Gå til innhold

vaksinerer dere 2 åringen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er så usikker på dette...

har time i morgen....for henne...;-)

tenker på langtids bivirkninger...

en er jo så usikker på barnevaksinene også i dag.. om de senere kan få ME osv av disse vaksinene......

hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du tenker på svineinfluensa vaksinen så skal vi det.Helt klart.

Skrevet

Ja, vi vaksinerte henne i dag.

Skrevet

Vi skal så snart vi får lov. Er i følge fastlege ikkje i risikogruppe (infeksjonsutløst astma, blir fort og langvarig tett ved forkjølelse, har gått på daglege medisiner siste år), men andre med same diagnose (men medisinfri siste 6 mnd) har har allerede fått vaksina, fordi dei var i risikogruppa.

Har ikkje tenkt å snike inn jenta vår før andre som er sjukare, men blir frustrert når friskare barn får den prioritert, og det i same kommune og alt.

Heller ME om 20 år enn død av svineinfluensa no, for å sette det på spissen.

Skrevet

Hei Ranveig! Gratulerer med 2 åring!

Synes dette spørsmålet har vært veldig vanskelig og føler for første gang som mamma at jeg virkelig står ovenfor et av de vanskelige valgene, litt som å velge mellom pest og kolera liksom.

Jeg har etterhvert fått større og større respekt for svineinfluensaen. Til og begynne med var det litt sånn jajaja....først var det SARS, så var det fugleinfluensa osv. Men vi ser jo at dette er mer alvorlig enn først antatt.

Samtidig synes jeg at det er skummelt med denne vaksinen, det skremmer meg litt å føle at jeg er nødt til å velge å vaksinere henne med en vaksine som i allefall jeg føler at har blitt produsert og utprøvd veeeeldig raskt. Jeg har grublet og tenkt og jeg har snakket med legen til jenta mi samt en annen lege jeg føler tillitt til og jeg sier som Ranveig, heller noen mulige bivirkninger enn død av svineinfluensa!

Jeg har nå konkludert med at vitenskapen går framover hele tiden, og at man må tenke at det som tilbys akkurat nå er det beste som finnes akkurat nå. Det vi velger i dag er det vi tror er det rette her og nå. Senere kan det vise seg at vi tok feil, men i november 2009 står vi her og har en alvorlig influensa som herjer og har en vaksine som antas å gi oss en relativt god beskyttelse. Så jeg velger vaksinene til jenta mi. Jeg tenker som så at hvis hun skulle ha fått svineinfluensa og dødd av det så ville jeg aldri tilgitt meg selv at jeg ikke ga henne vaksinen.

Jeg blir forresten også ganske oppgitt av hvor mange som presser seg fram i køen og vil ha vaksine før alle andre og skulle ønske at det var en slags kontroll med dette. Det burde vært slik at det ble gjort et lite søk i journalen til folk for å sikre at de som trenger det mest får den først.....Jeg og jenta mi er friske og vi venter til det blir de friske sin tur!

Skrevet

Våres to åring har svineinfluensa . Jeg var i utgangspunktet skeptisk til vaksinen . Men med tanke på hva vi har og er igjennom nå , ja da er jeg ikke i tvil . Hun hadde fått vaksinen .

Skrevet

jenta mi er 2, blir 3 på januar. hun har fått vaksina, men hun er i risikogruppa å da...

Skrevet

Hei!

Jeg har tvillinger som begge fikk vaksinen i forrige uke på helsestasjonen. Ingen av de er i risikogruppen.

Skrevet

Nei, vi vaksinerer ikke Leah. Føler ikke vi vet nok om vaksina, og mange blir jo syke av den også. Ei av de andre jentene hos dagmamman der Leah er, tok vaksine i forrige uke og hun er nå syk.

Skrevet

Det er massevaksinasjon her i kommunen på torsdag, så vi får stille oss i kø med dem under 10 år...håper vi får vaksinen før sykdommen.

Skrevet

Vi har ikke bestemt oss ennå. veldig usikker på bivirkinger etter vaksinen.

Skrevet

har vaksinert henne nå... for en uke siden....

ingen bivirkninger.... hun har ikke klaget på vondt i låret engang...

jeg fikk jo gruelig vondt i armen...

vet jo selfølgelig ikke med langtids bivirkningene da...

Skrevet

jeg vaksinerte gutten vår for 2 uker siden i dag.... ikke merket noe som helst bivirkninger enda..:)

han har asmta og er generlt mye syk (forkjølet med feber) så han er i risikogruppen....

Skrevet

Nå er vel jenta vaksinert, eller ikke vaksinert.. men vi har tatt vaksinen alle sammen her i huset.

Skrevet

Vi ble vaksinert i dag, og jeg har aldri vært i tvil. Er ikke spesielt redd for svineinfluensa, men jeg stoler på at myndighetene gir en anbefaling som er trygg. Jeg har gitt datteren min alle vaksiner og har aldri tenkt at jeg skulle gjøre noe annet. Jeg syns blant annet det er solidarisk og moralsk riktig å vaksinere slik at de som ikke kan ta vaksinen og er i risikogruppen ikke får sykdommen.

Skrevet

Vi er også veldig usikre, men tror ikke vi kommer til å vaksinere. Det er jo flere ganger høyere risk for å få alvorlige bivirkninger av vaksinen enn å dø av svineinfluensa... Barna er ikke i risksonen, og vi har nylig vært influensa-syke (mildt) så muligens har vi allerede hatt sykdommen. Skulle ønske det kunne gå å teste om vi hadde hatt den.....

Skrevet

Både 2 og 5 åringen skal vaksineres i bhg på mandag. Er litt skeptisk, ja, men velger å høre på legene. Det er jo de som skal ha peiling.

Skrevet

Tror du at helsemyndighetene ville gitt vaksinen til hele befolkningene dersom alle disse bivirkningene var vitenskapelig bevist??

Skrevet

Det er jo en gang sånn at det finnes mennesker og ikke minst babyer som kan bli alvorlig syke eller dø av svineinfluensa. Dette er etter min mening et felles ansvar for samfunnet. Ingen har lyst til å vaksinere seg eller sine, men jeg tenker at det er det eneste riktige å gjøre. Det er mennesker som er så syke at de ikke kan få vaksinene, og vi som faktisk kan ta den, bør jo ta ansvaret for å prøve å slå ned sykdommen slik at de som står i fare for å dø av den og ikke kan vaksinere seg selv kan være litt tryggere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...