Musemor med tre søte små Skrevet 5. november 2009 #26 Skrevet 5. november 2009 34, gift og bor i Akershus, gutt på 2,5 år fra før
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 5. november 2009 #27 Skrevet 5. november 2009 26, forlova og ingen barn fra før!! Gleder meg sånn!!!
Gjest Skrevet 5. november 2009 #28 Skrevet 5. november 2009 Jeg er oxo gift, og vi har 3 barn; gutt 7 år og jenter på 12 og 15 år. Vil bare legge til en kommentar jeg får innimellom; "ja, men du HAR jo 3 flotte barn, vær glad for d du..." Blir egentlig veldig frustrert over d jeg... For de barna jeg har er de 3 flotteste barna i verden, og jeg er utrolig heldig som har slike flotte, pene, flinke og populære barn. Priviligert er jeg !! ) *stolt* MEN den 4. er akkurat like ønsket (om ikke mer) som de 3 andre. D er like vanskelig å velge bort den 4., som om noen skulle be meg velge bort noen av de 3 jeg har... *dagens hjertesukk* Skjønner at dette kan være vanskelig å skjønne for "helt barnløse", men slik er d... Jeg er oxo sikker på at jenter som f.x. deg Lotta får høre "du er så ung, du har god tid".. Ja, D hjelper når man har lyst på barn igår !! )
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 5. november 2009 #29 Skrevet 5. november 2009 Oi...også e eg fra Haugesund.. Ikkje pluto, som det noen ganger kan virke som...hihi. *surrehue*
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 5. november 2009 #30 Skrevet 5. november 2009 Jeg er 23, fra Oslo, og prøver på nr 1:)
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 5. november 2009 #31 Skrevet 5. november 2009 Åh, eg veit ka du meiner, snart baby??. . Men fått det litt andre veien. Av alle ting! Foreldrene mine har masa i mange år allerede...og har ikkje vært sammen med gubben mer enn snart to år.. så..Jaddaa!! Hehe. Sikkert veeeeldig lurt av de.....!! Og til tross for at eg er en av de "helt barnløse" , så forstår eg deg veldig godt at du reagerer. Akkurat som vi mangler nr.1 mangler jo du og andre nr.2, nr.3 eller nr.4.. sånn er det jo bare!! Å være et barn for lite er som å savne kjæresten sin når han (evt. hun) er miiiiilevis vekke fra en, uten mulighet til å se eller snakke med hverandre!!!! Du vil bare møte dette mennesket NÅ!! Alt du tenker på er å få kjenne ditt hjertet ved siden av denne andre personen en lengter sånn etter. ***sukk***
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 5. november 2009 #32 Skrevet 5. november 2009 Lotta-12pp-2sa: Ja det er absolutt verdt det hvis det går på første:) Og uansett er det jo deilig å slippe litt av den laange ventetiden. Nei det er ikke lenge igjen nå, selv om tiden går veeldig sakte når man venter;) Tuusen takk! Ønsker deg og masse lykke til!!!! Satser på at det blir 2010-babyer på oss begge:)
Gjest Skrevet 5. november 2009 #33 Skrevet 5. november 2009 Har blitt spesielt "besatt" etter at jeg har rukket å miste 2... Så jeg savner babyen min masse.. (og kjæresten/mannen min jobber i Nordsjøen, og er borte 4 uker i slengen...) Ååååh, som jeg gleder meg til vi er på tjukken, jenter !! )
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 5. november 2009 #34 Skrevet 5. november 2009 Heeei monca!! Alltid like koselig når jeg ser deg her inne! Du fortjener så innmari å bli gravid nå snupp. Krysser alt jeg har for at trippel pergo gjør susen! Så kjedelig at du har slitt så mye med svimmelhet denne gangen. Men får håpe det er et tegn på at det funker, og at du får EL denne gangen. Gleder meg sååå masse til i morgen:) Stooor klem
Cim Skrevet 5. november 2009 #35 Skrevet 5. november 2009 Blir med her jeg også . 26 år, samboer, Tønsberg. Tenker ikke på noe annet enn eggløsninger, syklus, ikm og babyer. Håper så inderlig at det snart er vår tur. "Godt" å følge med her på forumet, og lese at det er flere som sliter med det samme. Dette er ikke noe jeg snakker så høyt om blandt venner og familie. Tok forresten en altfor tidlig test i dag, som så klart var negativ. Tror ikm er til onsdag.
LillePersille88 ? Skrevet 5. november 2009 #36 Skrevet 5. november 2009 For en fin tenkt tråd!! Slenger meg på jeg også! Kan vel ikke kalle meg selv sliter akkurat, men.. Av og til føles det slik! Begynte prøvingen i fjor, ble gravid etter 11pp, men mistet i MA nå i august:/ Fikk det bekreftet da jeg skulle vært13+0. Er nå inn i 2.pp etter dette. 13pp tilsammen! Håper det går raskere denne gangen! Jeg savner også babyen min!! Selv om jeg ikke var så langt på vei.. Terminen var satt til februar, så håper jeg er gravid innen det! Blir vel en del tårer den dagen, så har så lyst til å trøste meg med at jeg er gravid igjen! Men, jeg vet jo at jeg kan bli gravid nå da! Det er litt godt å tenke på Jeg er 21 år, har samboer og er fra Trøndelag! Ønsker dere ALLE masse lykke til!! Håper vi kan hoppe over på 1.tri snart!!! Hadde vært såå koselig!!
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 5. november 2009 #37 Skrevet 5. november 2009 Hei hei jenter =) Slenger meg på denne tråden jeg også... 33 år, gift og har ett barn - en datter på 3 år, bor i Buskerud. Har forsøkt nå i snart 2 år på å få barn nr 2. Har blitt gravid to-tre ganger i 2009, første gang mistet jeg tvillinger i MA i uke 12, andre gang mistet jeg en liten spire i MA i uke 10 og siste gang opplevde jeg å teste svakt positivt i 1 uke før jeg fikk TR 5 dager forsinket, muligens en SA da? Har ikke snakket med legen/gyn om det ennå, men har tenkt å ta det opp med ham. Har ellers gått på tre pergokurer - siste dobbelt-kur denne syklusen, da har jeg i tillegg også kjørt på babyklister, progesteronkrem, folat og møllers dobbel. Er på syklusdag 22 i dag - håper på positiv test om noen dager, IKM ca 12 nov. Ellers er planen at dersom jeg ikke blir gravid innen mai 2010 - skal vi vurdere AIH eller IVF, men det skulle vi snakke om nærmere dersom jeg ikke blir gravid da... Håper jeg blir gravid av meg selv - har jo klart å bli gravid hele 5 (eller 6?) ganger, men bare ett fullført svangerskap, så håpet er jo der om å greie å fullføre ett til =) Er alltid positiv inntil det motsatte er bevist, men er rimelig sliten og deppa av all denne prøvingen - masse tårer, selvmedlidenhet og sinne og frustrasjon over at "alle andre" rundt meg blir jo gravide og klarer det jo, så hvorfor ikke jeg? En dag mååååå det bare bli vår tur igjen tenker jeg - jeg gir ikke opp før jeg sitter med en liten baby i armene mine (igjen!)!!! Klem fra
Lotta2010x2012 Skrevet 6. november 2009 Forfatter #38 Skrevet 6. november 2009 Snart baby?? : Må helt ærlig si at jeg ikke har tenkt på det på den måten, og jeg forstår det veldig godt nå! Hvis der for. eks. er 4 barn man vil ha, så holder det ikke med 2-3, da mangler det jo 1. Og ja, jeg hører det hele tiden, senest i går. Var hos legen fordi jeg testet svakt positivt på mandag, og fikk en liten blødning på onsdag. Testet neg. hos legen og begynte selvfølgelig å grine, og da kommer ordne som ikke hjelper i det hele tatt, du er jo ung, og har mange år forran deg, blæ... Vi vil ha barn, vi vil ha barn, NÅ!!!!!!!
drgod Skrevet 6. november 2009 #39 Skrevet 6. november 2009 Hei hei jenter=) Endelig en aktiv tråd for oss slitere..Jeg er 28 år gift og har 3 barn.Har prøvd siden nov 07 på attpåklatten .Vi trodde det skulle gå like fort som med de andre,men den gang ei.Ble gravid men engang men mistet i uke 11 (MA) feb 08.Ble gravid mai i år men mistet (SA i 7 uke) Nå eer jeg ferdig med en dobbel pergo kur og skal ta EL-sprøyten søndag morgen=)=) Lykke til alle sammen klemklem
Bjølsen - gutt nov 10 Skrevet 6. november 2009 #40 Skrevet 6. november 2009 Hei jenter! Blir gjerne med litt her jeg også. Jeg er 29 og barnløs, foreløbig Samboer i Oslo, men vi begge kommer fra nord-norge. Har prøvd siden april 08. Hadde en MA i april 09. Vet ikke hvor mange pp-er det har blitt, men det føles som uhorvelig mange. Klemmer fra meg!
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 6. november 2009 #41 Skrevet 6. november 2009 For et flott tiltak å lage egen tråd til oss:) Jeg er 32 år, bor i Aust-Agder og har en gutt på 2,5 år som kom til på 2. runde pergo etter 18 pp prøving. Begynte derfor med pergo med en gang da vi startet prøvingen igjen i aug-08, men en exu i april, 1 MA i juli og 1 SA i okt gjør at jeg fremdeles ikke har rykket frem til 1 tri for å bli.... Slipper pergo mer da, for etter EXU har jeg magisk nok hatt EL av meg selv, men vi sliter med å få spiren til å sitte.....
Lotta2010x2012 Skrevet 6. november 2009 Forfatter #42 Skrevet 6. november 2009 Er det noen av dere som har prøvd wild yam, salvie te eller bidronning gele, eller som har tenkt å prøve ut noe av dette?? Tenkte jeg skulle prøve salvie te, og prøve å få med meg samboeren på det også
frydfrøken Skrevet 6. november 2009 #43 Skrevet 6. november 2009 31 (snart 32) og bor i Nittedal (litt nord for Oslo). Har e gutt på 8 og en jente på snart seks fra før. Prøver nå på nr 3 med ny samboer : )
J -76 Skrevet 6. november 2009 #44 Skrevet 6. november 2009 Oj vi er litt av en koselig gjeng da! For meg en god blanding av kjente og ukjente snart kjente :-) Jeg har prøvepause, men begynner på pergo når den er overstått. Jeg har hørt mye bra om Wild Yam. Selv ble jeg gravid med don quai i første svangerskap, men tror Wild Yam er bedre egnet. Nå ligger jeg rett ut med kraftig forkjølelse, huff! Blir litt selvpleie i helga gitt og satse på at det ikke er influensaen. God helg jenter!
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 6. november 2009 #45 Skrevet 6. november 2009 Da var det jammen helg ja! Noen som har noe spennende planer da? Her skjer det lite. Heldigvis.. hehe. Har ikkje konsentrasjon til så mye. Baka jo kake her ein dag, men den glasuren lar vente på seg..har "bare" hatt to forsøk til nå da.. Så nå blir det ferdigpakke på butikken!! *flaauu* Ellers..så ska det stå hardt til om eg klare å la være å teste i mårra tidlig altså.. Huff..tror eg hører testen skrike ifra skuffen allerede! Hehe. Ække greit å være testetøs altså! (p.s.. ser at mange har komt inn på tråden nå Koseliig!)
Musemor med tre søte små Skrevet 6. november 2009 #46 Skrevet 6. november 2009 Hei Ingen planer for helgen. Sove og spise god mat. Kose med guttungen. Er 3 dpo så teste trangen kommer ikke får litt ute i neste uke, og EL er over. Dette blir en avslappende helg :-P Koselig (og litt synd) at det er så mange som slengte seg på denne tråden. Mange kjente og noen jeg ikke kjenner. Har forresten selv prøvd på nr. 2 siden august -08 med en MA i januar. Har time hos gynekolog i begynnelsen av desember og håper jeg får litt hjelp da. Brukte forresten 13 pp på guttungen, så det er ikke første gang vi sliter, dessverre.
mammaigjen!! Skrevet 6. november 2009 #47 Skrevet 6. november 2009 Hei alle sammen! veldig kjekt med en tråd der en kan snakke med andre i samme situasjon!! 34 år, gift, har tre barn 12,9 og 6 år og har ventet siden mai 08 på fjerdemann, som er utroooolig etterlenget! Har hatt to MA:okt 08 og febr 09. Jeg er ikke velsignet med naturlig tålmodighet så følelsene har gått opp og ned i desse månedene! Har heldigvis hatt det travelt og veldig utfordrende på jobb det siste året, det tror jeg har hjulpet meg. vestlandet:)
Lotta2010x2012 Skrevet 6. november 2009 Forfatter #48 Skrevet 6. november 2009 Tenkte jeg skulle kjøpe salvie te, siden det er for begge to, men frister litt å prøve wild yam også I helgen skal vi på 2 hundeutstillinger, så det blir spennende!! Driver å pakker litt stasj, og så drar vi avgårde i morgen tidlig rundt halv syv. Blir en natt på hotel og det blir koselig, synd det ikke er samboeren jeg skal dele rom med bare:P De siste to dagene har jeg vel egentlig syntes veldig synd på meg selv, drokket mange bokser cola for å gjøre meg selv bedre. Utrolig hva cola kan gjøre for en altså Pluss to STORE porsoner is med masse sjokoladesaus, mmmmmm:) Tålmodigheten er brukt opp for lenge siden, og det er ikke lett når det ikke finnes tålmodighet... Ville jo helst ha hatt baby i går... Er det noen her som har tenkt på om dem vil adoptere hvis man skulle være så uheldig å ikke få det til? Har tenkt på dette, og jeg vet neimen ikke om det er noe jeg ville ønsket. Det er jo ikke bare det å ha barn som er ønske, men det å føle graviditeten på kroppen, se magen vokse, de første sparkene, og ikke minst fødselen! Gleder meg sånn til alt dette:D Skulle probleme ligge hos samboeren, at spermen er altfor dårlig, vil vi nok vurdere spermdonnor før adopsjon, eggdonnor også for den saks skyld. Hva tenker dere om dette? Ha en flott helg!!
Gjest Skrevet 6. november 2009 #49 Skrevet 6. november 2009 For å svare på d siste først; Lotta, jeg oxo ville prøvd ivf og/eller donor før adopsjon. Men hadde definitivt adoptert dersom vi ikke fikk d til selv... Men nå skal du ikke tenke SÅ langt frem ennå. Husk du er ung... hehehe... Men seriøst, d er mye medisinsk dere skal finne ut av først. Du blir jo gravid, så tenker d går bra til slutt allikevel ) Når d gjelder meg selv så går jeg til fotsoneterapi, føler d hjelper masse. Tar oxo Efamol (kalt "babydrug" i Danmark), den retter opp hormonell ubalanse og gjør slimhinnen i livmoren tykkere og mer "gjestmild" for et egg å grave seg ned i. Efamolen hjelper iallefall sinnsykt på huden min, og siste syklus var nå på utrolige 28 dager. Så dette har jeg troen på !!! Har albyl-e (blodfortynnende) liggende klar til positiv test. Og har bedt gyn. om resept på Crinone (progesteronstøtte), som skal brukes fra eggløsning til jeg er 10 uker på vei (dette er et råd jeg fikk hos Medicus i Trondheim). Må da funke dette !! ))
Lotta2010x2012 Skrevet 6. november 2009 Forfatter #50 Skrevet 6. november 2009 Hehe, har bare vært inne på tanken. Jeg har virkelig trua på at vi skal få det til, enten på den ene eller anndre måten:D Håper det funker for dere, og at dere ikke trenger å vente så mye lenger! Tenkte jeg skulle prøve healig, har virkelig trua på det:D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå