Gå til innhold

Baby 5 mnd med treg mage...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår på 5 mnd er ganske plaget av treg mage. Han får grøt (sinlac) 2-3 ganger om dagen, hver gang tynnet ut/blandet med sviskemos eller sviskesaft. I tillegg får han morsmelk og av og til noen skjeer fruktmos.

Flere ganger i uken er han skikkelig plaget når han skal bæsje, han har tydelig vondt og presser og gråter til han er ferdig. Han har stort sett avføring hver dag, og han har ofte litt ubehag når han jobber med den.

Noen med gode tips til hvordan vi kan hjelpe han å gjøre det lettere for ham?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo blande litt maltekstrakt i grøten?

Det har jeg gjort, også har jeg gitt sviskemos ved siden av:)

Var noen som sa til meg at hjemmelaget sviskemos var mer effektiv enn den man kjøper. Kok noen svisker så vidt dekket med vann noen minutter, og bruk stavmikseren, og vips ferdig.

Skrevet

Takk for svar! Skal prøve på det:) Hvor mye maltekstrakt tar du i en porsjon grøt?

Skrevet

Jeg bruker ta en liten teskje. Har ikke peil på hva som er "riktig"...

Ellers er det jo også viktig m mye væske. Jeg også ammer, men pleier dytte i henne litt vann også til maten:)

Skrevet

Hei!

Min gutt er 5 mnd og var veldig treg i magen. Gav han sviskepure, men synes ikke det hjalp noe særlig. Kjøpte maltekstrakt som ble nevnt her og det gjorde susen! Blandet litt (ca en ts, aner ikke hva som er "riktig") i melka på flaske. Sikkert greit å ta en ts i grøten hvis du ikke gir flaske. Absolutt å anbefale, virket kjempebra for mini her! :-)

Skrevet

Snuppa vår har vært plaget hele veien hun, med treg mage. Vi ga sviskesaft fra tidlig av, men uten effekt. Sviskemosen har hjulpet litt, men ikke optimalt. Vi bruker også malt.

MEN så begynte jeg å lage sviskemos selv. Det hjelper. Endelig!! Hun er 5,5 mnd og spiser halvt glass hjemmelaget mos. Nå har hun bæsje bleie 2. hver dag, og det er veldig bra til å være henne :))

Hvis du vil lage:

Hell noen svisker i en kjele og dekk med vann. Disse koses 10.15 min.

Ta sviskene ut av avnnet og mos med stavmikser, eller kjøkkenmaskin. Spe ut med kokevannet til ønsket konsistens.

'

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...