Gå til innhold

trim videoer- trenger tips

Anbefalte innlegg

Så på meg selv i dag. Fant ut... skjerpings.. slt henger og slenger.. haha. Er tykker nå enn når jeg fikk mini for 5 mnd siden.Ikke bra. Kommer meg ikke på trenings senter, er alt for dyrt. Men skal ned til 70 kg igjen.. veier nå 87... var 82 etter fødselen, Dette ha rgått helt feil vei.

Har du noen trim - aerobic videoer å anbefale? Har du prøvd de som er på tvshop ? Zumba fitness.. Føler de krever litt mer rytme sans en det jeg har . desverre.

Går tur rask gang 45 min pr dag, men trenger litt mer for å komme i form.

Andre trening metoder på hjemme trening taes imot med takk. :) Skal skjerpe kostholdet litt og

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140930203-trim-videoer-trenger-tips/
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

• 3 uker senere...

Hei.

Det finnes som kjent ingen mirakelløsninger på vektnedgang, man må rett og slett forbruke flere kalorier enn det man putter inn.

Aerobic er sikkert vel og bra, men jogging/løping er definitivt veien å gå, spesielt siden det krever svært liten rytmesans, fordi det langt på vei er den billigste måten å trene på, og fordi du kommer deg ut av huset. Mange forbinder løping med smerte, slit og tårer og orker av den grunn ikke å begynne med det. Det trenger ikke være slik.

Du sier at du går rask tur på 45 min hver dag. Det er et godt utgangspunkt, i det minste fordi du ikke vegrer å være utendørs, men du har nok rett i at det trengs litt mer. Det jeg vil anbefale deg å gjøre for å komme i gang er følgende: Finn en løype på rundt 4 - 6 km (nøyaktig distanse er ikke så viktig). Gå raskt i 5 min (oppvarming) før du jogger 1 min, går 1 min (annenhver gang) resten av løypa. Etter kort tid kan du øke tiden du jogger, feks. 2 min jogg, 1 min gange, og så øker du andelen jogging gradvis, til du til slutt klarer å jogge hele løypa uten å måtte gå. Med en slik gradvis økning vil du unngå å oppleve turen som bare tung og smertefull (noe som gjør underverker for motivasjonen) og kroppen din vil få en gradvis tilvenning til jogging/løping, som gjør at du reduserer sjansen for vondter og belastningsskader. Ha gjerne med musikk på øret, det hjelper mange til å ha det ok på trening. En anne viktig ting: Når man oppnår et mål, skal man også få belønning. Bestem deg for en premie du vil gi deg selv når du klarer å gjennomføre hele løypa uten å gå, noe du ønsker deg og som er innenfor økonomiens rammer. Når du har klart målet ditt, kan du vurdere å sette deg et nytt mål, feks. å jogge/løpe løypa på en viss tid, eller finne en lengre løype du vil klare å gjennomføre. Høyere intensitet (løpe hurtigere) og lengre varighet (løpe lengre) fører til høyere kaloriforbruk.

Nå sier du ikke noe spesifikt om kostholdet ditt, men litt skjerpings hjelper litt, mer skjerpings hjelper mer. Det finnes kalorikalkulatorer på nett hvor du kan regne ut ditt daglige inntak og hvor du får oppgitt ditt daglige behov. For å gå ned må du gå i minus, så enkelt (og vanskelig) er det. Jeg kunne snakket lenge om hvorfor slanking ikke virker, men nøyer meg med å si at med et normalt, sunt kosthold og økt aktivitetsnivå kommer du langt.

Jeg sa tidligere at jogging/løping er billig, dette forutsetter selvfølgelig at du allerede har et par joggesko. Hvis ikke vil jeg anbefale å bruke noen hundrelapper på et par god sko, dette vil gjøre opplevelsen langt hyggeligere, både mentalt og fysisk. Det finnes alltid fine tilbud på sånt, stort sett året rundt.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...