Anonym bruker Skrevet 5. november 2009 #1 Skrevet 5. november 2009 tenker sånn ca. for vet dette er inviduelt. han sluttet med bleie på dagen i juni, hatt et tilbakefall da barnehagen begynte, mne varte ikke lenge, så nå eeer han tørr igjen. men om nettene er det ingen tegn på at han kan slutte snart. nattbleien er blytung om morningen, og av til har den faktisk lekket også. han er ca 3.5 nå.
Turbodama Skrevet 10. november 2009 #2 Skrevet 10. november 2009 Vet ikke hva som er vanlig, men vår sønn på 5 år har fortsatt nattbleie. har forsøkt å slutte mange ganger, og han er veldig motivert, men dessverre så klarer han det ikke. Forslag som kan prøves ut: - Ikke drikke etter kl.18.00 - Ta opp barnet når dere legger dere sånn 23.00 eller noe - Premièr barnet hvis det lar seg motivere av noe, men helst la det være mer enn èn natt, feks 3 dager på rad... Vi har forsøkt alt dette, uten hell. Nå skal vi få hjelp av helsesøster til en "tissealarm" som han gleder seg til å prøve. Den ringer når det blir vått, så han må stå opp å tisse ferdig. For hans problem er også at han ikke våkner når han har tisset på seg...- så jeg er veldig spent på om han våkner av den alarmen, siden han sover så godt om natta. Har tenkt at grunnen til nattbleia, er at jeg ikke sluttet samtidig på natta som på dagen. Men har nå gått bort ifra det, da han faktisk ikke klarer å la være... Men 3 åringen i huset er flinkere, og slutter med nattbleie nå da han er for det meste tørr. det er nok dette også som påvirker storebror endel at han ikke får det til. Så mitt råd er, slapp av, dette er veldig induviduelt slik jeg har erfart. Mange, spesielt gutter kan være noe trege her.. Lykke til!
LHHR Skrevet 13. november 2009 #3 Skrevet 13. november 2009 Min sønn ville slutte 14 dager etter han sluttet (prøvde å slutte på dagen). dvs når han var 3 år og 10 mnd. Om natten er det veldig forskjellig om det går bra eller ikke, han kan være tørr en uke om natten og så ha 2 netter på rad hvor det ikke går bra. Prøver og begrense drikke etter kl. 18, og tar han opp når jeg legger meg kl. 22 og setter han på do, ikke alltid han tisser da, og hittil ser det ikke ut som det påvirker hva som skjer senere på natten..... På dagtid, er det litt til og fra stort sett går det bra, men han har fortsatt "uhell" ca 1 gang pr. uke, og vi startet og slutte med bleier 1 juni.... så det ser ut som det går ganske treigt.....
Ranveig R Skrevet 14. november 2009 #4 Skrevet 14. november 2009 Eg trur det blir sagt at det er vanleg å beholde nattbleia ca eit halvt år etter ein sluttar med dagbleie. Hos oss gjekk det veldig lett, guten slutta med dagbleie eit par-tre mnd før han fylte 3, og sidan 20 av 21 nattbleier dei neste 3 vekene var tørre kutta vi ut dei og. Ville gjerne prøvd å begrense drikke rett før leggetid, men ville heller ikkje stressa med at han skulle bli tørr enno. Når nattbleia er blytung kvar morgon er han tydelegvis ikkje klar for å slutte riktig enno.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå