Ranni Skrevet 5. november 2009 #1 Skrevet 5. november 2009 Legger dere ungen i senga for natta før dere legger dere? Hva med å falle ut/kravle ut av senga?? Vi har tatt av ene sida av sprinkelsenga og har den stående helt inntil min side av dobbeltsenga, så det er samsoving for alle praktiske formål. Nå som trollet åler, er vi litt engstelige for at han skal våkne og åle seg av gårde over i vår seng og falle ut om kvelden. Legger nå en del dyner osv som stengsel, men er jo bare et spørsmål om tid før han kommer seg over dem hvis han vil. Han havner ofte over til meg i løpet av natta, og hvis han da ikke ligger mellom oss, men mellom meg og siden på senga, er jeg redd for det samme. Hm, dette ble litt krunglete skrevet, men det jeg lurer på er altså hva dere samsovere gjør for å forhindre at babyen får et ublidt møte med tyngdekraften og gulvet... :-o
Gjest eelis+kian oliver Skrevet 5. november 2009 #2 Skrevet 5. november 2009 Jeg legger babyen på den siden av senga som er mot veggen, sånn at han ligger mellom meg og veggen. Da kommer han seg ingen steder :-)
Babyønske �� Skrevet 5. november 2009 #3 Skrevet 5. november 2009 Etter at han begynte å bli så bevegelig at han fort kunne stupe ut av senga så ligger han ikke i dobbeltsenga uten at vi også ligger der. Så han legges i egen seng når han legges for kvelden, og sover der så lenge som mulig, den siste tiden til i 2-4 tida om natta. Tanken er å få han til å sove i egen seng natta igjennom. Når han kommer over til oss har han i det siste lagt mellom oss. Men det er fordi vi ikke har vært hjemme hos oss selv siste mnd, og kun har reiseseng. Hjemme ligger han mellom meg og sin egen seng som står helt inntil dobbelsenga. Den er tung nok til det, det er ikke reisesenga, som sklir unna hvis det blir press mot den. Jeg sover lett, så våkner alltid når han våkner. Det har imidlertid skjedd en gang at jeg ikke våknet av han, og da gikk han i gulvet gitt. Gikk bra det, men ikke noe kjekt. Så da ble det også slutt på at han fikk ligge i dobbelsenga alene. Da var han vel rundt 7 mnd, og hadde begynt å åle, og manøvrerte seg raskt rundt i senga.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå