Gå til innhold

5,5 mnd og kaver i mageleie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det ble oppdaget en låsning i ryggen på snuppa for 1 mnd siden. Vi ante noe ugler i mosen da hun ikke likte å ligge på magen. Etter 2 behandlinger hos manuellterapeut har hun blitt bedre i ryggen, men hun ligger fortsatt dårlig på magen. Vi trener med henne mange ganger hver dag. Vi må holde armene hennes foran henne slik at hun bruker de i mageleie. Ellers kaster hun armene bak seg og "padler" med bein og armer. Dette er jo frustrerende for henne for hun har jo lyst til å ligge på magen. Hun ruller rundt som bare det.....ganske kjipt å se henne kave sånn.....

Noen med erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Padle" eller "fly" i mageleie er en normal og viktig del av utviklingen, så la henne holde på med det :-) Hun kommer nok til å støtte seg mer på armene etterhvert når hun blir vandt med å ligge på magen.

Skrevet

Signerer Alva, trollet mitt gjorde det lenge. "Svømmefasen" kalte fysioterapeuten det :-)

Skrevet

Vår 5 mnd gutt elsker ikke akkurat mageleie han heller, og mammaen hater alle gulpeflekkene han etterlater seg når han ligger på magen.

Men han ruller og havner på magen hele tiden, og jeg ser stadig utvikling i mageferdigheter. Han padler slik som din, og han prøver å rekke leker. Han støtter seg litt på armene og løfter hodet høyt enkelte ganger.

Når han var 3,5 mnd ca måtte han til fysio fordi HS ikke var fornøyd med hodeløftingen, men fysio fant ingenting galt og sa at daglig trening var det viktigste. Tror derfor du skal være tålmodig så løser dette seg fint siden dere er i gang med treningen;)

Skrevet

Å ja! Trodde det var unormalt at hun ikke lå fint på magen jeg....der kan man se :) ingen som har fortalt meg at det hun driver med er normalt...hmmm...nok en gang litt skuffet over HS, ja ja....

Glad for å høre at dette er normalt da :)) Hun vil jo så gjerne :) Jeg ser ikke så mye fremgang dessverre. Så i dag har jeg gått til innkjøp av noen leker som kan være kule å titte på fra mageleie :)

pst! vi har også veldig mange gulpeflekker :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...