Gå til innhold

Hvordan vet man egentlig at bleia er for liten?

Anbefalte innlegg

Gjest eelis+kian oliver
Skrevet

Jeg prøver nå å se om nr.1 eller nr.2 ser ut til å passe best, men jeg klarer ikke helt å bli enig med meg selv. Syns nr.1 passer enda, men han er jo straks 4 kg, så jeg vet liksom ikke helt. Nr.2 virker ikke som at den er for stor heller. Hvordan vet man når det er på tide å bytte?

Skrevet

Vi byttet når vi syns bleien begynte å bli for liten rundt lårene :) Har ikke alltid gått etter antall kilo, men det som ser ut til å være mest behagelig å ha på. Dessuten vil du jo merke at bleiene blir trange å ta på, og da er det i alle fall på tide å bytte.

Skrevet

Jeg går opp en str når det "renner" over et par ganger. Da er ikke det nok plass. hehe- Min er 5 mnd og har brukt pampers mini nr i litt over 2 mnd. Har rent over 2 ganger denne uken, så jeg vurderer å gå opp et nr. Men skal vente en uke å se om det bare var uflaks som gjorde at det rant over.

Når pleier andre å slutte med mine bleie og gå over til de større og dyrere bleiene?

Skrevet

Jeg gikk over til en større størrelse når bleia begynte å være våt ved skift, det vil si at frøkna tissa mer enn bleia klarte å suge opp. Str.2 er litt stor, men holder henne tørr.

Skrevet

Et godt tips til dere som kjøper Libero på Kiwi:

Etter dere har kjøpt 3 pakker med de billige bleiene, bruk gratispakken til å kjøpe en av de dyrere, større bleiene.

Det er ganske stor prisforskjell mellom de små og de stor bleiene, og de kommer jo til de store etterhvert også.

Skrevet

Vi bruker libero og der kan man se når bleia bør byttes. Det er fargekoder på bleiene. Vi som nå bruker nr 4 som er lilla har da et lilla felt der hvor man fester bleia og på utsiden av det er det grønt. Når man må feste bleia på det grønne er det på tide å bytte. Vet ikke om pampers har noe lignende system på sine bleier

Gjest eelis+kian oliver
Skrevet

Takk for svar, dere :-)

Vi har hatt seks tisseuhell i dag, der pjokken har tisset gjennom klærne sine, så jeg prøvde å gå opp en størrelse på bleiene. Men jammen tissa han ikke gjennom bodyen sin da og. Nå ligger han godt innpakket i et teppe med bare bleie på - gjett om jeg er lei av å skifte klær på han eller?? Uff, jeg skjønner ikke hva som foregår altså.

Uansett er jeg enig med meg selv i at jeg like godt kan bruke nr.2 som nr.1, så nå bruker jeg opp det siste av nr.1, også går jeg opp i størrelse... Tror det skal gå bra! :-)

Skrevet

nå vet jeg ikke hvilken bleie du bruker , men det der skjedde hos oss også da vi brukte Libero. tror den bleien rett og slett ikke satt godt nok på han i minste str :) Byttet over til pampers å det virker som den sitter veldig mye bedre på min lille tass. Uhyre sjelden at han har lekkasje nå i allefall :)

Skrevet

uff samme problemet her. og nå har vi prøvd libero sine i nr 2, likte ikke disse egentlig men pampers nr 2 gikk det igjenom på. men nå gjør det det på alle vi har prøvd. bæsj oppover ryggen og tiss på beina.

tror han må være for stor til nr 1 og liten til nr 2

Gjest eelis+kian oliver
Skrevet

Jo, jeg er forsåvidt enig i at Pampers er bedre for å hindre lekkasje enn Libero. Men småen her blir veldig sår i stumpen av Pampers (uten at jeg har noen forslag til hvorfor), så vi holder oss til Libero. Jaja, jeg finner vel ut av det her, regner jeg med ;-)

Skrevet

Vi hadde noen uhell hvor klærne ble våte uten at bleia egentlig var full. Jeg gikk rett og slett inn på libero sin hjemmeside og fikk noen tips til hvordan bleia skal sitte. Trodde ikke det skulle være noe problem, men det viste seg at jeg hadde bleia for høyt bak ift foran, mens pappan "justerte" på lekkasjesperrene uten å vite det..hehe.. Etter at vi ble obs på dette, har vi ikke hatt lekkasjer.

Skrevet

Tror nok det er veldig forskjellig hva folk foretrekker når det kommer til bleier. Noen sverger til pampers og andre sverger til libero.

Vi begynte med pampers sine bleier, men jeg synes ikke de holdt godt nok på tisset som kom. Selv om jeg byttet bleier i ett kjør så ble pampersbleiene våte i gjennom. Det lakk ikke på sidene men midt på bleia, så da bytta vi til libero og aldri opplevd det samme igjen.

Når det kommer til bæsj oppover ryggen så tror jeg det avhenger litt av hvor bløt bæsjen er. Vi har hatt noen få bæsjebleier som har gått oppover ryggen og da har prinsen vært ekstremt løs i magen.

Gjest eelis+kian oliver
Skrevet

AHA, da skjønner jeg jo at bleiene lekker! Jeg har helt tvangstanker når det kommer til å trekke opp bleia bak - jo høyere opp på ryggen, jo bedre, liksom ;-))

Skrevet

Her har begge gutta vært store og lange i ryggen. Pampers har ikke passet gutta for de har blitt for korte opp på ryggen. Som flere andre har sagt så har vi skiftet opp en størrelse når det har kommet flere tisseuhell på rad. Vekt angitt på størrelsen er anbefalt vekt, vi har ofte begynt før enn det som er oppgitt.

Eldstemann ble presset inn i Libero nr.1 på sjukehuset, brukte kun nr. 2 da vi kom hjem. MInstemann var oppe i Libero nr. 3 når han var 3 uker

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...