Gå til innhold

IIK! trenger veldig hjelp!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skrev et innlegg igår om konstant vondt nederst i magen, sa ifra til en jordmor idag som ble veldig opphisset. Hun tok blod prøver og fant ut at jeg har eggehvite proteiner i urinen samt hvite blodlegemer. Hun nekter å si hva dette betyr for noe. Har blitt satt på noen tabletter for urinveisinfeksjon, men har ingen symptomer på dette.

Fikk en time hos legen til mandag, men det er utrolig lant å vente. Fikk pre-eklampsi helt på slutten av min forrige svangerskap (etter at jeg hadde gått over termin) og det var 4 år siden. Er dette det som kanskje skjer nå?

Skjønner ingenting men merker at jeg har blitt enda mer redd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flott når helsepersonell ikke forklarer, som om det ikke er din egen kropp det gjelder... Når man er gravid kan man ha uvi med få eller ingen symptomer. Hun fant nok at du hadde uvi og at det er det smertene kom av. (Bra at du ikke bare hørte på oss som trodde det var vanlige voksesmerter da:) ) Spor av blod i urinen kommer ofte av uvi, proteiner kan jeg ikke forklare. Jeg tror ikke at man kan få preeklampsi før siste halvdel av svangerskapet, men kanskje det er klokere hoder her enn meg?

Skrevet

Så lenge som det er bare UVI så er det greit. Men der det gjør vondt har ihvertfall ikke noe med blære å gjøre, det er jeg sikker på. Håper at de smertene er bare voksesmerter.

Men synes det er litt galt å gi medisin for UVI bare fordi de ikke har tid før til mandag til å ta en ordentlig sjekk.

Jeg setter veldig pris på alle råd og hjelp jeg får fra folk her på BIM, mye mer forekommelig enn de i helsesektoren!!

Skrevet

Heisann!

Du fikk iallefall ikke antibiotika mot uvi om du ikke har d :))

Å uvi i svangerskapet kan gi helvetes smerter nederst i magen og ellers i magen, mens d ikke svir nåt når man tisse.

Har sjøl hadd kronisk uvi som ikke gravid og et par uvi som gravid, stoooor forskjell. Men de smertan nederst i magen e sykt ondt. Da tar æ en kur med furadantin, å bare etter nån tima kjenne man effekt av dn, furadantin virke allerede etter 30 min. Men om du fikk en anna antibiotika vil du kjenne bedring etter 1 døgn ca :) Om du derimot fortsatt har like ondt om 2-3 daga, drar du til labben med ny urinprøve, tar dm par sekunda å se om du har nåt dær.

God bedring :)

Skrevet

Man skal visstnok ofte ha annerledes symptomer ved UVI når man er gravid enn ellers. Ofte kjenner man det ikke. Men det kan også være de smertene du beskriver er relatert til UVIen. Höres ut som det er UVI, når du får utslag på de tre tingene. Ofte får man utslag på nitritt ved UVI også, men ikke alltid.

Utrolig teit at hun ikke kunne forklare det for deg, da, og jeg skjönner ikke hvorfor hun ble så opphisset (utenat jeg vet om det var noe annet på blodprövene, men da hadde hun jo sagt det?). Kanskje hun ikke helt visst hva hun skulle svare ift smertene, först, at det er derfor hun ble slik? Egentlig umulig å si.

Pre-eklampsi eller svangerskapsforgiftning kommer sjelden för uke 20, som oftest ikke för i 3. trimester. Da har man ofte prot. i urinen, höyt BT og ödemer. Så du trenger nok ikke være redd for det så tidlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...