Gå til innhold

Så var jeg her igjen, da!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ny SA, denne gangen i uke 8. Sist (i juli) var i uke 14. Min første graviditet som ga meg verdens beste sønn for to år siden var helt problemfri. Men å gi ham et søsken er tydeligvis ikke like enkelt. Denne gangen var det ingen tegn på at noe var galt, og jeg har ikke gjort noe som gravide ikke skal gjøre - ei heller stresset (SA'en i sommer kom etter utrolig mye stress på jobben, men nå heller jeg mot å tro at det ikke spilte noen rolle, jeg tror det bare gikk galt fordi noe var galt med fosteret). Plutselig begynte jeg bare å blø denne gangen, var ikke vondt engang, men ganske mye blod i to dager før jeg kom til ultralyd. Legen min sier det er utenfor min kontroll og skal henvise meg til en gynekolog i morgen som kan legge opp løpet for neste graviditet for meg - vet ikke hva han mener med det, men det får jeg vel vite. Hva kan de vel gjøre? Mister man, så mister man, trodde jeg, men det skal bli godt at noen tar tak i det, og jeg vet jeg er heldig som får hjelp etter to SA og ikke må vente til det har skjedd tre ganger. Dessuten har jeg ikke nå lenger termin på min beste venninnes bryllupsdag - her får vi se det positive.

Ellers var det verst å miste første gangen. Hadde da ingen anelse om at noe sånt kunne skje meg, hadde fortalt om graviditeten til alle og var i uke 14. Denne gangen visste nesten ingen om det - og jeg tenker at vi får bare kaste oss rundt og sette i gang med ny spire så fort cytotec har gjort jobben og kroppen føles frisk igjen.

Lite hjertesukk, men jeg har det i det store og det hele veldig bra i livet mitt. Skulle bare så gjerne klart å bære frem en liten gullunge ti!l Masse lykke til alle dere skjønne damer her inne - dette er uten tvil det beste forumet!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei og nei så utrolig trist. Har ikke ord! Vet jo hvor vondt det er å miste. Mista jo selv i uke 14 i juli, men ikke klart å bli gravid enda. Føler virkelig med deg, og så utrolig urettferdig at du måtte gjennomgå dette en gang til. Gruer meg fælt til jeg blir gravid igjen når jeg ser hvor mange som kommer tilbake flere ganger. Håper du har god støtte rundt deg. Stooor trøsteklem.

Skrevet

det er så fælt med sa, man har innstilt seg på å få baby å så blir det ikke...man blir knust...har opplevd 1 sa, har prøvd i 2 år å bli gravid. er ei normal jente som alle tror ikke skal ha no problem med å bli gravid, det gjør vondt..føler presset for å si det sånn..har ikke barn fra før...hmm

men vi må prøve å leve livet videre, finne noe å holde på med, få tankene bort fra babystyr... best wishes 4 u

Skrevet

Utrolig trist å høre. Jeg er også en av mange som har mistet. Jeg har prøvd på førstmann lenge og mistet i uke 10 i september..

Lykke til med nytt forsøk!!

Skrevet

huff, så utrolig leit kjære deg! Vet veldig godt hvor vondt du har det nå.... Men du høres jo ut som du velger å fokusere på de positive tingene og det er jo bra:) men husk; det er lov å plutselig bli lei seg en dag også. Med meg gikk det bra veldig lenge og så plutselig her så var alt bare trist og leit og jeg innfant meg fort med at det å miste er et spøkelse i skapet som av og til kommer frem for å si bø. men det er jo uansett topp at du får hjelp fremover nå da! Vil gjerne høre fra deg igjen når du har vært hos gyn! Jeg skal selv til gyn om drøye 2 uker for nærmere undersøkelser på årsak til våre aborter og synes det er intr å følge med på andre...

Ønsker deg masse lykke til videre!

varme klemmer

Skrevet

Takk for fine ord fra dere alle!

Katta, ikke vær redd, for snart er du gravid igjen og du mister ikke på ny, du! Men skulle du være så uheldig, så vit at det ikke blir like tungt som sist. Mager trøst, men for meg var andre gangen noe helt annet - både fysisk og psykisk. Den jeg mistet i juli var en graviditet full av trøbbel, kvalme og vondter. Denne andre jeg mistet var mye lettere, symptomfri bortsett fra ømme bryster - som med sønnen min som jeg klarte å bære frem for to år siden. Misforstå meg rett, denne SA har jeg selvsagt også grått endel, men konkurranseinnstinktet har våknet. Nå skal jeg pokker meg lage baby som sitter, så får det ta den tiden det tar!

Maddemor, håper å høre mer fra deg og hvordan utredningen går! Vet du hva som skal skje der? Jeg aner ingenting ennå. Vil gjerne høre hvordan det går hos legen og hvordan graviditeten din blir når den kommer og sitter, for den kommer til å sitte.

Skrevet

Helt enig med deg altså. Det er sykt å si det, men det blir lettere å takle for hver gang......

Jeg har egentlig ikke peiling på hva som skjer under utredningen, men jeg har muligens delt livmor og deformert livmorhals så de begynner vel der tenekr jeg og så blir det vel en del blodprøver. Vi skulle egentlig ta kromosomtest på meg og sambo,men siden vi har et velskapt barn fra før så vil de ikke gjøre det likevel....

Vi får holde hverandre oppdaterte lille venn:)

Skrevet

Ja, her må jeg få høre fortsettelsen! :-) Har lagt deg til i vennelisten min, vet ikke helt hva det betyr, er ikke så dreven på BIM, men jeg har i hvert fall gjort det!

Klem og lykke til hos gynko!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...