Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei frøken freken.

Her snegler dagene seg avgårde. Lite som merkes. Merket litt ømt i lysken i dag og enkelte stikkninger, men har liten tro. Hadde litt av det sist ferskforsøk også, og da var det jo som vi begge vet ingenting i magen som gav resultater. Men håper jo, dog ikke like "jeg er sikker på at jeg er gravid.." som kanskje jeg hadde håpet.

Men mandag er testdag, skal gjøre alt i min makt til å forsøke å vente med å teste til da. Tror ikke jeg skal kjøpe test før på søndag, så jeg ikke har i hus (har et par tester her, men de er ikke av kjente merker som jeg inni meg tror gir de beste resultatene... he he)

Håper alt er bra med deg, og at du sniker deg til å prøve litt (ubevisst) nå også. Cruise eller ei, baby blir det på deg igjen.... !!! Jeg kjenner det på kroppen og har så trua på deg!!

Nå skal jeg pakke litt (jobb reise resten av uken), gå meg en lang tur og spise litt sjokolade som mannen kom hjem med. Har i det minste gått en tur for å få opp forbrenningen... he he, har litt bedre samvittighet kanskje for å ta en ekstra sjokolade bit foran tv.

Håper som sagt alt er bra med deg, så snakkes vi igjen snart. Er vel inne her til helgen vil jeg tro.

Klem klem

Fortsetter under...

Hei Hei! Nå er det snart tid for testing ;-)) Hvordan er formen?

Vi har jo ikke vært helt avholdende, men tror ikke vi har vært i nærheten av EL. Men, man vet jo aldri ;-) Ikm rundt 1./2. febr tror jeg.

Spent på hvordan det går med deg nå! Heia, heia!

klemme

Hei.

Negativt forsøk igjen, og kjenner jeg er sååå deppa at jeg nesten ikke vet om jeg orker flere forsøk. Snakket med P og de sier at jeg ikke må gi opp ennå, at jeg er heldig som har hatt mange og kjempe flotte egg, som både har vært av bra kvalitet og delt seg bra. Har to egg i fryseren, men har liten tro her.

Så nå må jeg vente på mensen, vente en syklus og starte opp igjen på fryseforsøk da i mars en gang.

Akkurat nå orker jeg nesten ikke skrive noe, vil bare gå å legge meg i senga og gråte. Knakk helt sammen på tlf til P, er bare så sliten og lei. Dette tar så forbanna mye på kroppen, og jeg er så lei av at alle rundt meg bare "popper" unger som om det er popcorn på en lørdagskveld.

Uff, nei... misunnelsen tar over. Skal egentlig på jentekveld i kveld, men orker ikke. Vet det ofte blir mye barneprat og jeg takler ikke et ord om unger i dag eller de nærmeste dagene.

Nei, mye sutring i dag. Nå må jeg forsøke å tørke tårene og komme meg på jobb.....

Nei og nei kjære deg...utrolig trist på deres vegne nå, og skjønner så godt at skuffelsen er stor, og at du er sliten, deppa og lei. Denne prøvingen kan virkelig være en psykisk påkjennelse. Er det ingen mulighet for at du kan teste positivt om et par dager eller så?

Skjønner også godt at du blir trist når alle andre rundt deg blir gravide. Det har ikke noe med misunnelse å gjøre vennen, det er bare ditt høye ønske om selv å bli gravid som gjør at du føler det som du gjør...Helt sikker på at du ønsker alle som ønsker å bli gravide, gravide, uten å gå igjennom det du selv går igjennom. Men, det er urettferdig at noen skal slite så inn i helsike. Helt naturlig å føle det sånn. Værst når andre blir uplanlagt gravide, også "passer" det ikke helt inn i planene....

Håper du kommer deg over den største skuffelsen raskt vennen, og skjønner godt at du ikke orker noe jentetreff i kveld. Godt at P er positive da, og som dem sier - dere må ikke gi opp ennå. Jeg håper så inderlig at det er gulleggene som ligger på frys nå, og at det da blir deres tur *klemme*

Vi har ikke prøvd i noen særlig grad siste mndr., har greid å stresse ned litt. Men, ble så deppa etter den mnd med dobbel pergo og pregnyl, og har ikke helt kommet meg igjen. Føler meg skikkelig deprimert enkelte dager. Jeg tar til tårene for alt, men bare når jeg er alene. For resten av verden har jeg satt på ei maske. Også her hjemme. Men, har brutt helt sammen nå et par ganger, og fikk endelig fortalt sambo hvordan jeg har det. Foreslo for sambo i helgen om vi ikke skulle gi opp hele prosjektet, men det skulle vi IKKE nei. Han er overbevist om at vi snart får det til. Mulig jeg begynner på dobbel pergo når tanta kommer nå i beg. på febr....vi får se.

Håper dagen din ikke blir alt for tung, og at mannen din er hjemme sammen med deg i kveld. Dere får trøste og prøve å oppmuntre hverandre så godt dere kan.

Varm trøsteklem fra meg.

Hei.

Beklager at jeg ikke har vært inne og svart før, men ikke vært helt i form/humør til å være særlig her inne. Dette negative forsøket tok virkelig piffen av meg, tok det veldig tungt og tårene sitter forsatt løst. Syntes bare at det skal være så forbanna urettferdig at noen av oss skal slite så innmari, mens andre bare rister på trusa for å se to streker på testen....!!!!!!Arrgg!!!

Setter enormt pris på omtanken din, ble jo helt rørt til tårer her, jeg....

Sikkert veldig lurt at dere ikke har maks fokus på å prøver, men fortsetter sengehyggen "just in case" - kanskje da den virkelig sitter. Jeg bare VET at du kommer til å lykkes, det er små marginer som skal til for at du får det til snart - og de SKAL være på din side! Tro meg - jeg kjenner det på kroppen at du kommer til å lykkes, så fortsett litt små-prøving uansett da:=)

Her er det vært mye snakk i det siste om videre forløp. Litt redd for fryseforsøket i mars, har jo bare to egg på frys. Og med 4 sist på frys, der kun to overlevde, så er jeg jo veldig engstelig for at ingen overlever og at jeg må proppe kroppen full av medisiner (nok en måned) uten hensikt. Og da er vi jammen raskt på 3. og siste forsøk i det offentlig. Går jammen fort, selv om man har hatt noen få på frys. Blir litt irritert, gått på samme medisiner på begge forsøkene og fikk ut færre egg nå sist. Og to døde egg også - hallo??? hvor kom de fra liksom?? Heldigvis er kvaliteten bra og de deler seg fint til innsett, men blir jo ikke baby uansett. Og da har jeg bare lyst til å rope "kan GULLEGGET vær så snill rykke frem til 1.plass og finne veien inn i kroppen min for full festing?????" He he he. Ta kunderadion på et kjøpesenter og hyyyle ut... he he

Nei, nå er hodet mitt litt på hva vi skal gjøre fremover om vi ikke lykkes neste gang heller. Har jo ikke så tro på fryseforsøk, sjansen er mindre og jeg har jo aldri sett en test så .... men alle positive overraskelser er hjertelig velkommne hjem til meg altså!! Så da er diskusjonen her hjemme om vi skal gå privat eller direkte på adopsjon. Vil jo bare så gjerne bli foreldre, hvorfor skal det være sååååå ille vanskelig da???????

Nei, måtte bare få det ut. Håper som sagt at alt fortsatt er bra med deg og dine, og at vi snart får til en kaffe igjen.

En kjempe varm klem til deg fra meg:=)

Så fint å høre fra deg igjen :-) og tusen takk for oppmuntrende ord. Skulle virkelig ønske du får rett *klemme* og at vi begge snart blir velsignet med spire som holder seg der i 9 mdr. *håpe-håpe*

Skjønner da så godt at du ikke har vært i form til å bimme de siste dagene. Bra at du og sambo snakker om alternativene dersom det ikke lykkes før dere er ferdig med de tre offentlige forsøkene. Tror det kan være ganske bra å gjøre. Hvis dere tenker privat ivf, tenker jeg Danmark. Der borte "bearbeider" de visst eggene på en helt spisiell måte. Husker ikke helt hva det kalles, men det har gitt gode resultater vissnok :-) Og adopsjon er jo også et flott alternativ dersom dere ikke skulle greie det på egen hånd. Hva med å sette i gang med prosessen? Den er visst ganske lang å gå den veien. Også vet jeg om et par som har satt i gang prosessen med adopsjon, og vips - gravide jo :-) Et tredje alternativ er å prøve å bruke donor.... Men, dere har jo fortsatt noen sjanser til for å bli gravide med hjelp fra P, så det blir nok ikke nødvendig . Håper så inderlig det er GULLEGGET som blir satt inn neste gang snuppa.

Jeg har kommet til dag 23 i dag og har spotta i 3-4 dager :-( tanta er rett rundt hjørnet nå *Argh* Men, da kan jeg slå ut håret skikkelig i morgen :-) Vi skal på Depeche Mode konsert i Bergen. Det blir bra!!! Og jeg skal drikke og spise på cruiset som om det er det siste jeg gjør i dette livet. He, he....Nå er det akkurat 3 uker til vi reiser. Synd jeg får tantebesøk på turen og ikke EL....Noe jeg kan gjøre for å forskyve den tro....Kanskje en enkel pergokur...hm...fikk ikke pos el-test før dag 15 og 16 på enkel kur i fjor. Men, det er ikke nok til å forskyve EL så den kommer under ferien. Vet bare det at det på sånne ferier har lett for å bli ekstra mye kos. hi, hi Det er jo noen tabl en kan ta for utsette mensen....men er for sent å sette i gang med det nå. Søren at jeg ikke tenkte på det før da...

Nei, nå er det håndballkamp. Heia Norge! Ta vare på deg selv da vennen, også snakkes vi snart. Kaffe blir det også en dag ja :-)

klemme

Annonse

Hei igjen.

Godt å høre at du har det bra, håper konserten var flott!!

Når det gjelder hva vi velger er vi fortsatt litt usikre. Mannen heller mot adopsjon, jeg å gå privat. Blir nok ikke donor, trenger egentlig ikke det - de ser ingen grunn til at vi ikke skal klare det selv da befruktningen, delingen og eggene er kjempe bra hver gang. Men blir nok Aleris vil jeg tro om vi velger å gå videre. Kunne tenkt meg Hausken, men herregud for en lang reisevei da? Verre en Danmark det jo...

Ellers så hva med å utsette mensen med p-piller? Mange som går på det i 2-3 mnd, og forsøker direkte å bli gravide mnd etter de har sluttet. P-pillene styrer syklusen 100 % og mange blir gravide av det. Ble tipset av en kjenning tidligere på det, han er lege og har jobbet med infertilitetsproblemer. Det er vissnok et litt uoffisielt anbefalning, men dog: vet om flere som det har fungert på.

Her er det stille i sengehyggen må jeg innrømme. Litt lei etter år med sex på komando, så nå tar vi det uten å tenke på dager, tidspunkter, El og annet - kun når det føles naturlig og lysten er der... he he.

Håper dere koser dere masse og at dere får en kanon fin tur på cruiset når den tid kommer.=)

Klem klem

• 2 uker senere...

Hei Hei! Nå er det leeenge siden jeg har vært her på bim. Håper alt er bare bra med dere og at dere snart er klare for nytt forsøk. Alle gode ting er tre, ikke sant ;-)

Her er el akkurat overstått og vi har jobbet som helter i går kveld og natt... Nå vil jeg ha spire. Jeg vet at vi har truffet nå. Har brukt 9 el tester, cb digital, ved siden av fertilitetsmonitoren. Denne gangen hoppet vi ikke til køys før testen ble negativ. Testet hver 3. time i hele går. De siste 3 gikk det bare to timer mellom. 2030 ble den negativ, og da drøyde vi ennå noen timer før vi jumpet til køys. Håper, håper.

Konserten var kanonbra, og vi hadde ei fin helg i Bergen. Nå har jeg begynt å pakke til cruiset. Skal bli deilig å komme seg vekk fra vinteren og bare ha det kos.

Ha en fortsatt fin februar. Vi må finne en dag og ta kaffe når jeg er tilbake i mars. Tenk - den første vårmåneden. Skal bli så deilig.

Vi snakkes da. Varm klem

HEI PÅ DEG:=)

Godt å høre at konserten var topp. Godt å ha litt artig i hverdagen å glede seg over.

Selv har jeg ikke vært like mye her inne. Fått litt nok en periode, ikke av bim - men av prøvingen.

Lest litt om ulike ting jeg forsøker å se om kan hjelpe oss, bla om det kan være noe med imunforsvaret mitt som ødelgger. Er alltid frisk normalt sett, men etter vi startet i P så har jeg vært små syk HVER mnd når jeg har hatt medisinfri syklus. Og det har nå skjedd tre ganger, neppe noe jeg tror er en tilfeldighet. Men i det offentlige føler jeg ikke at man kanskje får en like personlig tilpasset medisinering, så tviler på at de kommer til å gi meg noe ekstra ved neste forsøk. OM jeg må i gang med 3.ferskforsøket vel å merke i mai... he he.

Kos deg masse på cruise, nyt varmt vær og minnerike opplevelse. Og bli ikke overrasket om barnet blir laget akkurat da - som en prins/prinsesse fra varmere strøk.. he he

Klem klem

• 4 uker senere...

Hei på deg snuppa! Hvordan går det hos dere? Har du funnet ut noe mer om imunforsvaret etc? Kan nok tenke meg at de private gjør en ekstra innsats i forhold til medisinering og tilpasning for den enkelte ja. De er jo "avhengige" av å lykkes, og legger nok inn maksimalt for å lykkes. Nå håper jeg det er våres tur til å lykkes snart også. Er så drit lei av å være en "sliter". Faktisk tenker jeg tanken på å skrinlegge hele prosjektet oftere og oftere nå. Men, så greier jeg liksom ikke helt å avfinne meg med situasjonen også. NÅ har vi strevd i så mange år, kan vi virkelig gi oss da?

Ve er tilbake etter et fantastisk cruise i karibien. Vi hadde det så kos. Skipet var bare så fantastisk, og vi hadde mange flotte opplevelser. Også gikk jeg opp 4 kg :-O Utrolig mye god mat der ;-) for ikke å snakke om desserter og kaker :-)) Tilgang på mat 24 timer i døgnet. Nesten umulig å ikke legge på seg på en sånn tur.

Fikk tantebesøk siste dagen på cruiset, og det var på dag 28 (tror jeg) eller 29, så hadde nesten begynt å få troen.. Men, den gang ei.

Nå er el overstått nok en gang, uten at vi har fått lagt inn en eneste aksje. Jeg har ligget syk i en uke nå med feber, forkjølelse og vondt i brystet. Fortsatt ikke frisk :-( Men, er på bedringens vei da.

Håper alt er bra med deg, og at vi etter hvert kan møtes over en kaffe. Ha ei riktig god helg. Klem

Hei frøken, så hyggelig å høre at du er tilbake.

Tenkte akkurat på deg i dag, og gikk inn her for å se om du var tilbake i tråden:=)

Her går dagene sakte - nå er jeg ruger igjen.Satte inn et fryseegg på onsdag og er bare på rd 2. Laaaaang vei igjen...

Hadde kun to egg på frys, men det ene utviklet seg ikke spesielt bra etter opptiningen (som den vel og merke overlevde, men celledelingen gikk litt tilbake og de kastet det derfor like godt). Så det ble kun ett egg tilbake. denne gangen Men det egget var jo helt magisk. Var blitt fryst ned som et 7-delt embryo, og dagen etter (når jeg skulle sette inn) hadde det delt seg så mange ganger og utviklet seg så bra at det kom til å sprekke om noen timer (til blasto..ett eller annet som jeg ikke skjønte).

Så da er det bare å håpe at egget likte å komme inn i kroppen min, sprakk i hinna og festet seg. Hvis det skjer så blir jeg bare sååå glad. De i P var veldig positive, men er realistisk for det. De er jo alltid så positive, eggene/celledelingen er jo alltid så bra. Men aldri sett det gå så langt i celledelingen som denne gangen. Var delt så mange ganger at det ikke var mulig å telle på labratoriet... he he

Ellers er jeg forkjølet og vært litt "hanglete" noen dager her. Men håper det bare kan være positivt for imunforsvaret mitt. De i P mener at det ikke er noe feil så langt med det og at jeg ikke trengte noe annet medisiner denne gangen. Men hvis de ikke gir mer ved neste forsøk (skrekk og gru, ditt skal jeg jo ikke komme da jeg SKAL lykkes denne gangen) så tror jeg at jeg kommer til å ta siste forsøket i det private. Da dekker jo staten medisinene mine i det minste, og så får jeg bare betale 25 000,- i legeregning i stedet. Men den tid den sorg. Akkurat nå har jeg nok med å tenke på at det er neste to uker til testing.. og dagene går sååååå tregt. Så jeg må bare glemme dette litt og holde meg mest mulig borte fra BIM tror jeg. Om jeg klarer da... he he

God å høre du har hatt en kjempe tur, misunner deg virkelg. Her har det jo vært sååååå kaldt lenge:=). Håper formen raskt blir bedre og at du kommer deg i god form igjen på 1-2-3:=)

Og ikke minst: at du er klar for å kaste deg på ny pp igjen. JEG VET DU KOMMER TIL Å LYKKES!!!!

Masse "god bedring" klemmer

Hei vennen! Så spennende at dere er inne i nytt forsøk. Nå har du vært ruger i en uke alt. Så flott at det ene egget hadde delt seg så bra :-) Håper tiden går fort og at du holder humøret oppe :-) Har du noen følelse av at noe er på gang? Når blir det testing? Håper så inderlig at det klaffer for dere nå snuppa - og for oss. Vi er ganske likt i løypa denne gangen - jeg HÅPER HÅPER at neste gang vi møtes, kan vi sprudle sammen over positive tester, symptomer, hormoner også videre ;-)

Hvordan går det med forkjølelsen? Jeg har søren meg ikke blitt frisk ennå...hoster så det river i brystet. Har liggi så mye at nå sliter jeg med å sove fordi ryggen er stiv og vond. Det ble bare lagt inn aksjer èn gang denne pp pga all sykdom. Men, håper det holder selv om det var et par dager etter positiv el-test.

Ellers har jeg ikke kommet i gang med studiene igjen. Er så lite motivert. Vet ikke om jeg skal melde meg opp til eksamen i mai heller...er så himla ukonsentrert. Vel, vi får se.

Håper alt er bra med deg, og at du nå ruger på en sterk og levedyktig spire. Gleder meg til å høre fra deg igjen, og da med gode nyheter ;-))

klemme

Hei søta.

Her snegler dagene seg avgårde. Er ikke inne her hver dag, mest fordi jeg forsøker å ikke tenke på rugetiden slik at dagene skal gå litt raskere:=)

Opplever rugetiden lik som før, så har mistet litt av motet dessverre. Alle de andre gangene har jo resultert i neg test, så mistet litt gløden fra det flotte egget mitt jeg var så glad for..

Er på rg 8 i dag, og virker som en evighet til testdagen onsdag neste uke..... men rart med det, tiden går jo uansett om man vil eller ei, så svaret vet jeg jo om 6 dager:=)

Trist å høre at du ikke blitt helt bra igjen, kjedelig å være syk og ikke minst å hangle så lenge og holde sengen over lang tid. Har du vært hos legen da og fått medisiner? Mye lungebetennelse som har gått nå hører jeg, kjenner flere som har fått påvist det,med varierende grad av hvor syke de har vært. Men felles har vært at de ikke har klart å bli friske...

Håper du blir raskt frisk, at du finner energien til å ta opp studiene eller nyte at våren (snart) er på vei og ikke minst: at du lykkes med en aksje denne mnd som resulterer i en liten krabat i magen din. Det hadde jo vært såååå artig, da hadde jeg blitt så glad på dine vegne:=)

Stor "bli bra-klem" fra meg til deg:=)

Annonse

Èn dag igjen til du skal teste nå! Jeg krysser alt som krysses kan for at du i morgen tidlig sitter med en positiv test i handa *klemme* og at jeg sitter med en positiv test i handa på torsdag/fredag. Litt usikker på ikm. Men, siden fredag har jeg vært veldig sliten og trøtt, og sulten. Har måtte sove en dupp hver ettermiddag, og likevel sovnet tidlig på kvelden. Puppene er også litt ømme. Har fått noe som minner om kviser i begge munnvikene, men som bare er sånn tørr "talg" og som klør. Dessuten har jeg fått utrolig tørr hud i ansiktet som også er blitt rødflammende. Dette kan jo være PMS, men jeg plages da aldri av det ellers. Men, er vel noe som kan komme det. Jeg har testet i går og i dag, men dem er blendahvite. Rart å få sånne symptomer når en egentlig ikke har trua. Med tanke på at det bare ble lagt inn aksjer èn dag, og det nesten to dager etter positiv el-test. Ja, ja...må innrømme at jeg har et aldri så lite håp ;-) likevel blir jeg ikke overrasket om tanta kommer. Begynner å bli så vant med det nå.

Jeg "hangler" ennå, men føler meg litt bedre for hver dag som går.

Masse lykke til med testing i morgen vennen! Denne gangen er det din tur ;-)

Varme og positive tanker er på veg *klemme*

Hvordan har det gått med deg snuppa?

Her er nok tanta like om hjørnet. Våknet i dag og puppene var ikke lengre ømme. I hvert fall ikke sånn som de har vært. Tok likevel en test, men sef negativ. Greide ikke dy meg og måtte tappetafse litt....og der var det blødning på gang ja (sorry detaljer)...Har ikke begynt å spotte eller noe sånt da, men noe er å gang oppi der...Nå lurer jeg på om jeg skal hive meg på en dobbel pergokur igjen, men har ikke riktig bestemt meg. På forrige pergokur fikk jeg jo pos el-test på dag 9, og om tanta kommer i dag eller i morgen blir det el i påskehelgen. Da er kjærsten på guttetur i Dk :-( Søren at jeg sa han bare skulle reise da. Vi skulle egentlig reise sammen, men så har svigerfar havnet på sykehus og vet ikke om han kommer hjem til påske. Da har vi ingen til å se etter hverken våre dyr eller han sine. Kommer han hjem, vil han nok trenge litt hjelp, og da blir det nok meg som må trå til. Siden jeg fortsatt ikke er helt frisk har det ikke fristet med tur til Dk heller, og jeg har egentlig gledet meg til noen dager alene....nå vet jeg ikke...

Håper alt er bra med deg, og at du skriver noen ord etter hvert. Tenker på deg hver dag vet du ;-)

Varm klem

Hei.

Så synd å høre at testen din var negativ. Om det er noe trøst så var min test også negativ og jeg har ikke orket å være noe særlig her inne. Er helt tappet for energi og er så lei så lei av prøving og forsøk.

Har jo snart gått 2 år bare på hormoner og det merkes på kroppen. Så nå venter 3.og siste forsøk i det offentlige - skremmende!!!

Og ikke nok med at jeg fikk neg test, når jeg ringte klinikken så måtte jeg vente ikke bare 1 mnd (pause mnd som alle må vente før de starter på nytt forsøk/innsett), nei jeg måtte vente 2 mnd pga mange som stod i kø der nå. Herregud, jeg blir så oppgitt!!! Men det er vel sånn, en dårlig nyhet kommer sjelden alene vel, er det ikke sånn?

Ja kan jo være lurt å ta pergo igjen. Men er jo kjekt om mannen er hjemme da, spesielt med tanke på at han må stå for verdifulle svømmere for å lage barn:=) he he

Da får dere bare forsøke på egenhånd nå denne mnd og så klemme itl med dobbel pergo i mai.... du har fått barn før og jeg er sikker på at pergo kan gjøre susen for deg:=)

Håper formen din er litt bedre og at du kommer deg opp og får vårenergi nå i påsken.

Jeg heier på at du klarer det denne månden, det hadde du fortjent så veldig veldig mye, frøken!! :=)

Klem

• 2 uker senere...

Hei vennen! Jeg hadde det på følelsen at du også hadde fått negativ test og jeg ikke hørte noe fra deg. Hvorfor skal det være så himla vanskelig å få denne etterlengtede spiren da :-(( Utrolig kjedelig at dere må vente i to mdr pga stor pågang. Blir det full pakke med medisiner og egguttak igjen nå?

Tusen takk for varmende og oppmuntrende ord ;-) Jeg gikk så jævelig ned i kjelleren igjen, og psyken har vært så på bånn. Har el i disse dager, men ikke lagt inn en eneste aksje. Sambo har fått vondt i ryggen, og jeg "orker" ikke. Men, siden dette tar på sånn psykisk har vi nå bestemt oss for at vi SKAL prøve AIH neste pp. Har tatt kontakt med Dk og håper vi er på tur til Maigaard i månedsskiftet en gang. Skal til vår kjære gyn i morgen for å sjekke at alt er bra og at jeg kan starte med pergo og puregon i neste syklus. Lurer på om pregnylen jeg kjøpte i november fortsatt virker. Har ikke sjekket holdbarhetsdatoen....

Går det ikke med AIH skal vi ta en avgjørelse på om vi skal gå videre med ivf eller ikke. Det koster jo skjorta, men vi får heller stå over dyre cruise og ferier en periode om vi går for det. Vil ha baby NÅ!!! I går ble jeg tante til ei lita prinsesse....gråt og gråt....Ikke av glede, men av frustrasjon og sorg over at vi ikke får det til. SKal i barselvisitt i morgen og håper ikke jeg bryter fullstendig sammen, men at "lukten" av baby kan bidra til et lite mirakel....

Jeg er heller ikke veldig aktiv her på bim om dagen, men småleser litt innimellom. Ha det godt så lenge, så prates vi etter hvert. Får vi litt mer sol og varme nå kan vi møtes og ta en pils eller et glass vin og drukne våre sorger sammen en ettermiddag ;-) eller kanskje vi greier å backe hverandre litt opp ;-)) Tenker masse på deg, og det SKAL bli både din og min tur SNART!!!

Varm klem

Må bare legge til at jeg er glad på min brors vegne og at de har fått baby. Kommer nok til å smelte når jeg får møte henne. Men, høres jo ut som om jeg er et skikkelig troll som ikke unner andre baby. Men, sånn er det altså ikke. Tror du skjønner hva jeg mener. Mens noen sliter år etter år, er det bare for andre å riste på trusa som du så godt sa en gang ;-) planlagt eller ei....

• 2 uker senere...

Hei.

Flere uker siden jeg har vært her inne nå, måtte innom for å se hvordan det gikk med deg.,

Forstår veldig godt hva du mener; klart man gleder seg på andre vegne, men det er også en voldsom sorg som kommer til overflaten igjen. Syntes selv jeg er litt merkelig sånn. Alle som "rister trusa" blir jeg sååå misunnelig på, mens de som har forsøkt en stund her som jeg "kjenner" blir jeg bare kjempe glad på vegne av (misunnelsen er borte, gleden er større).

Har ikke forsøkt noe denne mnd selv. Hadde planer om det her hjemme, men med litt reise med jobb og med dødsfall i familen så falt det fokuset bort.

Så artig med AIH da!! Vet ikke hva det koster på Maigaard og med medisiner, men det er vel mye mindre sjanse for å lykkes enn ved IVF så vidt jeg har hørt? Jeg forstod det slik på P iallefall når jeg skulle i gang og de forklarte meg hva ulike behandlingsmetoder innebar.

Men det kan jo Maigaard svare best på for din del.Du må virkelig holde meg oppdatert. Får du ikke svar her inne så send meg en sms om det er noe nytt som skjer:=)

Og når det kommer itl vår kjære gyno, så lykke til. Lenge siden jeg har vært der kan man si.

Skal i gang med full medisinpakke igjen ja, men denne gangen litt andre medisiner. Får Menopur istedet for gonal-f, et forsøk fra P om å se om det kan gjøre susen. De mener vi har uflaks, at det er naturens gang at vi ikke har lykkes ennå - mer enn klare medisinske grunner. Men blir helt oppgitt, føler jeg har gått på medisiner i 2 år snart og er helt oppgitt over at kroppen lever sitt eget liv.... :=)

Vet alt om det du skriver om å ta seg en tur i kjelleren etter neg tester. Noen mnd er det verre enn andre, men alt i alt er dette en utrolig tøff påkjenning over tid. Trodde jeg var en tøffing psykisk, men det tror jeg at jeg må ta tilbake, gitt:=)

Får se om når jeg får mensen om 1,5 uke, får ringe P da og høre om de kan ta meg da eller ei. Akkurat nå føles det ikke som en krise om jeg ikke kan ta forsøket i mai (om jeg må vente til juni) fordi jeg er litt sliten av hele greine. Og mai er jo alltid en hyggelig måned å leve livet litt også. Men får jeg til i mai (om ikke mensen blir forsinket, da kan vi ikke for mannen reiser bort en uke og det er akkurat den uken som han må levere edle dråper til uttaket om mensen blir forsinket en ukes tid eller så) så er jo det bra. Hvis ikke får vi vente til juni.

Er gjerne med på å ta et glass vin eller noe sånt når varmen kommer. Helt klart. Sammen må vi bare støtte hverandre - enten det er å få pratet ut, grått litt eller le sammen. Vi vet hva dette vil si,og det er viktig støtte i en tøff tid.

De beste klemmer til deg fra meg:=)

Hei igjen vennen! Så koselig å høre fra deg igjen :-) Jeg bimmer ikke veldig mye om dagen jeg heller, men hender jeg er inne og kikker. Så nå skal du prøve en annen type medisiner ja. Da håper jeg virkelig det blir full klaff. Noe annet er veldig ufortjent. Da er det bare å vente og se om det blir mai eller juni da. Blir det ikke før juni er det bare å kose seg med alt det mai mnd kan gi. For - etter neste forsøk blir det leeeenge til neste gang du kan kose deg og spise/drikke alt du vil ;-)

Vi kommer til å reise til Maigaard i mnd.skifte en gang. Begynner på pergo til uka om tanta dukker opp. Vi har lagt inn aksjer et par ganger den pp her også, men ikke stresset så mye med det. Da jeg var hos gyn her på cd 15, trodde han ikke jeg kom til å få noen "ordentlig" EL denne pp. Folikkelen målte bare 14mm og den burde visst vært større. Var og tok blodprøver på cd 23 for å sjekke progesteronen. Kanskje jeg ikke lenger har EL av meg selv. Vi kommer til å prøve ivf om det ikke går med AIH. Grunnen til at vi prøver AIH først er at vi har jo greid å bli gravide 2 ganger tidligere, og Maigaard mente det kunne være forsøket verdt. Det koster bare 1500 dkr. Skal bare ta pergo og pregnyl så det blir ikke de store utgiftene.

Vi får holde kontakten også prøve å få til et treff etter hvert. Vi reiser på nytt cruise 15. mai (Brugge og Amsterdam fra Oslo), men etter det har vel varmen kommet slik at vi kan finne oss en solfyllt plass og nyte et glass vin eller to og få "tømt" oss ;-) Sender en sms om noe STORT skulle skje vet du ;-) Det samme må du gjøre.

I dag ville vår kjære lille Andreas fyllt 3 år om han hadde fått bli hos oss. Vi skal ut på kirkegården i dag og pynte på graven, og tenne masse lys...Blir nok en veldig stille dag ...

Ha det godt så lenge da snuppa, så høres vi. Varm klem :-)

• 2 uker senere...

Hei på deg :-)

Hvordan går det med deg?

Da har jeg vært hos gyn. 4 egg, men 1 som var mye større enn de andre. Det største var 17mm, de tre andre mellom 10 og 12. Skal sette pregnyl lørdag kveld, og inseminasjon mandag kl 1130. Nå håper jeg det klaffer.

klem

Det gikk plutserlig i går opp for meg at forsøket kan bli avbrutt på mandag. De tre foliklene som var små på torsdag kan jo ha vokst seg store til mandag....Det blir ingen AIH om det er mer enn 3 modne folikler. I hvert fall står det det på sidene deres. Men, de har jo fått mail fra dr.K om hvor mange og hvor store...Det er litt nervepirrende det her. I kveld skal jeg sette pregnylen også. Gruer meg. Tenk om jeg gjør noe feil.

Hvordan går det med deg? Vet du noe mer om når neste forsøk blir? Tenker masse på deg snuppa. Varm klem

Skjønner at du kanskje ikke er her inne så ofte for tiden, men legger inn en liten oppdatering likevel jeg. Vi er hjemme igjen fra Dk, og inseminasjonen er gjort. Timingen for inseminasjonen var bare perfekt. Det ene av to egg som var modne nok holdt på å briste da inseminasjonen ble gjort. Sambos svømmere var også av beste kvalitet. Alt ligger til rette for full klaff :-) Håper, håper, håper....

Ellers fikk jeg ganske kraftige smerter en time etter inseminasjonen. Legen mener det ble kraftige eggløsningssmerter fordi to egg løsnet samtidig. Dagen i går som vi skulle tilbringe i Ålborg med shopping, middag og kos ble bare veldig slitsom pga smertene. Men, nå er vi heldigvis hjemme igjen og det er bare å finne frem tålmodigheten til testing om 13 dager. Ikke blir det symptomjakt heller, for pga hormoner har jeg nå en haug av graviditetssymptomer. Trøtt, sulten, kvalm, tisser i et sett. He, he...Jeg klager ikke altså. Litt må man bare lide seg igjennom i jakten på gullegget og spira.

Håper alt er bra med deg.

klemme

Åh kjære deg, så artig!!!!

Som du påpekte så er jeg ikke så ofte innom her, trengte en lang pause. Holder på med adopsjon også nå, og skal ikke ha neste forsøke før i juni måned (om mensen ikke blir forsinket neste mnd også, så kan det hende jeg ikke rekker det før i august faktisk pga feriestengt i juli!!).

Så fantastisk å høre at du har gjennomført AIH- jeg har så trua på deg nå jeg altså! Nå er det bare å kose seg, ikke stresse, holde seg varm og holde sirkulasjonen i gang. Kjenner alt til graviditetsymptomer når du er i gang med slikt. Fikk du noen progrestronstøtte for rugetiden? Jeg har noe Crinone her om du trenger, ekstra progrestron for å sikre ekstra sjanse for at det fester seg:=)

Lettest å treffe meg på sms om dagen. Klart å koble helt ut i perioder fra testingen og det har vært deilig (og viktig for å klare mer av det....).

Men nå MÅÅÅÅÅÅ jeg jo bare få med meg alt som skjer for deg, herreegud så spennende!!!!

Keep me up to date på sms da, please....

Jeg krysser alt jeg kan krysse for at du lykkes denne gange - det hadde gledet meg langt inn i hjerteroten, frøken!!!

De beste vibber for festing av egget sendes til deg fra meg:=)

Tusen takk snuppa! En dag må det da bli vår tur også ;-) Nå har bivirkningene stort sett lagt seg, og jeg har egentlig ingen følelse av noe som helst. Men, er jo bare 6 dpo i dag, så symptomer er jo egentlig for tidlig uansett. Jeg går på crinone nå også og synes det er litt betryggende i og med at lutealfasen har vært veldig kort i lange perioder. Denne pp tar vi ingen sjanser, og jeg lever som om jeg skulle være gravid. 0 alkohol, og røyken - eh, ja jeg er i hvert fall nede i 7 om dagen. Prøver å være flink å gå lange turer, og spiser sånn nogelunde sunt. Vært litt veldig fysen, så har ikke vært helt enkelt. Men, litt skal man vel unne seg :-)

Spennende tider dere har foran dere med nytt ivf-forsøk, også er dere jo i gang med adopsjonsprosessen også. Så bra! Men, dette er jo en prosess som tar veldig lang tid, så håper dere greier det på egen hånd først vennen. Det fortjener dere virkelig *klemme* Hvor skal dere eventuelt adoptere fra? Hvor lang tid må dere egentlig regne på prosessen? Håper tanta kommer når hun skal så dere kan komme i gang igjen med ivf før P tar ferie. Masse lykke til!!!

Jeg skal selvfølgelig oppdatere deg på sms ;-) Dagen for testing er jo 17. mai, men kjenner jeg meg rett - blir det en liten testefest også denne gangen. Ha, ha.. Symptomer og sånt vet jeg ikke hvor høytidig jeg skal ta siden jeg de to siste pp har hatt litt pms med bl.a. spreng i puppa, trøtt og sulten.

Etter AIH nå har jeg vært utrolig oppblåst i magen, og den ser da ikke ut til å ville gå ned heller. Direkte ubehagelig å gå i vanlige bukser. Er det sånn med ivf også?

Huff, nå skravler jeg fælt her ;-) Du får svare når du føler for det, men jeg skjønner deg veldig godt om du ikke er her inne så ofte. Jeg skal i hvert fall holde deg oppdatert på sms ;-))

Vi snakkes snart da. Varm klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...