Gå til innhold

hvor mye bidrar far om natten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er han oppe og putter smokk? står han opp om morgenen med barnet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han tar de hvis de våkner før tolv og etter seks (før han går på jobb). Hvis det har vært veldig mye uro så hjelper han selvfølgelig til på natta også. Gjorde det samme med førstemann som var veldig mye våken. Vi forsøker å dele mellom oss så begge to klarer å fungere i hverdagen. Jeg tok og tar mest siden hjernen min ikke trenger å fungere like mye som hans siden jeg er hjemme:)

Skrevet

Om natten? Ingenting, rett og slett fordi han ikke har pupp :o) Lille tar ikke smokk. Morgenen bytter vi på annahver gang i helgene...

Skrevet

Lillemor sover enten i vogge rett ved siden av sengen på min side, eller ved siden av meg i vår seng, så det er mest praktisk at det er jeg som putter inn smokken. Det er ofte det ikke hjelper og hun må ha mat, da er det litt unødvendig at han har måttet stå opp når han til syvende og sist ikke har pupp. Hun er bare 3 1/2 mnd, da.

Om morgenen står han opp lenge før henne, så det er ikke noe problem. Så sover vi godt noen timer til.

Skrevet

fra han ikke spiste om natten mer har faren tatt han. Han står dog ikke opp med han om morgenen da, men jeg finner en grunn til å klage allikevel.

Skrevet

Min bidrar masse. Nå er lille 10 mnd og nattavvendt da. Det var han som nattavvendte henne og det er han som tar henne om natta dersom det er noe. Hun har nok de siste 14 dagene fått for lite mat i løpet av dagen. Dette har ført til at hun har skreket mye om natten. Han har tatt dette hver eneste natt slik at jeg får sammenhengende søvn.

Min kjære jobber skift og er vant med avbrutt søvn. Jeg derimot blir mindre hyggelig.

Skulle egentlig bare mangle at han tar natten, jeg står opp nesten hver eneste morgen. Han jobber hver 3. helg. Da tar han de på morgenen før han går ellers står han opp en lørdag eller søndag hver 3. helg når han ikke jobber.

Arbeidsfordelingen passer oss veldig bra. Han er et b-menneske og jeg et a-menneske.

Jeg sover ca 8 timer sammenhengened hver natt pga min kjære. Jeg blir da glad og fornøyd og lar han sove lenger når han ikke jobber samt tar meg av hus og barn.

Blir sikkert noen endringer når han skal i permisjon og jeg på jobb da. Må si at jeg liker det veldig bra som vi har det nå.

Skrevet

Her putter pappa smokk siden det nå er slutt på ammingen (Lillemann er 7 mnd). Grunnen er ganske enkelt at han roer seg fortere dersom han tar det, enn om jeg tar det. Dessuten sovner pappa'n fortere enn meg etter, så da får jeg litt ekstra hvile. Vi bytter på å stå opp om morgenen, men ofte står vi opp sammen også. Som i dag :-)

Skrevet

Siden jeg fullammer så er det kun jeg som tar babyen. Om jeg er ekstra sliten tilbyr han seg å ligge på min side av sengen (der grindsengen står inntil), men det er jo liten vits siden det er melk vesla vil ha og jeg uansett våkner av henne. Er stort sett også jeg som står opp med henne siden hun normalt sett sover lenger enn de andre 3 barna våres. Han står opp med dem da. Han har tatt henne noen morninger for at jeg skal få sove litt ekstra, men det er ikke så ofte siden hun fortsatt er så liten (og minstegutten bare 2 år) at det er litt slitsomt og tungvindt å være alene med alle 4 barna.

Skrevet

Så og si ingenting.. Men det er ikke fordi han ikke vil, men han våkner jo ikke! Mini må skrike før han våkner, mens jeg våkner når han begynner å "ugge".

Han sier bestandig "jeg kan ta ham", men når natten kommer så er det Zzzzzz :)

Litt synd, for han er mye flinkere til å sovne igjen en meg..

I hverdagen står vi opp samtidig alle 3, i helgene tar vi ofte hver vår morgen.

Han er 6mnd om ei drøy uke og får ikke mat på natta.

Skrevet

Alt for mye:) Da tvillingen var mindre måtte vi bytte plass i senga, slik at han kom nærmest sprinkelsengen. Nå er de snart åtte måneder og nattavvent, men våkner ofte på natta. Da bytter vi på det. Han kler dem hver morgen, og som oftes lar han meg ligge og sove i sengen i mens. Kjempe heldig som har en så snill mann.

Skrevet

Min bidrar ikke nattestid. Vi hadde en gang en avtale om at han skulle stå opp en dag i helgen og hjelpe til på natten når hun var avvent. Han står opp innimellom i helgene, men på nettene har det blitt slik at lillemor godtar sjelden at han kommer inn på rommet - hun blir illsint og skriker som en stukken gris. Mye enklere om jeg tar det som har puppen så roer hun seg iallfall ned i løpet av 10 min. Var nattavvent en god stund og må vel til igjen snart om ikke hun løser det av seg selv. Da skal han få lov til å stå opp siden det nærmer seg hans perm:-)

Skrevet

Mannen min stod opp om natten like mye som meg og har gjort det helt fra fødselen. Gutten vår fikk mme så mannen min kunne også mate om natten.

Skrevet

Vi deler på det. Som jeg er vel mest våken om natta, men så kan jo jeg sove på morgenen mens han går på jobb. Vi prøvde at han skulle være mer våken om natta, men da klarte han ikke stå opp om morgenen og kom seg ofte ikke på jobb før til lunsj og da måtte han jobbe seint og kom ikke hjem før kl 19 så da ble det ikke mye tid til overs. Vi sover som regel hver for oss. Den som har Vesla er på stua (hun sover i vogna), mens den andre er på soverommet (vi har uansett for liten seng til at vi begge to sover godt på soverommet sammen, vi må kjøpe oss ny seng...). Den ene går feks å legger seg kl 22 og står opp igjen kl 2 og så bytter vi på. Det kommer jo også veldig ann på om babyen sovner eller ikke. Noen netter sover hun 4-5 timer, andre netter er hun våken til kl 5...

Skrevet

Nettene tar jeg. Pappaen tok ham to netter da vi nattavvente ham. Pappaen står av og til opp med ham om morgenen, hvis småtten (snart 10 mnd) våkner så tidlig at pappaen rekker å ta ham litt før han må på jobb. I helgene sover vi lenge en dag hver. Den helgeordningen har vi hatt siden storebror ble født for åtte år siden, og den fungerer fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...