Lorien Skrevet 5. november 2009 #1 Skrevet 5. november 2009 Har et par støveletter som jeg liker veldig godt, men de er så glatte, selv på bar bakke og gulv etc... Noen som vet om det finnes noe man kan klistre på sålen så de ikke blir så glatte??
hundemamma ♥ Skrevet 5. november 2009 #2 Skrevet 5. november 2009 Det finnes men jeg anbefaler det ikke om du har tenkt å ha på skoene innendørs etter dette. Det er nemlig som sandpapir med klister bak. Ikke funker det godt nok ute heller siden det er klister. Løser seg opp over tid spesielt om man bruker de i vått vær. Klisteret får heller ikke helt bort, så det samler seg dritt under skoen. Jeg anbefaler deg å såle om støvlettene. Går utifra at de er med lærsåle eller tynn syntet. Be skomakeren vinkle/skrå de litt inn fra kantene så synes ikke den nye sålen. En gummisåle vil være 1-2 mm tykk avhengig av kvalitet. Velg en som ikke er grov. Jeg ville forresten sålet om både foran og bak på støvlettene når de først gjør det. Velg en nesten glatt såle foran og en med vaffelmønster bak. Da får du gripetak bak om du skulle miste balansen. Og mister man balansen, slår man som regel ned hælen for å få tak. Du slipper i tillegg den plagsomme "klikkingen" av dårlige plastflikker og slipper å plutselig en dag å finne ut at hælene er ødelagt for slikkene er slitt bort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå