Astra71 - tvillingmor Skrevet 5. november 2009 #1 Skrevet 5. november 2009 ...og de av dere som trodde at jeg var gravid med tvillinger hadde helt rett!!! :-D Jeg er så lettet og glad nå, og litt sjokkert, hehehe. Jeg var hos en veldig erfaren lege denne gangen, og han brukte nøyaktig et halvt sekund på å konstatere at jeg har tvillinger der inne! Det var noe annet enn den famlingen vi opplevde på Haukeland. Jeg kunne selv se de to små fostrene helt tydelig, med hode og alt, og hjertene banket som bare det. I følge legen var det to vitale fostre, med sterk hjertelyd og akkurat passe størrelse (11 mm). På UL på mandag fikk jeg såvidt se på skjermen, men klarte ikke se noe som helst. Så det var andre boller i dag, gitt! Nå er jeg bare så utfattelig glad! Jeg føleg meg også tryggere på at dette skal gå bra, siden han sa at alt så så fint ut. Jeg vet jeg sa på mandag at jeg var litt lettet for at det bare var én der inne, men samtidig er jeg så gammel nå at det ikke er særlig realistisk at vi skal gjennom dette flere ganger, så da er det egentlig like greit å få to på en gang. Det er jo kjekt med søsken :-) Er ganske oppspilt nå, men har nå benket meg på sofaen igjen etter at vi har vært ute og feiret med en bedre middag. Nå blir det bringebærjuice og Forbrytelsen på tv :-) Håper det går bra med alle dere andre her inne!
johine gravid med Tvillinger! Skrevet 5. november 2009 #2 Skrevet 5. november 2009 å så koslig Gratulerer så mye
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 5. november 2009 #3 Skrevet 5. november 2009 Gratulerer så mye med tvillinger... og masse lykke til videre i svangerskapet, håper du får et kjempefint sv.skap )))
lillebie på`n igjen Skrevet 5. november 2009 #4 Skrevet 5. november 2009 neimen dette er jo bare helt utroolig Astra71 ??? tenk det da? du var bekymret for at det ikke var noen der- men så er det 2 !!! utrolig glad på dine vegne altså, dette var VEL fortjent og utrolig morro ) hva sa samboer?? begynner å bli flerling-boom her inne nå synes jeg ))
MK73 Skrevet 5. november 2009 #5 Skrevet 5. november 2009 Så godt å høre, Astra! Gratulerer med tvillinger - jeg sa jo det at det godt kunne være to med de verdiene du hadde ;-) Glad for at du fikk en god opplevelse idag. Nå håper jeg at du klarer å slippe skuldrene ett lite hakk ned og glede deg litt! Det er deg så utrolig vel unt! Håper du får et kjempefint svangerskap. Klem, M
tvillinggutar + snuppelure Skrevet 5. november 2009 #6 Skrevet 5. november 2009 GRATULERER så mykje! Så vanvittig stas! Eg var av dei som var litt overraska over at det var kun 1 mini der på mandag, men så var det jammen 2;) Fantastisk kjekt! Eg har sjølv tvililngar på 2 år, og det er utruleg kjekt med tvillingar - dei har MASSE selskap i kvarandre kvar dag og tumlar rundt - GLE DEG! Klem
tromsøjenta Skrevet 5. november 2009 #7 Skrevet 5. november 2009 Gratulerer!!!! Legen du var hos på mandag hørtes ikke særlig erfaren ut... Bra at du fikk komme til en flink en i dag:-) Hva sa legen om blødningene dine? Har du blødd mer etter helga? Tar du fortsatt Crinone/Progestan? Jeg har ventet på svaret på UL'en din. Inni hodet mitt var den på en merkelig måte litt avgjørende for min egen UL i morgen... Hihi, så rar man kan bli;-) Ja, det er virkelig flerlingeboom her inne! Jeg håper jeg fortsatt er med på den:-) Klem fra
Gjest Bjørnen Collargol*gravid Skrevet 5. november 2009 #8 Skrevet 5. november 2009 Så flott da! Gratulerer så mye med 2 små spirer
goldenbaby Skrevet 5. november 2009 #9 Skrevet 5. november 2009 Gratulerer med dobbel lykke!! Må være deilig å få en sånn overaskelse... Men blir jo veldig sjokkert over Haukeland da! Var det IVF-avdelingen dere var på på mandag? Hører til der selv så blir jo litt skremt. Har hatt litt varierende erfaring med de, selv om de stort sett er supergreie. Har også fatt positiv test og krysser fingrene for at vi får se hjertelyd og helst to stk :-)
Astra71 - tvillingmor Skrevet 5. november 2009 Forfatter #10 Skrevet 5. november 2009 Ja, jeg husker det, dobbelguttemamma, at du mente det måtte være to Jeg er så glad for at du hadde rett! Og ja, jeg ser også for meg at tvillinger er til god støtte for hverandre, tenk å få se samspillet mellom to små :-) Toppen av lykke!
Astra71 - tvillingmor Skrevet 5. november 2009 Forfatter #11 Skrevet 5. november 2009 Takk skal du ha, kjære MK73. Jeg vet du har det litt tøft nå, så det er jammen sprekt av deg å komme inn hit og gratulere meg. Jeg skal klare å roe meg ned litt etter i dag, jeg ble veldig beroliget på dagens konsultasjon. Nå ønsker jeg bare at det skal lykkes for deg, og. På den ene eller andre måten. Og det vil det - garantert!
Astra71 - tvillingmor Skrevet 5. november 2009 Forfatter #12 Skrevet 5. november 2009 Hei tromsøjenta! Legen spurte meg først hvordan jeg følte meg, om jeg hadde noen symptomer på graviditet. Jeg nevnte blødningen, men han kommenterte ikke den spesielt, faktisk. Og etter at han hadde tatt for seg de ulike symptomene mine, så glemte jeg helt å spørre mer om det. Jeg har ikke blødd siden lørdag, bortsett fra én dråpe i går. Det vil si, det ser mer ut som litt brunt i utfolden, egentlig (litt detaljer her..). Blir jo livredd hver gang jeg ser antydning til farge på bindet, så håper det blir lite av det framover, selv om mange sier det er en del av normalbildet. Men jeg tar ikke Progestan lenger, sluttet med det for to uker siden. Haugesund sier at kroppen min produserer det selv (siden dette var ferskforsøk), og at jeg ikke trenger pillene. Håper de har rett :-) Jeg skjønner faktisk hva du mener med at du setter andres UL i forbindelse med din egen, hehehe. Man blir liksom litt overtroisk noen ganger, i ren paranoia. Men vi får håpe du har litt rett, da, at dette var avgjørende for din. På den måten at du også får et positivt resultat. Og det tror jeg nok du gjør ;-) Lykke til i morgen! (Jeg får ikke hørt hvordan det gikk med deg før søndag, for jeg reiser bort i helgen).
Astra71 - tvillingmor Skrevet 5. november 2009 Forfatter #13 Skrevet 5. november 2009 Vi var på gynekologisk poliklinikk på mandag, og det var en forholdsvis ung lege. Jeg er usikker på om hun var tilknyttet ivf-avdelingen, men det var hun vel kanskje ikke siden hun var på poliklinikken...? Hun var veldig grei, men etter å nå ha vært hos en gammel pionér i dag, som har vært med helt fra ivfens spede begynnelse (han er på Haukeland, han og, men har privatpraksis ved siden av), så merket jeg jo en klar forskjell på de to. Hun på Haukeland sleit litt med å tolke det hun så på skjermen, hun brukte svært lang tid og virket usikker på hva hun faktisk så. Selv om hun til slutt sa at hun var sikker. Hun sa jo også at jeg hadde en cyste, og brukte lang tid på å studere den. Da jeg spurte om noe måtte gjøres, så var hun litt utydelig i svaret. Legen i dag brukte bare sekunder på å skaffe seg overblikk, og kunne med én gang fortelle meg at jeg hadde væske i buken, at jeg ikke hadde cyster (fordi de ikke var store nok til å kunne kalles det) men at jeg hadde hatt indre blødninger etter uttaket. Da jeg spurte hvordan han kunne se alt det på så kort tid, så sa han, med et smil: 'God fantasi og lang erfaring!' For meg var det utrolig godt å føle at jeg var i trygge hender i dag! Det var akkurat det jeg trengte for å kunne roe meg ned littegrann :-) Lykke til med ultralyd til deg, og - det går nok veldig bra!
Astra71 - tvillingmor Skrevet 5. november 2009 Forfatter #14 Skrevet 5. november 2009 Og takk til alle dere andre, også! Nå skal jeg legge meg og sove, med et smil om munnen ;-) God natt!
fått attpåklatt Skrevet 6. november 2009 #15 Skrevet 6. november 2009 Gratulerer så mye med 2! Så herlig :-)
Rose69 Skrevet 6. november 2009 #16 Skrevet 6. november 2009 Astra, dette var jo fantastiske nyheter :-))) Nå ble jeg glad! Masse lykke til videre!Jeg skal ha UL i uka 47///Kanskje j følger etter deg? Hilsen ei som er usikker på hvor mange det er der inne..
Natta & Alexandra *gravid* Skrevet 6. november 2009 #17 Skrevet 6. november 2009 Gratulerer så mye med 2 i magen :oD
Isopora Gravid♥ Skrevet 6. november 2009 #18 Skrevet 6. november 2009 Gratulerer så mye med tvillinger i magen! Det er jo fantastisk Kos deg masse videre med graviditeten
Astra71 - tvillingmor Skrevet 6. november 2009 Forfatter #19 Skrevet 6. november 2009 Takk skal dere ha! Ja, Rose, nå blir det spennende å se om du blir med i flerlingklubben.... ;-) Hadde ikke det vært artig??
sailor m1+2prinsesser :-)) Skrevet 6. november 2009 #20 Skrevet 6. november 2009 GRATULERER!!! og velkommen i klubben :-) Jeg vet det er litt sjokk og man forbereder seg på mer styr enn med en, men tenk så herlig å få to på en gang etter alt dette styret. du skal se det går bra. vi fikk se sterk hjertelyd i uke 6 og det har gått over all forventning til nå (uke 26+) selv om man blir "høygravid" veldig tidlig som er litt slitsomt. på den annen side så blir man sykemeldt tidlig også..... og det trengs faktisk. for det tar tid å ta vare på to selv om de fortsatt er inni magen :-)
Astra71 - tvillingmor Skrevet 6. november 2009 Forfatter #21 Skrevet 6. november 2009 Hei sailor! Veldig kjekt å ha deg her inne, som er litt erfaren i dette gamet :-) Jeg kommer nok til å lure på masse rart etter hvert, og da er det godt å ha noen å spørre til råds. Og så så fint å bli minnet om at det kan gå bra oppi alle disse bekymringene, hehehe. Ja, jeg vil tro det kan bli litt av en utfordring etter hvert - når blir man 'høygravid' når man er gravid med tvillinger, egentlig? Jeg synes nesten magen min har begynt å stå litt ut allerede, men jeg er realistisk nok til å innse at det nok mest handler om at jeg har spist litt mer i det siste...og at jeg er overstimulert.
stinemin med tvillinger Skrevet 6. november 2009 #22 Skrevet 6. november 2009 Gratulerer , så fantastisk!!! Jeg har tvillinger og jeg syntes det var strevsomt i babytiden, men klart masse kos også, når de er større har de kjempe glede av hverandre så det er supert med tvillinger. Jeg er så spent selv om jeg har en eller to. Føler meg helt sinnsykt oppblåst og tenker det ligner veldig på forrige svangerskap, men vi får se på tirsdag, da er jeg akkurat 6 uker, Dvs 6 uker etter egget blr befruktet egguttaksdagen. Jeg må bare vite noe nå, hvor mange uker var du på din 1 ul?
snøfilla - mamma til 2 Skrevet 6. november 2009 #23 Skrevet 6. november 2009 GRATULERER så mye med overstått UL - her blir det nok stoooore mager og mange unger utover våren :-) Jeg var på UL 7+2 og da var mine tre henholdsvis 6mm, 9mm og 9,5mm. Den på 6mm (den ene av tvillingene) var gyn. litt bekymret for, så jeg er spent på hvordan det går med den. Når skal du på neste UL? Klem
Astra71 - tvillingmor Skrevet 9. november 2009 Forfatter #24 Skrevet 9. november 2009 Hei Stinemin og Snøfilla! På den første ULen, forrige mandag, var jeg 6+6, og på den andre var jeg 7+0. Når neste UL blir er jeg faktisk usikker på, men det blir vel for min del når jeg skal ta den såkalte duo-testen? Den består av en blodprøve og en ultralyd, for å se om fostrene er friske og uten kromosomfeil. Tror det skjer sånn ca i uke 12. Har sendt henvisningen til Haukeland, og venter på svar med tid for konsultasjon. Vet ikke om dette blir i stedet for den andre ULen som man normalt har i rundt 12 svangerskapsuke, noen av dere som vet? Ellers skal jeg til fastlegen min i morgen og diskutere oppfølging. Jeg er fremdeles sliten og litt beykmret, så kommer til å forhøre meg om mulighet for en liten sykmelding, bare så jeg kan få roet meg helt ned. Er jo ganske kvalm, også, så føler ikke mye for å gå på jobb. I følge Haugesund så må jeg følges opp av gynekolog når jeg er gravid med tvillinger, og ikke fastlegen. Det synes jeg egentlig er veldig betryggende. Hvordan går det med dere, da?
Lie79*har blitt mamma* Skrevet 10. november 2009 #25 Skrevet 10. november 2009 Så fantastisk å høre at du skal bli tvillingmor Astra71:D Og at alt så bra ut på UL. Er så glad på dine vegne nå! Tenk for en lykke etter 8 forsøk:D Skal bli spennende å følge med deg underveis i svangerskapet, så skal titte innom her med jevne mellomrom:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå