Sunshinebaby70_er mamma :) Skrevet 5. november 2009 #1 Del Skrevet 5. november 2009 Etter å ha grått millioner tårer over min fjerde mislykkede graviditet, har jeg nå klart å løfte hodet opp og over sofakanten....og jeg har begynt å virke igjen For - egentlig er jeg en ganske driftig dame Så - igår ringte jeg megleren og sa: "Jeg er klar! Selg leiligheten min!" Mens jeg var gravid fant jeg nemlig ut at jeg har for liten plass. Underlig at jeg ikke hadde konkludert med det før - men da ble jeg sikker. Men - jeg var også sikker på at jeg ikke kunne flytte underveis i et svangerskap. Tar ingen sjanser med 3 SA på rullebladet....men siden den fjerde luringen var en MA er jeg jo ikke lenger gravid - så hvorfor ikke bare flytte NÅ...? Unger skal jeg ha til slutt om det så blir på den ene eller andre måten! (Fosterbarn er plan Har en leilighet i kikkerten også, med 3 soverom og flott beliggenhet, men holder meg rolig ennå. Eieren har kjøpt nytt og er sikkert desperat etter å selge, den har vært til salgs i 2 mnd uten ett bud. Er priset for høyt! Helst vil jeg selge her først, men mor stiller som garantist så forsåvidt skal ting kunne gå veldig greit... I tillegg har jeg fått forlenget sykemeldingen min en uke ekstra, siden rektor var innom med blomst igår og sa hun ikke forventet jeg ville starte 100% fra mandag. Ønsket ikke jeg skulle brenne meg ut eller gå på en smell. Begynner derfor rolig med 50% og så får vi se etterhvert. Har også fått henvisning til psykolog siden jeg er redd for å få senvirkninger i form av depresjon, som jeg har hatt tidligere etter SA. For - jeg vet at selv om jeg føler meg mye bedre idag enn på mandag, så er ikke dette over ennå...! Så nå pusler jeg og rydder og vasker rundt meg, og gjør klar for fotografen som kommer på onsdag. Og - så håper jeg månedene fram mot neste Danmarkstur vil bli fyllt av tapetsering, maling og møblering Såååå skal mor ned og hente eskimoene sine så de kan tine, spire og gro framover våren - i en kjempestor leilighet :) I hope!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140932204-nye-planer-fram-til-neste-danmarkstur/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugla er mamma! Skrevet 5. november 2009 #2 Del Skrevet 5. november 2009 Godt å høre du har funnet styrken til å traske videre. Det er godt å ha noe å knytte tankene opp i. Vi giftet oss en stund etter første gang vi mistet. Og denne gangen har vi kjøpt oss leilighet. Og joda, tiden går fortere da. Godt du føler at sjefen tar vare på deg. Og ikke minst godt at du tar vare på deg selv! Masse gode tanker! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140932204-nye-planer-fram-til-neste-danmarkstur/#findComment-140932536 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barnedrøm Skrevet 6. november 2009 #3 Del Skrevet 6. november 2009 Du er jo bare en herlig og driftig dame sunshine :-))) Godt å lese om ditt mot og hvordan du henter tro og styrke. Supert at du tar sånn tak og går videre. En leilighet må du ha uansett og så får du tankene dine på noe som du kan engasjere deg positivt i mens nye spirer kommer til. Blir vel rene slottet før du er ferdig :-)))) Så bra at du er forutseende med tanke på en event depresjon og senvirkninger. Mye bedre å være i forkant enn i etterkant. Klok dame du. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140932204-nye-planer-fram-til-neste-danmarkstur/#findComment-140936249 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håpefull38 Skrevet 7. november 2009 #4 Del Skrevet 7. november 2009 Så trist at du mistet! Var så spent på hvordan det gikk på ultralyden. Må være forferdelig å få en slik beskjed! Synes du virker ganske sterk allerede. Godt å ha noen planer så man får litt andre ting å tenke på innimellom. Lykke til med leilighetssalg og kjøp! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140932204-nye-planer-fram-til-neste-danmarkstur/#findComment-140941796 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Single71 Skrevet 7. november 2009 #5 Del Skrevet 7. november 2009 Hei! Fikk lyst til å svare på innlegget ditt. Synes også du virker som en sterk og klok dame med rett innstilling etter 4 triste nedturer. Mangler ikke på gode planer hos deg. Kjente meg litt igjen i hva du skrev. Jeg har vært heldig og har ikke hatt noen SA eller MA, men har vært 4 ganger på Stork uten hell. Eggleder er sjekket og er fine og åpen, andre tester er og ok. Skal ta en FSH-test ved neste syklus for å se på eggene og sjansen for å bli gravid. Gynekolog regner med at alt er i orden, men greit å få sjekket. Koster både mentalt og økonomisk disse spennende prosjektene våres. Drar nok ned før den testen er tatt fordi det er sjanser for at jeg ikke har mulighet for å ta blodprøvene de to neste syklusene. Jeg kjenner meg veldig utålmodig og tiden er jo ikke med meg.... Jeg har også begynt med fostermor-prosjekt. Skal på infomøte på bufetat og på pride kurs etter jul. God plan B, men tenker at det også er relevant hvis jeg blir gravid, selvfølgelig da etter noen år. Barn skal det bli, ja - uansett!! Etter 2. mislykkede forsøk solgte jeg leiligheten min, flyttet hjem til barndomskommunen min og kjøpte større leilighet. Nærmere foreldrene mine i tilfelle de er så heldige å bli besteforeldre! Så nå føler jeg at alt legger til rette for at jeg kan bli gravid. Håper leiligheten blir din. Ønsker deg masse lykke til og håper alt klaffer for deg neste gang:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140932204-nye-planer-fram-til-neste-danmarkstur/#findComment-140943309 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofia 40 Skrevet 8. november 2009 #6 Del Skrevet 8. november 2009 Veldig trist at det ikke gikk denne gangen heller Sunshinebaby. Jeg føler med deg. Flott at du tenker framover, og planlegger flytting og nytt forsøk. Å fokusere på praktiske ting er lurt, og du får tankene over på noe annet. Det virker som du er veldig sterk, og jeg er sikker på at du vil lykkes en gang -mitt inntrykk er at alle her inne gjør det - selv om noen har en lengre vei enn andre dessverre. Mange gode tanker fra meg - og lykke lykke til ved neste forsøk. Hold motet oppe!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140932204-nye-planer-fram-til-neste-danmarkstur/#findComment-140944775 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshinebaby70_er mamma :) Skrevet 8. november 2009 Forfatter #7 Del Skrevet 8. november 2009 Tuuuusen takk for mange fine ord fra dere flotte, sterke og kloke damer her inne Det er jamen godt å ha dere!!! Idag har jeg en litt trist dag...det er vel sånn det skal være - og jeg har vært forberedt på det at livet vil svinge opp og ned en lang periode framover. Har besøkt en venninne i helga, og det var deilig å komme seg vekk. Vi har kost oss og slappet godt av hjemme hos henne, men med mann og 3 unger svinsende rundt blir det til at du hele tiden holder maska - og de store følelsesutbruddene stenges inne. Så - når jeg skulle kjøre hjem idag fikk jeg en kjempereaksjon i bilen, og tårene trillet en time i strekk... Men - det gjorde jamen godt!!! Det hele ble utløst av (via radio) at Ålesund scoret det siste målet i straffespark-konkurransen i cup-finalen - og labile meg syntes det var så fantastisk at den unge gutten som sto der med hele ansvaret på sine skuldre klarte å få ballen i mål Siden gråt jeg for mitt døde embryo, mine tre andre spontanaborter, mine mislykkede forhold, min eks som ikke ville ha flere barn og den håpløse situasjonen jeg av og til føler jeg er i. Av og til får jeg lyst til å bare gå for fosterbarn...det er jo så manko på fosterforeldre at da vet jeg i alle fall at det BLIR barn! Men 39 år gammel bør jeg prioritere noen forsøk på biologiske barn først. Jeg kjenner meg selv så godt at jeg vet jeg vil tenke veldig på det som 50åring om jeg ikke prøver det jeg kan nå... Vel hjemme har jeg ryddet mer i leiligheten. Kjørt alle ekstra dyner og etpar esker ut til mor for å gjøre det litt finere og mindre fullt her. Så har jeg sett Bridget Jones og grått mange tårer siden det ble henne og Mark Darcy til slutt... Wow - vi fortjener alle en happy ending!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140932204-nye-planer-fram-til-neste-danmarkstur/#findComment-140948289 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå