Håp~~J99~G03~J10~~ Skrevet 5. november 2009 #1 Skrevet 5. november 2009 Hvordan gjør dere det? Løfter dere tungt? Vi lemper på sement sekker på 25 kg, 20 kg sekker med poteter, og diverse esker som er tunge.... Vi er en liten butikk, der man ikke trenger faste kassaarbeidere, og har mye tung og slitsom arbeide... Jobber alene på kveldene, og kommer det en kunde f.eks. gammel mann, som er svak!! Så må jo jeg løfte da, hva skal jeg gjøre? Løfte? Burde jeg snakke med legen min? Jeg er 4+4, jeg har hatt 2 sa tidligere, en i 2007 og en 2002.... Nå er jeg redd jeg skal miste igjen pga av den tunge jobben vi har.... Hva mener dere??
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 5. november 2009 #2 Skrevet 5. november 2009 Du har krav på tilrettelegging i arbeidet, når du er gravid. Så hvis du er engstelig for tunge löft, særlig etter SA, kan du prate med sjefen din. Kanskje du kan unngå de tunge löftene? Jeg er omplassert pga svineinfl.risiko der jeg jobber. Vi har et rush av slike pas. hver dag, så jeg må flyttes til et sykehjem. Der er det sikkert også tunge löft, men håper å slippe de tyngste. De kjipe er å måtte fortelle det så tidlig, men heller det enn å risikere noe. Nå vet omtrent hele jobben min det, tror jeg. Litt vel tidlig föler jeg, men...
adI Skrevet 5. november 2009 #3 Skrevet 5. november 2009 Jeg jobber som kokk i en kantine, og vi har også veldig mye tunge løft. Men vi er 4 stk som jobber sammen, og har fortalt de at jeg er gravid. Er det tunge ting som må løftes, så roper jeg bare på en av de andre og spør om de kan løfte. Jeg fikk vite av legen jeg var hos for noen uker siden, at jeg maks kunne løfte 5 kg, og 5 kg er ikke akkurat mye. Men jeg er forsiktig, og har også hatt en SA for noen år siden. Så risikerer ikke den lille i magen pga noe som skal løftes.
Håp~~J99~G03~J10~~ Skrevet 5. november 2009 Forfatter #4 Skrevet 5. november 2009 Ok, takker for svar, kanskje jeg bør snakke med sjefen min og fortelle om situasjonen... Sånn at han tilrettelegger arbeidet til meg
Sunnybeach4gull :) Skrevet 6. november 2009 #5 Skrevet 6. november 2009 D e ikke farlig å løfte mer en 5 kg, så framst du vant til d 5 kg e jo latterlig lite, man blir jo invalid om man ikke ska kunne løfte mer enn d....... E ikke pga at du kan miste, men at hormonan gjør at man lettere vrir leddan, får verk i ryggen, bekkenløsning osv. Gutten min veie 13 kg, tanken på at æ ikke sku kunne løfte han e jo latterlig Å i jobben min løfte æ opptil rundt 20-25 kg, får mann min til å ta eskan på rundt 30-40 kg Men klart, om du føle at du ikke vil løfte har du krav på tilrettelegging
Håp~~J99~G03~J10~~ Skrevet 6. november 2009 Forfatter #6 Skrevet 6. november 2009 Jeg kan løfte jeg, er ikke det, men det som er om sjansen er større når man har hatt SA tidliger å få det igjen om man driver med tungt arbeid ) Jeg ser jo flere kvinner som trener og løfter vekter osv, og er gravide, så vet at det ikke er farlig, men det var bare om det med tidligere SA og tungt arbeide.... ) Men tusen takk for svar )
Sunnybeach4gull :) Skrevet 6. november 2009 #7 Skrevet 6. november 2009 Æ har habituell abort og har mista 10 ganga og 11 fostre. Legen min sir at man ikke kan slutte å leve og ber mæ ikke om å legge med ned i 3 mnd. Trist å høre at du har mista, men d e ingeting som sir at d ska skje igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå