Gå til innhold

Sykemelding i rugetiden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mange av dere som pleier å være sykemeldt i rugetiden?

De to første forsøkene mine jobbet jeg fullt hele rugetiden, så jeg var litt usikker på om jeg burde sykemelde meg på det tredje forsøket. Men så var jeg sykemeldt i 3 dager etter uttaket, den tredje dagen var det innsetting av to egg. Den dagen føltes ut som en evighet... Så utrolig mange tanker som svirret rundt i hodet, håp om tvillinger det ene øyeblikket og visshet om neg test i det neste. Derfor fant jeg ut at jeg måtte jobbe for å få tankene over på noe annet, og for å få tiden til å gå... Jeg har en kontorjobb så jeg tenkte det gikk fint. Men nå halvveis i rugetiden begynner jeg å angre, har jeg redusert sjansene mine for å lykkes med å jobbe fullt!?! Akkurat nå kjenner jeg ingen symptomer på graviditet, så jeg prøver å forberede meg på en neg test...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

at du har redusert sjansene dine for å lykkes tror jeg absolutt ikke altså.....jeg pleier å sykemelde meg under ruginga, men det er bare fordi jeg ikke orker så mye styr rundt det på jobben....men har også jobbet en av gangene uten at jeg har lykkes på hverken det ene eller andre. Legene sier jo at vi skal leve som normalt, så tror at man bør gjøre det som en syns er best for seg selv jeg da :) At du jobber skal ikke ha noe å si....fortsatt masse lykke til med ruging, håper du får en positiv overraskelse snart ;)

Skrevet

Jeg er sykemeldt i rugeperioden...dette fordi jeg har en nokså stressende jobb og jeg har laaaaang nedregulering som gjør meg ganske sliten og hormonell...Jeg har også lagt forsøk rundt ferier...

Jeg tenker gjør det du synes er riktig slik at du ikke angrer etterpå...jeg synes det er godt å ha ro disse dagene til å spise nok og riktig...gå turer...kose meg...slappe av....

Jeg synes rudetiden er sktremt tøff psykisk...men hadde jeg hatt en rolig jobb der du kan styre dagene dine, er det kanskje annerledes? Det er jo godt å ha noe annet å tenke å og...

Skrevet

Jeg har valgt å sykemelde meg i 50% denne gangen. Vet jeg ville blitt helt tullete av å gå hjemme 100%... samtidig kjente jeg at jeg hadde behov for å ta det litt mer med ro. Har en stressende jobb og det er ikke mulig å dra på jobb og "ta det med ro".

Utifra det du skriver tror jeg absolutt ikke du har gjort noe galt. Men om du føler at du trenger å ta det med ro, be om time hos legen og diskuter en delvis sykemelding?

På jobben vet sjefen om det hele, til mine andre kollegaer har jeg sagt at legen har gitt meg beskjed om å ta det litt med ro en periode uten å si noe om forsøket.

Skrevet

Jeg har sykemeldt meg i rugetiden de to første forsøk, og vil gjøre det samme nå med det tredje. Jobber som sykepleier, og der kan det være mye stress og tunge løft, i tillegg til nattarbeid.

For min del føler jeg at det er riktig, slik at man ikke går rundt å tenker: var jobb og stress grunnen til at man ikke lyktes?

Skrevet

Jeg var og sykemeldt i rugetiden, neste gang skal jeg og være det.. men da slenger jeg på et par dager til etter testingen og tror jeg :) var superkjipt å gå på jobb samme dag som vi fikk neg.test.. Tenker som flere, at stresset og løfting på jobb ikke skal ødelegge for forsøket..

Skrevet

Takk for oppmuntringer!

Det høres så enkelt ut når legene sier vi skal gjøre som normalt, men må innrømme at hele denne situasjonen føles ganske utenom det vanlig...

Det er absolutt en fordel å ha en rolig jobb og flexitid. Jeg prøver å sove litt lenger enn vanlig og gå hjem når jeg begynner å bli sliten. Får bare håpe det ikke har noe å si på resultatet. Legen sa i hvert fall at det var ingenting spesielt jeg kunne gjøre for å øke sjansene for å bli gravid.

Nå er det i hvert fall helg og jeg skal slappe godt av!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...