ck76 - ny baby i 2010 :) Skrevet 5. november 2009 #1 Skrevet 5. november 2009 Jeg har skrevet før om datteren min som har så sårt utslett rundt munnnen. Jeg har prøvd alt av kremer og hydrokortisonkrem, ingenting hjelper. Det blir bedre i helgene og er alltid værst etter barnehage. Det er ganske rødt, huden blir hard og tørr. Er det noen som har barn med matallergi (melk, gluten) som får slike reaksjoner?? Eller følger det alltid med magevondt og diarre etc? Hva med smokk/flaske reaksjon? Takk for hjelp.
ck76 - ny baby i 2010 :) Skrevet 5. november 2009 Forfatter #2 Skrevet 5. november 2009 alltid VERST etter barnehage
vims81 m/♀08 ♥♂11♥ Skrevet 5. november 2009 #3 Skrevet 5. november 2009 Min får røde,småååprikkete hektiske kinn etter å ha fått i seg mat med melk i, og evt utslett om hun får det over flere dager.. Ikke lenger magevondt og diare har det aldri vært
Helann og lillebror Skrevet 5. november 2009 #4 Skrevet 5. november 2009 Jenta mi på 20 mndr er allergisk mot egg og melk og blir illrød rundt munnen i løpet av måltidet hvis hun får mat med slikt i. Hvis vi kutter det ut med en gang, forsvinner det fort av seg selv, da smører vi bare på vanlig fuktighetskrem. Hvis vi fortsetter med mat hun ikke tåler, vedvarer rødmen og da blir det etterhvert veldig tørt også. Og i tillegg eksem etter 2-3 dager. Hun har aldri hatt diaré og magevondt pga matvareallergiene. Hun blir også illrød rundt munnen etter kort tid ute i kaldt vær hvis vi har glemt å smøre på kuldekrem på forhånd. Men spiser hun ikke melkeprodukter både hjemme og i barnehagen?? Kan det være at hun er mer ute i barnehagen, og at det er derfor det blir rødt?? Du får tenke på alle muligheter! Har ingen erfaring med smokk/flaske, siden jenta mi aldri har villet ha noen av delene. Men er det ikke da litt merkelig at det dukker opp nå som hun er såpass stor, og ikke før?
ck76 - ny baby i 2010 :) Skrevet 5. november 2009 Forfatter #5 Skrevet 5. november 2009 Takk for svar. Jeg blir ikke klokere av dette. Helsesøster mente det kunne komme av smokken og at det er mer fremtredende i barnehage for hun sover ute der. Hun sier at det er vanlig i overgangsmånedene og at det skylder spytt som blir liggende mellom smokk og hud. Hjemme i helgene sover hun inne, så det er kanskje verdt et forsøk å kutte smokk i bhg. Det likner jo litt på det du skriver over da. Fikk dere påvist allergien ved blodprøver? Måtte dere i så fall til hudspesialist da?
vims81 m/♀08 ♥♂11♥ Skrevet 5. november 2009 #6 Skrevet 5. november 2009 Min blir også veldig rød i kinnene etter å ha vært ute, så nå har vi kjøpt kuldekrem for å se om det vil hjelpe.. Hun har bare blitt rød i kinnene ved melkemat i bhg så enten har det forverret seg eller så er det en kombinasjon av mat + kulde.. For vår del var vi hos barnelege tidligere i år siden hun da reagerte i form av kolikksmerter og uro. Fikk ikke henvisning fra fastlegen så dro privat. Ingen prøver tatt, kun ved å provosere/eliminere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå