sendt adopsjonssøknad. Jeg har også luftet tanken om ed for min samboer, og (o`jubel; han var ikke helt avvisende til det nå). Håper han vil være villig til å prøve det. Det blir jo vårt barn, uansett :-) Lurer bare på hva sjansen er til å lykkes på ed, kontra vanlig ivf (hm). Ha en fortsatt fin kveld.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå