Gå til innhold

Tråden for slitere:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte det kunne være ålreit å sammle "sliterene", så vi kan dele erfaringer, problemer og backe opp hverandre på veien:)

Jeg synes ihvertfall det hadde vært fint men en tråd der man virkelig har forstålelse for hva dem andre gjennomgår.

Jeg er veldig glad for at ikke alle sliter, men jeg tror vi "slitere" blir sliten av alle de lykkelige gravide som får det til på 1, 2, 3. Her kan vi heller glede og over dem som endelig får det til! Det blir vi ikke slitne av, hehe:P

Nå ble det mye sliting her, men håper det er noen som forstår hva jeg vil frem til:)

Har lyst til å prate med andre i samme situasjon, og tror det blir lettere gjennon en egen tråd enn å lete seg frem gjennom alle innlegga, for det blir tøft til tider å være her inne.

Håper dette kan gjøre det litt lettere for flere her:D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjempelurt, Lotta !! :))

Syns d er stor stas at folk her inne blir gravide, samtidig som d stikker litt når de "endelig" har klart etter 3 pp... ;)

Vi har holdt på nesten 2 år nå, og har hatt 2 MA (august i år og august ifjor). Vi har 3 barn, minste er 7 år, så jeg trodde jo d skulle gå ganske greit nå oxo... *sukk*

Fikk mensen igår, så d gikk ikke denne gangen heller.. :((

Er LEI !! Men nekter å gi opp ;)

Idag har jeg kjøpt fertilitetsmonitor, så vi slipper krampesex.. hehe.. Har vært i kontakt med Medicus i Trondheim, legen der anbefalte meg Crinone ved neste gang prøving, så håper min gyn. sender meg en resept på d...

Spennende !! Har troen enda ja.. :))

Skrevet

Heisann!

Ja, jeg tenker vel på meg selv om sliter, jeg også. Førstemann var det 2,5 års "bestillingstid" på, og nå har vi forsøkt i et drøyt år på nestemann... Forrige gang gikk jeg på Pergotime ganske lenge, så jeg må nok snart tilbake til gynekologen og få ny resept på dette. Jeg skal også be om utredning for å finne ut om jeg muligens har en kort lutealfase, så det blir interessant. I mellomtiden forsøker vi å få det til på "gamlemåten"....

Lykke til alle sammen!

Skrevet

Eg vil gjerne være med på en sånn tråd, hvis eg får lov :) E vel ikkje teknisk sett en "sliter" ennå, men november var måneden me starta prøvinga i fjor. Så..any day now!

P-pillene har klussa til heile kroppen min tror eg. E og uklar om ka som egentlig skjedde i sommer. Fikk positiv test på dag 47!!, og tanta kom samme dag. Etter det har det bare vært krøll. Så håper inderlig eg har en normal syklus nå!!

Men, grunnen til eg håpa å være med her, e for eg e så lei, og blir nesten litt lei meg av og til når eg logger meg inn her og leser om alle som har blitt kjapt gravide... Hehe.. Men håper dere skjønner ka eg mener. Skjønner jo det e slitsomt uansett pp, men..ja. "3 pp nå. Tanta kom og jeg er sååå lei meg. Bare gråter" ...jaja, du får nå mensen du ihvertfall!!!! tenker jeg da så klart....

Har prøvd 12 måneder strax. Og er i 10 pp :( Og to av dem var på 21 dager, så da sier det jo segsjøl.. sukk...

Mye kjekkere å følge de som "må jobbe" litt for det. Det føles så enormt fortjent når en graviditet treffer en av oss/dere!!!!

*klem*

Skrevet

Fint det er flere som blir med på denne tråden, selv om det beste hadde vært hvis vi ikke hadde hat bruk for den;)

Vi har begynt sånn smått med utredning på volvat. Skal ta blodprøve neste pp, og samboeren skal teste seg, så får vi se hvordan det går videre derfra.

Begynte å blø i dag, etter svake positive tester, så er veldig skuffet og lei. Men håper så inderlig at det ikke er så lenge til det blir vår tur også:)

Det må være deilig å ha barn fra før av, selvom man vil ha flere, så vet man ihvertfall at man er heldig som har fått de skattene man har:)

Noen som er i gang med prøverør, eller som tenker på det?

Lykke til alle sammen!!

Skrevet

Selvfølgelig er du velkommen, du er mer sliter enn meg, for vi har prøvd i 1 år i desember, men begynner å føle meg for sliter nå.

Veldig enig med deg, ble jo skuffet etter hver pp, i førsten også. Men nå forstår man at ting faktisk kan ta tid, og deg begynner det å gjøre også.

Men gir ikke opp, skal ha baby, og den skal bli laget i min mage, hehe!!!

:-)

Skrevet

Hei! Jeg henger meg på her jeg og:) Vi har prøvd siden desember 06. I 07 opplevde jeg det samme som deg Drømme stress-less, at jeg testet positivt og fikk tanta på samme dag. Det var vel en kjemisk graviditet. Men det er jo over 2 år siden nå, og etter det har jeg ikke sett en eneste positiv test.

Før var jeg kjempeaktiv her inne, men nå føler jeg ikke at jeg hører til her lenger. Og sånn som dere synes jeg det er irriterende med folk som er kjempelei seg når de går over i 3pp, eller skriver "ENDELIG gravid etter 3pp". Så selv om vi har forumene "slitere" og "assistert befruktning", så var det veldig koselig med en tråd for slitere her. Er litt mer liv her inne på "Bli gravid":)

Håper at vi alle får en liten spire i magen om ikke så lenge:)

Skrevet

dreamer: Lenge til du skal i gang med IVF, evt. hvor langt har dere kommet? Valgte dere privat eller offentlig?

Dere har virkelig prøvd lenge, så håper dere får det til snart:)

Skrevet

Heisann,

Tror nesten jeg også kan betegne meg som sliter... Begynte prøvinga oktober i fjord, med en sa i april. Senere har det ikke skjedd noe mer.. Utrolig slitsomt!! her har hele venneflokken min allerede fått sin nr 3 mens jeg enda sliter med å bli gravid med nr 2. De ble jo selvfølgelig gravide bare de vasket trusa si sammen med gubben sin truse;)) Urettferdig at det ikke er sånn for alle!! Jeg er selvfølgelig utrolig takknemlig for den ene tulla jeg har fått som nå er tre år:)) Men det hadde jo vært fint med en lillebror eller ei lillesøster også. Hun sa forresten her om dagen at hun ville ha en liten baby, og at vi bare kunne ønske oss det av alle unga i barnehagen;)) Hadde det bare vært så lett:))

Jeg har ikm i morgen, og håper stort på at det er nå det skal klaffe:)

Lykke til i bøtter og spann til dere alle!!!!

Skrevet

Hei jenter vi startet prøvingen for 13 måneder siden, hadde MA i januar og intet napp siden............ Nå har vi prøvepause fordi jeg skal vaksineres neste uke, så er ikke veldig aktiv her inne for tida. Jeg synes tråden er et koselig initiativ og vil gjerne henge med andre slitere, da det er ganske stille inne på sliter forumet til tider. Stor klem til dere alle! J

Skrevet

Lotta-12pp-2sa: Tusen takk, så koselig!:) Jeg skulle egentlig i gang om 2 uker, men da ville uttaket vært midt i jula og da er det stengt. Så i neste syklus begynner jeg med medisiner:) Vi har valgt offentlig, og tilhører ullevål. Tenker du på prøverør? Ønsker dere i såfall privat eller offentlig?

Masse lykke til med utredning, krysser alt jeg har for at du snart får en spire i magen som blir der i 9 mnd!:)

Skrevet

Åååh, for en koselig gjeng me kommer til å bli her inne :D Men en ting får vi alle sammen, som mange andre ikkje får. Tålmodighet! Og det er virkelig en dyd, jenter!! Så dra med dere det dere klarer på denne slitsomme, svingete veien!!

Nå ska eg gå å lage kake-fyll til eksperimentkaka mi som eg laga i går. Sjokoladekake uten egg og melk! Var faktisk spisende og..hadde det ikkje vært for at eg gikk tom for sukker..så..må lage litt søtere fyll. Hehe. Håper en kan fryse kaka da...det som er planen..iiikkje spise opp heile med ein gang....!! (hadde det vært for 9 mndr siden, hadde eg sikkert trodd at det var eg symptom at eg fikk lyst å bake! Haha)

Skrevet

Våger å henge meg på her jeg også. Har prøvd siden begynnelsen av desember i fjor og det sliter på ja. Fikk TR i dag og hadde symptomer så jeg var så klar for at den skulle sitte. Har en skikkelig deppe dag i dag. Var på foreldresamtale for eldste mann i stad sammen med min eks hvor de fortalte om at han skal bli storebror. Det gjør det ikke noe morsommere : ( Lykke til alle sammen : )

Skrevet

frydfrøken: Sender deg en stooor trøsteklem!!! Det er forferdelig med sånne dager, og jeg klarer ikke tenke meg hvor vondt det må være og høre at gutten din skal få søsken i "den andre familien".

Drømme stress-less: Det har du helt rett i! Og jeg tror vi kommer til å sette pris på graviditeten og barnet på en helt annen måte enn de som får det til med en gang. Når det endelig blir vår tur er det virkelig verdt all ventetiden, frustrasjoner og tårer.

Nam, det hørtes herlig ut!! I tillegg så er det en kake som jeg tåler, så send litt hit da;) Hahaha, ja det er utrolig hva man kunne finne på og tolke som symptomer!

Skrevet

Det forstår jeg ikke var noe morsomt frydfrøken: snart blir det din tur igjen og! Lykke til med kakebaking drømme stress less og for øvrig lykke til alle sammen i denne ppen. JSelv om jeg hopper over denne ppen, klarer jeg nok ikke å holde meg unna så vi snakkes! Stor klem J

Skrevet

Drømme IFV: Ok, må være deilig å være igang:D

Har tenkt på det, og gyn på volvat sa jo at det ville jo evt. bli det neste, så hvis det ikke skjer noe innen ny året, så håper jeg vi kan sette i gang prossesen. Vi har sankket om å ta et forsøk privat mens vi venter på det offentlige, har sett at det er noen som gjør det. Det virker så uendelig lenge å vente på det offentlige.. Hva er det dere må betale da? Krysser fingrene for at dere bare trenger et forsøk!!

Tror dette blir en kjempe koselig gjeng ja:D

Skrevet

dreamer snart IVF, var det til;)

Skrevet

Hei

Utrolig godt initiativ. Hadde egentlig tenkt å lese i gjennom alle innleggene og komme med mange mer eller mindre gode oppmuntrende ord, men i kveld orker jeg rett og slett ikke. Har en av "de" dagene.

Kommer tilbake sterkere senere.

Skrevet

Lotta: Veldig deilig å være i gang:D

Så spennende at dere skal i gang med prosessen hvis det ikke skjer noe innen nyåret. Men krysser selvfølgelig alt jeg har for at dere får det til selv innen det:) Det er nok ikke så dumt å ta et forsøk privat mens man venter på det offentlige. Etter søknaden er sendt tar det stort sett rundt et halvt år før man er i gang. Vi betaler 1500 pr forsøk, i tillegg til medisinene da. Så det er ganske mye billigere enn privat.

Blir kjempespennende å følge deg framover:)

Skrevet

♂ + ♀ = ♂: Uff, slitsomt med sånne dager:( Sender deg en stor trøsteklem og håper at du føler deg mye bedre i morgen!

Skrevet

dreamer . snart IVF: Ja det er mye billigere enn det private som jeg har hørt om, men tenker at kanskje man er heldig å bare trenger det ene, og da er det vært det:)

Blir veldig spennende og følge med deg også! Ikke lenge til dere er i gang nå, i forhold til hvor lenge dere har ventet frem til nå:)

Ønsker deg masse lykke til ihvertfall!!

Skrevet

Heia jenter.

Slenger meg på her jeg.. Er jo en av sliterne jeg.. Vi startet prøvingen i Januar 08, så vi nærmer oss to år med stormskritt.. Kjenner det begynner og ta på litt nå ja.

Jeg Har en dobbelpergo kur bak meg, og har nå startet på en trippel pergo kur.. Siste tablettene svelges i morgen! Har denne runden sliti VELDIG med svimmelhet.. Føler meg full heile tiå.. hehe... Men nå Kjenner jeg jo i det minste at pergoen gjør noe med meg.. Ble også ferdig med mensen i dag.. Så det er jo kjempe bra da! Så vi er i tidsregningen BO (before ovulation).. hehe...

Håper det blir vår tur snart jenter!!!!

stooor klem

Skrevet

Både trist og godt å se at vi er flere som sliter...

Men jeg er sikker på vi skal klare d !! Og VÅRE babyer blir de flotteste i verden !! ;))

Kanskje vi kunne tatt en liten sondering på alder og geografi, om d skulle være litt interessant...

Jeg blir 39 litt uti 2010.. *tikk takk* og bor på Sunnmøre. :)

Skrevet

Hei! Jeg er 33, gift og bor i Akershus. Har ei jente på 4 år :-)

Skrevet

Jeg er 22, ingen barn fra før, bor i sarpsborg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...