Gå til innhold

vanlig fødsel vs. keisersnitt...

Anbefalte innlegg

Jeg hadde alvorlige komplikasjoner under sist fødsel, og det endte med keisersnitt. ER usikker på om jeg skal velge planlagt keisersnitt denne gang, eller om jeg skal satse på at det går bra denne gangen. Det er ikke enkelt, for det tok lang tid å bli i form etter keisersnittet sist gang..

Noen med erfaringer fra vanlig fødsel og keisersnitt?? hva synes dere var "best"...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140928019-vanlig-f%C3%B8dsel-vs-keisersnitt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har opplevd både ks(ikke planlagt, barnet satt fast i bekkenet), og 3 ulike vaginale fødsler(har 5 barn,1 tvillingfødsel). Til tross for at siste fødsel var forferdelig, vill jeg nok prøve å føde vaginalt, (med mye oppfølging!) dersom jeg skulle få en til. Har også opplevd en "normal" fødsel, og det er jo klart det beste synes jeg:) Kommer kanskje litt an på hvorfor du fikk ks, og om det er sannsynlig at de samme komplikasjonene skulle inntreffe igjen.

De som har tatt planlagt keisersnitt, er generelt som gruppe mer fornøyd enn de med hastekeisersnitt. Men det finnes selvfølgelig en unntak på begge sider. Kanskje du har allerede tatt en titt på Keisersnitt debatten - hvis ikke, så kunne det være verdt å gjøre det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...