Gå til innhold

Kaylee Aase.....Hjelp, jenter!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere om navnet KAYLEE? Pappan er engelsk, og han er sikker på at han MÅ ha med dette navnet.

I tillegg skal jenta hete Aase. Synes det blir nødvendig med et tredje fornavn, fordi vi ikke vil at Aase skal være første eller siste fornavn. (Ikke første, fordi vi ikke vil at hun skal kalles Aase, og ikke siste fordi det fort blir et "etternavn".)

Så, kan jeg få noen tips med sammensettingen?

Kaylee Aase Victoria

Kaylee Aase Amelia

Andre forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beklager sterkt, men jeg synes dette var en av de fæleste kombinasjonene jeg har hørt her inne på lenge. Hyggelig med oppkalling, men Kaylee og Aase er to ytterpunkter når det gjelder navn, og jeg synes Kaylee blir småharry og såpeopera-aktig i Norge, mens Aase blir urnorskt.

Ville valgt Amelia Aase av disse...

Eller Aase Elizabeth som du vurderte en tid tilbake.

Skrevet

Aase er ikke pent!

Kaylee, Amelia og Victoria er fine navn :o)

Kaylee Amelia Vicotoria

Skrevet

Stønn... ja, er det rart man snart har revet av seg alt håret ;)

Elizabeth er ikke lenger en mulighet for oss, da en venninne har brukt navnet på sitt barn.

Takk for innspill. Flere?

Skrevet

det skal ikke være lett, hehe! jeg synes aase er nydelig, vurderte det selv til magebeboeren, mens kaylee...nja, er din mann stor marillion-fan eller? ;-)

til nød aase kaylee kanskje, men kaylee aase ble feil i mine ører i hvert fall! beklager! lykke til med diskusjonen, ser deg for meg med utrevet hår, hehe...been there done that for å si det slik...!

Skrevet

Beklager, men jeg liker ikke Kaylee Aase. Aase er ok, men syns det blir rart å kombinere et så norskt navn med et så utenlandsk navn. Jeg ville valgt noe mer internasjonalt som går bedre på begge språk. Og det med rekkefølgen tror jeg ikke har så mye å si for hvilket navn som blir brukt, så lenge dere er bevisste og bruker det navnet dere vil fra begynnelsen av. Kjenner flere som kun har brukt navn nr to. Jeg syns det blir mye med tre fornavn.

Skrevet

Aase Wilhelmina

Aase Carolina Amelie

Aase Constanse Margrete

Aase Amelia Kaylee (til nød)

Aase Haley Amelia

Aase Josephine Amelia

Amelia Aase Augusta

Aase Edwarda Kaylee

Skrevet

Aase passer som førstenavn, men det trenger jo ikke være tiltalenavnet, hvis dere ikke vil.

Selv liker jeg Åse godt, og tenker at det er eksotisk.

Ellers syns jeg Kapabel har kommet med mange fine forslag.

For å bringe inn litt forskjellige sjangre, foreslår jeg:

Aase Petronella

Aase Phillipha

Aase Susanna

Aase Helen

Aase Mary

Aase Nancy

Aase Nelly

Aase Henny

Aase Jenny

?

Gjest sug lut
Skrevet

Antakelig en av de verste kombinasjonene noensinne. Samt et stavehelvete.

Skrevet

Jeg tror det hadde fungert bedre om du stavet Kaylee uten doble konsonanter. Det blir uheldig med to par doble etter hverandre- som andre har sagt -"et stavehelvete"....

Keylin, Kaylin, Kayla fungerer vel bedre i Norge stavingsmessig.

Kaylin Aase Victoria-

Keylin Aase Amelia-

Kayla Aase Amelia-disse syns jeg gikk an...

Nelly Aase Evina

Ruby Aase Victoria

.. noen nye navn som jeg syns kunne gått.

Skrevet

Veldig enig med Blomstersara her. Hva med å endre stavemåten? Stememr for Kayla f eks. Eller KAylin.

Synes kayla Aase Amelia var flott. Selv er jeg ingen tilhenger av så mange navn men skjønner dere har litt oppaklling og sånn å ta hensyn til;)

Skrevet

Takker for innspill - iallefall de fleste av dem ;)

Vi har endt opp med en løsning vi er fornøyde med, far klarte å legge vekk "kravet " om å bruke Kaylee.

Skrevet

Veldig spent på hva dere endte opp med?!

Skrevet

Vel, med fare for nok en gang å lansere det styggeste navnet noen noen gang har hørt, så endte vi med Amelia Aase Victoria. Vi kommer til å bruke Amelia til daglig.

Mange hensyn som skal tas, derfor endte vi med tre navn.

Skrevet

Amelia er nydelig, og synes kombinasjonen var veldig fin - gratulerer :)

Skrevet

Amelia og Victoria er nydelige navn! :) Jeg liker ikke Aase, men navnet i helhet er pent :)

Skrevet

Syns absolutt ikke det var stygt! Syns dette fungerte bedre enn det forrige forslaget. Og bra på både engelsk og norsk. Gratulerer med et fint navnevalg!

Skrevet

Ei jente jeg kjenner skriver Kayleigh, synes det ser bedre ut.. Samme uttalelse. Synes ikke kombinasjonen Kaylee Aase var helt heldig.. Er såå mye pene navn som kan brukes både på norsk og engelsk. Synes Amelia er veldig pent, så Kaylee Amelia hadde vært nydelig :)

Skrevet

Ja, hadde det vært så enkelt, mamman til Isak.......

Men nå er altså valget tatt.

Takk for tilbakemeldinger!

Skrevet

Blomstersara:

Ser ingen doble konsonanter verken i Kaylee eller Aase, men derimot i Nelly.

Doble vokaler er det jo både i Aase og Kaylee.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...