Gå til innhold

Tråden for slitere:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg skulle spørre dere om noe som skjer meg hver eneste syklus.

Jeg har alltid småblødninger før mensen. Det har skjedd de to siste dagene før mensen hver syklus siden jeg sluttet med pillene i april 08.

Nå har jeg gått på pergo (august og september, pausemåned i oktober. Enkle kurer. har el av meg selv, men får det for boosting.) Og de to siste syklusene har jeg småblødd hele den siste uka før mensen. Altså en uke etter el, noe som får meg til å håpe festeblødning..men nei.)

Er det andre som har det sånn? Og vet dere hva det kan komme av?

Blir glad for svar.:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Bjølsen jeg har ikke blødninger utenom mens, og har ikke hatt dette på pergo heller. Etter det jeg vet så er det vanlig at man kan få litt uregelmessig mens etter langvarig p-pillebruk, så kanskje det har sammenheng med det? Gjør blødningene deg usikker ville jeg tatt det opp meg lege/gyn. Skal du gå på pergo videre, over i doble kurer? Håper dere får klaff snart, stor klem J

Skrevet

Da henger jeg meg på denne tråden jeg også!

Sluttet med pillen i august i fjor og har vært prøver siden.

Har vel holdt på sånn skikkelig siden januar får jeg vel si. Går inn i 10.pp etter at tanta kom i dag :(

Trodde vel ikke at jeg skulle være en av dem som måtte prøve lenger enn ihvertfall 6.mnd. Det trodde vel ikke dere heller???!!!

Er 30 år og bor i Oslo sammen med min fantastiske samboer! Har INGEN barn. Har ALDRI vært så heldig å vært gravid. Jeg vet jo ikke om jeg kan få engang.. Syklusen min er som den skal og har eggløsning. Mulig vi må sjekke spermen til mannen??

Og kanskje jeg skal sjekke ut dette her med pergo, bare for å booste det opp litt?! Kan vel ikke være feil det?

Skrevet

Huff...klarte ikkje holde meg og måtte brenne en test i dag.. Kan kanskje se en skyggestrek liksom.....! Blæh. Så får vel bare innse at det var bare skyggestreker alt sammen...og ingen tante. Med mindre meg og tempinga mi e heilt på tur, så tror eg ikkje eg har hatt eggløsning likevel. :(

Vondt langt inni sjela i dag, kjenner eg.. Huff.. Jaja!! E bare å børste det av seg og kjøre på!

Det kan vel sikkert skje ennå at eg kan få en positiv test. Meeen. Tempen min e jo lav igjen..eller. Ikkje "pre antatt el" lav, men sånn rett over coverlinen...for de som kan dette. Hehe...

Godt det e lørdag, så kan eg bare slappe av og kooose meg med kaka eg endelig fikk baka ferdig!! Måtte synke så lavt å kjøpe ferdig glasur...!! *klask* Men..til å være egg- og melkefri kake, så var den veldig god :D

Skrevet

Æsj da drømme stress less, slitsomt med denne prøvingen over tid. Jeg hadde skikkelig tro på at det skulle gå din vei denne ppen jeg, men når har du IKM da? Så lenge tanta ikke kommer det vel håp! Vet alt om slike tunge dager, sender deg en stor KLEM

Skrevet

Takk :) Hjelper alltid med litt medtanke....!!! :)

Eg temper, så det var tempen som sier/sa eg er 19 dpo i dag... Men tempen har dalt (er man gravid, skal den holde seg høy), og når ingen tante kommer, til tross for tempen har sunket, så må eg nesten bare anta at el ikkje har vært likevel........ Men sånn sett er det greit da, når eg får meg time til gyn (til slutt!! hehe), så har eg noe å "slå i bordet" med.

Er vel bare å smøre seg med enda mere tålmodighet!! :) Eg SKAL HA BABY!!!!!

Skrevet

jeg er 34 år og har ei nydeligjente på 3 år;) Jeg vet godt hvordan dere som ikke får det til å klaffe på nr en føler det.. jeg brukte 6 år på min lille tulle. Jeg kan med hånda på hjertet si at det var den værste følelsen i mitt liv! Man har en sorg etter noe man faktisk ikke vet hva er, og man føler at alle andre får det til med en gang, og at det er blodig urettferdig når noen bare blir gravid med et uhell osv.. Det var også den største dagen i mitt liv når jeg endelig ble gravid etter å egentlig ha gitt opp:)) Jeg må si at jeg faktisk koste meg med den voldsomme kvalmen de første ukene;) Tror kanskje ikke de som blir gravide med en gang gjør det:)

Sorgen etter min nr to som vi nå har prøvd på i ca 1 år, er nok like stor! Men det er ikke like fælt når tr kommer, for da kan jeg faktisk trøste meg med den nydelige jenta mi:))

Så til alle dere ufrivillige barnløse sender jeg en varm trøsteklem, og enten alle på tråden her prøver på nr en to tre eller fire ønsker jeg dere lykke til!!

Skrevet

Vært gravid allikevel? (Litt ekkelt innlegg). Jeg våkna jo opp på torsdag til TR : ( Men i går kveld når jeg var på do var det ganske store klumper som kom (Blod). Pleier jo ikke å ha det. Og så har jeg jo vært så sikker på at den satt denne gangen, med symptomer og greier. Så nå lurer jeg på om jeg har hatt en SA, Hva tror dere jenter?

Også hadde jeg en liten snakk med sambo i går. Han synes at dette går så innpå meg at han synes vi skal slutte å prøve intensivt og bare ta ting som de kommer. Veit ikke helt hva vi skal gjøre jeg. : ( Blir jo veldig lei og sliten av all denne prøvingen.

Skrevet

Kjære frydfrøken

Det er ikke bare vi som blir slitene av denne prøvingen, det gjør mennene våres også. Vet at mannen min også blir lei seg hver gang tanta kommer.

Det kan være lurt å ta en pause mnd inni mellom hvor man kun har sex fordi man har lyst og er glad i hverandre uten å tenke på prosjekt baby.

Man må ikke glemme å være kjærester oppe i alt dette. I tillegg til at en kort pausen gir ny energi til å fortsette prøvingen.

(Også er det utrolig mange som har blitt gravide i pause mnd siden da stresser de mindre)

Lykke til

Skrevet

Frydfrøken; ja, d tar på å være prøvere... *sukk*

...og en bør huske å være kjærester oxo innimellom ;))

Ang. klumpene dine, så skal du huske at mensen er en slimhinne som kommer ut, så derfor er d godt mulig den er klumpete..

Noe annet kan være at blodet ditt er tykt, men d kan man finne ut på en blodprøve. Ikke noe farlig å ha litt tykkere blod :))

Dersom man opplever flere MA/SA så KAN dette være en årsak, fordi blodet blir såpass tykt at d har vondt for å nå gjennom de bittesmå, livsviktige årene som skal gi fosteret næring.

Har selv hatt 2 MA, og ofte klumpete mens, samt at jeg lett får blåmerker. Så jeg har albyl-e liggende klar til positiv test. I tilfelle.. ;))

Og ja, mange blir gravide i såkalte pauser, og enda flere blir gravide når de gir opp... hehe..

Er sikker på at vi får MASSE positive tester her etterhvert !!!!! :)))

Skrevet

En liten side kommentar, jeg får bestandig klumper når jeg har mensen.

Og ble først gravid med guttungen etter vi hadde "gitt opp"

Hadde egentlig tenkt meg et par pause mnd nå, men nå har mannen blitt "hektet".

Skrevet

Jeg er i pause fordi jeg skal ta vaksine til uken, og må innrømme at det har vært litt befriende. Jeg vet imidlertid at symptomletingen og lengselen kommer for fullt når vi begynner på mer aktiv prøving igjen, sånn er det bare. Jeg har kjent meg veldig sliten av prøvingen og kom faktisk til et punkt hvor jeg vurderte å gi opp og være takknemmelig for jenta vi har, men en annen side i meg vil ikke gi opp, så det blir nok prøvingen igjen fra neste måned.

Skrevet

Jeg kunne gjerne tenkt meg en pause denne siste pp´n før det blir fullt kjør med prøverør. Men sambo vil så gjerne at vi skal klare det selv, så vi skal stå på ekstra denne mnd. Jeg og sambo tar multivitaminer, omega 3, sink+c-vitamin og høy dose med e-vitaminer. I tillegg drikker jeg salviete og skal i gang med ovesterin når TR forsvinner. Mamma tipset meg om ovesterin, et østrogenpreparat man får kjøpt reseptfritt på apoteket (egentlig for damer i overgangsalderen). Hun hadde prøvd på meg i 4 år, og ble gravid kort tid etter hun begynte med ovesterin:)

Det med adopsjon er noe jeg har tenkt litt på i det siste. Hvis det ikke klaffer etter 3 offentlige og 3 private forsøk, så blir det nok adopsjon. Men selv om vi adopterer så kan det jo hende at jeg blir gravid en gang i fremtiden fordet. Jeg har alltid ønsket meg både egne og adopterte barn:)

Skrevet

Et nært vennepar av meg gjennomgikk 3 prøverør forsøk uten hell. De besluttet å adoptere og var kommet langt i adopsjonsprosessen da de oppdaget at de var gravide. De har i dag ei jente på 4 år :-)

Skrevet

Hei. Der er egentlig litt godt å vite at det er flere slitere der ute, og de fleste får det til til slutt:-) Mye god hjelp finnes det også. Vi har prøvd i ett og halvt år og er dritt lei, blir bare så skuffa hver gang:-( Prøver å leve livet og tenke på andre ting, men det er ikke alltid like lett. Har vært i kontakt med Medicus i Trondheim og fått sjekket meg. Desverre er den enne egglederen tett så det vil mest sannsynlig ta lang tid å få det til selv. Min samboer har to barn fra før og er ikke like ivrig å bruke mye penger på å få hjelp som meg. Det er frustrerende!!! Har ikke gitt opp håpet enda, har trua på at det blir våres tur snart også:-) Lykke til dere andre slitere...

Skrevet

J -76: Så fantastisk med sånne historier! Det viser at mirakler virkelig kan skje:)

girl 78: Ja det er godt å vite at man er flere i samme båt. Jeg vet hvor frustrerende det er med en samboer som ikke er like ivrig:( Det tok lang tid før sambo gikk med på utredning og få hjelp. Krysser alt jeg har for at det blir deres tur snart! Masse lykke til:)

Skrevet

Hei jenter.

Dere virker som en koselig gjeng så jeg slenger meg på sammen med dere.

Jeg er vel den eldste på denne tråden,men slik kan det gå når drømmeprinsen lar vente på seg;) Jeg har alltid ønsket meg 2 barn,men det forutsetter jo at alle faktorer er til stede,som mannen f.eks;))

Jeg er 40 og han 44. Jeg har et barn fra før og han 3. Det er stor barn allesammen.

Vi startet prøvinga i des 07. Etter 15 PP ble jeg gravid. Klarte ikke glede meg så mye over det for hadde ikke noen god magefølelse. Og dessv gikk det galt. MA i uke 10. Er vel inne i PP 20 totalt nå.

Tør liksom ikke håpe så veldig. Men er jo like spent hver mnd når det nærmer seg IKM.

Ønsker dere alle lykke til medsøstre. Måtte mange bli gravide!!!

Skrevet

Slenger meg med på tråden her jeg! :D

Føler at jeg begynner og bli en "sliter" jeg og, har nå prøvd i 1 år..

Så nå har jeg og sambo fått bestillt oss time til utredning den 16 november...

Jeg skal og sjekke meg for PCO... Skummelt men om det blir bekreftet kommer det ikke som et sjokk da jeg har hatt anelser i flere år.

Prøver og tenke positivt at det skjer når det skjer og dess mer vi øver på å lage,dess mer verdsetter vi vår fremtidige spire :-)

Men har litt lykkenyheter da :-D Jeg og sambo har forlovet oss og vi skal ha bryllup i 2012!!!!! :-) Ufattelig lykkelig :-)

Skrevet

Her var det ganske mange kjente ja.. Synd det, for det betyr at dere og jeg har vært her inne på forumet altfor lenge!!

31, buskerud, gift, prøver siden mai 08, ingen barn. Det er meg.. Gravid en gang, men gleden ble kortvarig, BO med utskrapning i uke 9+. Etter det ingenting.

Hormonprøver fine, sædprøve ikke så fin.. Så sånn er ståa. Teller ned dagene til vi skal til gyn nå til uka. Hun skal søke oss inn til Riksen for assistert befruktning. Er opptil 20 ukers venting, så kunne jo egentlig ønske meg et forsøk privat i ventetiden, som noen over her også lufter.

Hva er prisen for å forsøke privat?

Lykke til alle :-)

Skrevet

Gratulerer sååå mye med forlovelse!!!!:) Det er en herlig følelse! Sambo fridde i juli, og jeg svever fortsatt på en rosa sky;)

Masse lykke til med utredning! Da er dere ett skritt nærmere den etterlengtede spira:)

Skrevet

Tusen takk for det! :D Ble noen glade svigers som tok oss med på 3 retters middag da vi fortalte nyheten :D

Ja endelig et steg nærmere! Skal prøve og oppdatere her etterhvert :-) Og når spira sitter så skal det jubles!!!

gratulerer til deg også!!! :-)

Skrevet

Nå er jeg så sinna og lei meg! Ikke nok med at jeg har problemer med å bli gravid, men nå skal den forbaskede staten ha meg inn i sivilforsvaret!!!!!!! Skal på møte om et par uker, og gruer meg enormt! Har lest at videre blir det opptrening i 3 uker på et eller annet sted i Norge. Jeg er på min første dobblepergo kur (pga at jeg ikke får eggløsning av meg selv, og har pcos). Dersom jeg må bort i 3 uker, betyr at at jeg kommer til å miste en hel periode med prøving. Og i tillegg ikke få lønn! Jobber nemlig privat, og de støtter ikke dersom man skal inn i sivilforsvaret.

Hvorfor kan de ikke kalle inn jenter rett etter vidregående, da man ikke har skaffet seg hus, bil og masse lån? Ellers avt. husmødre i 50 åra som er ferdig med barn og har nedbetalt gjeld?

Vet at dette innlegget kanskje ikke hører til her.. men ønsker gjerne å høre hva dere mener. Mulig det bare er meg som er negativ til dette!

Skrevet

Enig med deg, Cim! E jo heilteit om de ikkje skal klare å få inn jenter før det er "for seint"!!!! Huff...håper du klarer å vri deg utav det, evt. få ny dato eller noe....!! Kan ikkje gå glipp av en sjangse!! :)

Huff...ser bare værre og værre ut med den der "eggløsninga" mi............. :( Sukk....!! Skikkelig frista til å kjøpe flere tester, men..Nei! Nå må eg bare la være. Bare bortkasta penger, vettu.... Får "kose meg" med tempinga enn så lenge..!!

Hatt ei fin helg, dere andre da?? En fin farsdag? :)

Skrevet

Heisann, hopper inn til dere :-)

Jeg er 30 år, gift, bor i Akershus. Ingen barn, og har prøvd på første siden februar -08. Har vel innsett at det kanskje ikke kommer til å skje så mye her uten at vi får hjelp, så satser på å bevege meg inn på assistert befruktning etterhvert.

Greit å ha noen å "prate" med, siden vi ikke har sagt noe til familie og venner enda. Vet ikke når vi eventuelt kommer til å si det heller, hvis vi i det hele tatt sier noe før førstemann er på vei... ;-) Hva med dere andre? Mange dere kjenner som vet at dere sliter?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...