Gjest Skrevet 5. november 2009 #1 Skrevet 5. november 2009 Hvitt, klumpet og tykt utflod, samt kløe og svie :-S jeg tar dette som et tegn på graviditet da jeg med mine andre 2 barn fikk soppinfeksjon pga graviditet. blir spennende å se om tanta kommer til uka, håper hu ikke har tenkt å komme :-D andre som har hatt soppinfeksjon som tegn på graviditet?
Gjest Skrevet 5. november 2009 #2 Skrevet 5. november 2009 Hva forårsaker soppinfeksjon i skjeden? Faktorer som endrer skjedens bakterieflora og surhetsgrad, kan føre til oppvekst av sopp. Den hyppigste årsaken til slik infeksjon er imidlertid antibiotikabehandling. Antibiotika hemmer bakteriene som normalt lever sammen med små mengder sopp i skjeden. Når bakteriene drepes, får soppen overtaket og kan formere seg fritt. Også behandling med kortison eller immundempende medisiner kan medføre soppinfeksjon i skjeden. Andre disponerende faktorer er SVANGERSKAP og diabetes. Krysser alt som kan krysses for at dette er et tegn :-D
venter på den lille :) Skrevet 5. november 2009 #3 Skrevet 5. november 2009 da du tidligere hadde soppinfeksj pga graviditet, fikk du det før du hadde mistet IKM da? vet om mange som har soppinfeksjon ved graviditet, men vet ikke hvor tidlig det er vanlig å få det :-)
Gjest Skrevet 5. november 2009 #4 Skrevet 5. november 2009 fikk soppinfeksjon før ikm me begge mine 2, så håper d denne gangen også. selvom soppinfeksjon er noe dridt.
Gjest Skrevet 5. november 2009 #5 Skrevet 5. november 2009 Sopp Man er imidlertid mer utsatt for sopp når man er gravid, så hvis det klør veldig i tillegg til økt utflod, så kan det være det. Sopp kan du prøve å kurere selv med krem som du får kjøpt på apoteket. Hjelper ikke det bør du snakke med legen eller jordmoren din. Det går an å bruke vagitorier også, som fåes på apoteket, men da skal du ikke bruke innføringshylsen som følger med, bare sette den inn i skjeden med fingrene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå