Gjest Skrevet 5. november 2009 #1 Skrevet 5. november 2009 Vi bruker, og har brukt, kun våtservietter når vi vasker tulla etter bæsj (og hver morra etter stor tissebleie). Har tenkt at de er jo trygge, men så fikk jeg høre at barnet kan bli sterilt (!) av å bare bruke dette.. I alle dager! Hvorfor selger de sånt da, om det kan gjøre barna sterile? Jeg har egentlig ingenting imot å bruke fille og vann, men det er så mye mer enkelt (dårlig unnskyldning).. Uff! Hva en skal bekymre seg for...
Gjest Skrevet 5. november 2009 #2 Skrevet 5. november 2009 PS: Bruker kun Libero og Coop X-tra sine..
Elin snart mamma til 3 Skrevet 5. november 2009 #3 Skrevet 5. november 2009 hvor hørte du det?? har aldri hørt at de kan bli sterile av våtservietter jeg. Her i huset har jeg en gutt som reagerer på de (blemmer, bleieutslett etc) så jeg har kjøpt euroshopper sine vaskeservietter (tørre) å fukter de i vann før jeg putter de i en liten plaspose å stapper ned i stellebaggen. Greit å ha "våtservietter" for hånden selv om det jeg jeg som må vete de
Gjest Skrevet 5. november 2009 #4 Skrevet 5. november 2009 Fikk høre det fra noen i familien.. :S Syns det høres veldig rart ut jeg, for hvorfor kan de selge sånt som skader barna på den måten..? Mange sier det er best å ta vaskeklut/vaskeservietter, for barna får utslett/reagerer på noen måte, men det har aldri snuppa vår gjort, derfor har jeg bare fortsatt med dette. Menjeg må kanskje vurdere å kjøpe vaskeservietter (må da være mer hygienisk enn vanlig vaskefille?) Hvor ofte kjøper du sånne vaskeservietter? Varer de lenge?
Babyønske �� Skrevet 5. november 2009 #5 Skrevet 5. november 2009 Det har vel versert diverse påstander om våtservietter oppgjennom. Bla dette med sterilitet, og den tiden det ble brukt parabener kunne det nok være noe i det. Men det ser ut til at produsentene tar det til seg når det er negativt fokus på noe, og endrer dette. Så i dag er de fleste våtservietter og andre produkter for barn uten parabener. Men om man leser på innholdsfortegnelsen på våtserviettene ser man at det er så forskjellig i de. Ikke at det er så lett å forstå hva alt er, men en kan lure litt på hvor harmløse alle stoffene er. Jeg har slurvet litt siste mnd og brukt en del våtservietter på gutten min. Og på denne mnd har han hatt bleieutslett 3 ganger. Så lenge jeg brukte kun vann og klut hadde han ikke bleieutslett en eneste gang. Så nå blir det kun vann og klut heretter, og våtservietter kun ute på tur.
Klar for nr 2 Skrevet 5. november 2009 #6 Skrevet 5. november 2009 Her bruker vi også bare våtservetter når vi er ute på tur. Vi bruker tørr servietter (vøter de) når frøkna har bæsja, for deretter å bruke vaskeklut. De tørr serviettene vi har brukt heter Mesoft og kjøpes på apoteket til ca 25,- for 100 stk. Funker utmerket, og ingen tilsetningsstoffer i de(:
Pippilotta med 2 blå! Skrevet 5. november 2009 #7 Skrevet 5. november 2009 Våtservietter er skumle greier! Neida, kanskje ikke så ille. Men har du malingsflekker på fingrene får du de jo bort med en gang med en våtserviett.... Og da snakker jeg husmaling og ikke vannmaling... Så sterke saker, det er det nok. Vi bruker Libero sine vaskeservietter som vi fukter selv vi. Er vel ca 30 kr for litt over 100 stk. De er større enn Mesoft sine, så samboern liker i alle fall de best. Så bruker vi våtservietter på tur.
Gjest Skrevet 5. november 2009 #8 Skrevet 5. november 2009 Jeg leste en test nettopp, fra 2006 vel og merke, og der sto det at coop x-tra sine ikke inneholder hverken hormonforstyrrende- eller allergifremkallende stoffer, så det er jo vel og bra! Libero inneholdt hormonforstyrrende stoffer (den gang iallefall), så vi holder oss til coop sine! Men, vi skal begynne å bruke vaskefiller/kluter og vann til vanlig ja Trenger bare å få overbevist mannen min, ehhe
kladde Skrevet 5. november 2009 #9 Skrevet 5. november 2009 Det er vel parabener som er mest "farlig", men tror ikke dette finnes i så mange merker lenger . Men vi har en liten en med veldig ømfintlig hud og hun tåler ingen våtservietter - selv ikke Coop sine. Bruker de kun i nødstilfeller. Bruker Mesoft kompresser som fås kjøpt på apoteket med vann. De er helt supre som engangskluter og kan anbefales!
Style_hunter Skrevet 5. november 2009 #10 Skrevet 5. november 2009 Hold deg unna de med parabener så går det bra. Barna reagerer ulikt på ulike typer servietter. Selv bruker vi Chicco sine og er veldig fornøyde. Har prøvd Pampers sensitive også. De er bra men ettersom avføringen forandrer seg og ble annerledes i forbindelse med innføring av mat ble han rød. Anbefaler sterkt de fra Chicco:)
*Emma & Mathias*spire i magen* Skrevet 5. november 2009 #11 Skrevet 5. november 2009 Her bruker vi også mesoft + vann hjemme, eller springen hvis det er mye bæsj. Men har også kjøpt Dr. Greves baby-våtservietter, som vi har med i stellebagen. De er jeg veldig fornøyd med iallefall, myke og gode, og helt fri for parabener og parfyme
Mamma´n til lillemor Skrevet 5. november 2009 #12 Skrevet 5. november 2009 Jeg er i grunnen ikke redd for at våtservietter skal være direkte farlige, men bruker det bare på tur. Synes det er helt unødvendig hjemme. Det sunneste for huden er nok å bruke klut og vann, da ser jeg ingen grunn til noe annet. Hun er bare 3 1/2 mnd, så foreløpig holder vi henne over vasken og vasker bort bæsjen. Enkelt og greit. Vi så på hytta at det er forskjell på hvordan hun reagerer, på de forskjellige merkene, for Dr. Greve tålte hun ikke, men neutral og libero går fint.
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 5. november 2009 #13 Skrevet 5. november 2009 Vi bruker Euroshoppers sine vaskeservietter. Det er tørre "servietter" som fuktes med vann og virker da på samme måte som våtservietter. Liker disse veldig godt og er dessuten billigere enn vårservietter. Disse er mer "solide" enn Mesoft syns jeg. Koster vel ca 35 kr for 250 stk. Men bruker våtservietter når vi er ute på tur som de fleste andre.
Elin snart mamma til 3 Skrevet 5. november 2009 #14 Skrevet 5. november 2009 det er de jeg bruker også Mesoft var genialt når baken var litt mindre, men nå blir de egentlig litt for små Bruker vel en pakke på 1 1/2 md mener jeg
Leandermamma Skrevet 7. november 2009 #15 Skrevet 7. november 2009 Vil tro at det er pga oljen i våtserviettene at man kan fjerne maling med dem :-) Man kan også fjerne maling med matoljer, og de er jo ikke skadelige......
IVF-mammaer *venter nr.2og3* Skrevet 7. november 2009 #16 Skrevet 7. november 2009 Les denne linken: http://www.gronnhverdag.no/Nettsider/Groenn-Hverdag/Tm/Kosmetikk/Tester-og-undersoekelser/Test-av-pleieprodukter-til-baby-2009/Pleieprodukter-til-baby-2009-Vaatservietter (Fikk ikke til å lage hurtiglink, men det er jo bare å kopiere i søkefeltet.) Dette er en grei oversikt over hvilke våtservietter som er anbefalt :-) Disse er ikke farlige, og kan fint brukes! Jeg personlig velger å bruke vaskeklut og vann, men det må jo hver enkelt velge selvfølgelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå