to snart tre Skrevet 16. november 2009 #26 Del Skrevet 16. november 2009 Nei, faen til tante da, at hun aldri kan holde seg borte....!!! Super synd at du ikke lykkes denne gangen, uff dette er en karusell av følelser og krav til tålmodighet. Nå blir det et par mnd med avslappning i forhold til barn for meg. Kun sengehygge når vi egentlig har lyst, uavhengig av dager og syklus. Regner med at jeg ligger an til å få mensen da (om to ganger pga må vente en ekstra syklus pga romjulen) 16.januar, om jeg får mensen på dag 32 som jeg har fått de siste to gangene. Så da blir det evt uttak og innsett i uke 4, siste uken i januar. Så nå er det bare slappe av, nyte vin og kose meg før og i julen.... virkelig har en barnplanleggingsfri periode. Kjenner at dette tar litt ekstra på, at siste neg test ble vond å svelge og at jeg ble skikkelig deppet for første gang. Mye snørr og tårer og orker ikke å være sammen med gravide venner engang. Helt merkelig, men det er jo nesten så det bare er å si "BØØØØØHHH" til meg så begynner jeg å grine. SÅ nå blir det å trekke seg litt tilbake, ta tiden til hjelp og komme over dette og gjøre meg klar for nytt forsøk. Høres deilig ut med cruise da, var det i januar/februar? Selv skal vi til London på shopping og fotballkamp første helgen i desember, gleder meg til å komme meg bort. Kose meg, shoppe litt og tenke på noe annet. Kanskje jeg klarer å ta av noen kilo nå også, nå som kroppen ikke er proppet full av hormoner.. hadde jo vært digg. Tror ikke jeg orker å gå på noen kur, men heller være forsiktig med posjonene og holde meg til litt snop kun i helgene. Vi får se, er en god tanke nå så får jeg se hva ukene bringer. Var kjempe flink i våres, gikk ned 8 kilo ved å passe på å spise oftere og litt sunnere, og ikke snop. Ingen store omveltninger - kun mer fokus på å leve litt sunnere. Men gav opp når jeg allikevel gikk opp igjen pga hormonene....da gikk det galt med fokuset også gitt:=) he he he Har forresten hatt sinnsyke mensen smerter denne gangen. Aldri hatt smerter lenger enn 24 timer etter den kommer, nå har jeg hatt skikkelig vondt i 36 timer... hmmmm. Men kjenner at det begynner å avta. Og ømme puppene er over, det er jo bra. Etter 4 uker med ømme pupper hver dag er det deilig å leve normalt igjen. He he he, må klamre seg fast til alt som er positivt med ikke å holde på med hormoner og slikt, oppi denne karusellen av følelser.. Kos deg masse! Snakkes igjen snart!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140927479-ny-start-to-snart-tre/page/2/#findComment-140991893 Del på andre sider Flere delingsvalg…
to snart tre Skrevet 21. november 2009 #27 Del Skrevet 21. november 2009 Hei. Hvordan går det med deg? Lenge siden jeg har hørt noe fra deg. Har du testet noe mer? Håper jo på en positiv test for deg i det lengste.......!!!!! Selv er det litt mindre fokus om dagen. kjenner jeg er litt sliten av neg tester.. he he Så nå hadde jeg håpet du kunne vise til en positiv test, så jeg kan glede meg på dine vegne:=) Keep me posted!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140927479-ny-start-to-snart-tre/page/2/#findComment-141018010 Del på andre sider Flere delingsvalg…
så gla' Skrevet 23. november 2009 Forfatter #28 Del Skrevet 23. november 2009 Hei hei! Etter at tanta kom forrige mandag har jeg ikke testet noe mer nei. Dvs, nå tester jeg etter el. Siden Pergo fortsatt henger i, er det jo et lite håp denne mnd også. Men, blir det ikke noe nå heller, da tar vi pause et par mdr tenker jeg. Jeg ble skikkelig deppa når tanta kom. Tror aldri jeg har vært så forventningsfull noen gang tidligere jeg. Og når tanta kom, kom hun med et brak. Kan ikke huske sist mensen var så kraftlig og smertefull. Men, nå er a reist, og jeg har også reist meg igjen :-) Denne gangen skal forventningene ikke skrus opp så mye. Det er helt sikkert. Men, må jo være positiv :-D Vi reiser på cruise 18. februar. Det skal bli så deilig :-) Hvilken fotballkamp skal dere se når dere skal til London? Moro med shopping og fotballtur da :-) Vi var i London i våres og så Manchester på Wembley. For en opplevelse (selv om det ble tap). Når er det dere reiser? Bra at dere greier å slappe av litt i forhold til prøvingen. Er godt når en greier å koble av litt. Jeg må "løpe" nå. Snart på jobb! Er forresten utrolig deilig å fylle hverdagen med litt andre ting :-) Vi snakkes snart. klemme Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140927479-ny-start-to-snart-tre/page/2/#findComment-141026655 Del på andre sider Flere delingsvalg…
to snart tre Skrevet 27. november 2009 #29 Del Skrevet 27. november 2009 Hei. Nei så kjipt at det ikke gikk denne gangen da. Holdt håpet oppe med tanke på en kanskje forsinket positiv test jeg da.... Kan jo være godt å ta et par mnd å slappe av uten å prøve for mye. Syntes de selv er deilig nå å ikke tenke så mye på det. Det resulterer i at det går dager jeg glemmer å gå inn her,og det er jo ikke dårlig med tanke på tidligere "desperat fokus" i rugetiden og før.... :=) Nei nå skal jeg unne meg et glass vin og nyte helgen. Hold meg oppdatert om det skjer noe nytt da!! Ha en fin helg!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140927479-ny-start-to-snart-tre/page/2/#findComment-141052227 Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Lykkelig-med junispirer Skrevet 4. desember 2009 #30 Del Skrevet 4. desember 2009 Hei jenter! Hvordan går det med dere? Vårt første forsøk var negativt:( Skjønte det alt på rd 10, da jeg begynte å blø litt. Har heldigvis 4 egg på frys, så det blir innsett i uke 1 allerede:) Taklet egentlig det negative resultatet ganske bra. Ringte inn resultatet i går, og klarte å glede meg til litt vin i helgen og Liverpooltur til uken. Denne positiviteten ble dog ganske kortvarig. På kvelden fikk vi beskjed om at min manns søster og hennes samboer skulle ha baby. De har prøvd ca ett år og har ett par hver fra tidligere forhold. Dette var et slag i trynet jeg ikke taklet i går. Visste at de prøvde, men forholdet mellom oss er ikke det beste etter at de har holdt saker skjult for oss og div annet. Klarte å presse frem et gratulerer mm, men så fort hun hadde gått knakk jeg helt sammen. Var ikke den rette dagen å få denne beskjeden. I tillegg skal vi til Liverpool med dem til uken, sammen med flere andre par. Plutselig ble alt jeg gledet meg til fremover ting jeg heller gruer meg til, som familieselskaper hvor de vil være. Som jeg sa til mannen min: Alt hadde vært så mye lettere å takle hadde forholdet mellom oss og dem vært som før. Mannen min reagerte på samme måte, og vi fikk snakket mye i går kveld om forholdet vårt til dem. Heldigvis får jeg si, reagerer han på samme måte. Uff dette ble bare syting, men trengte å ventilere litt, og denne tråden er jeg sikker på at hun ikke er inne på. Til noe annet: Har du begynt på ny runde to snart tre? Hvordan var det etter ditt fryseforsøk, måtte du ta det rolig etterpå? Vi skal nemlig egentlig på hotelltur den uken jeg har innsett. Vi drar på fredag og det kan jo fort være den dagen jeg har innsett. Er så i tvil om vi skal reise eller ikke. Er på hotell med skianlegg og badebasseng, men jeg kan jo ikke bade pga crinonen regner jeg med, og ski bør jeg vel holde meg unna... God helg jenter:) Jeg skal prøve så godt jeg kan å nyte den.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140927479-ny-start-to-snart-tre/page/2/#findComment-141084233 Del på andre sider Flere delingsvalg…
så gla' Skrevet 7. desember 2009 Forfatter #31 Del Skrevet 7. desember 2009 Hei Lykkelig! Så trist at dere ikke lyktes denne pp. Utrolig godt gjort av deg å greie å se fremover til neste pp allerede nå. Vi krysser alt for at spira sitter på neste ;-) Så leit at dere ikke har et så godt forhold til din søster og mann. Skjønner godt at nederlaget blir ekstra stort når de kommer og forteller om graviditet. Håper dere får det på avstand, og etter hvert kommer over den skuffelsen også, og forhåpentligvis også å glede dere på deres vegne. Men, jeg skjønner så veldig godt hvordan det oppleves. Har opplevd noe av det samme selv. Håper likevel dere får en hyggelig tur til Liverpool. Skal dere på fotballkamp??? To snart tre; Dere skulle også på fotballkamp i England nå i desember. Når skal dere reise da, og hvilke lag skal dere se? Hvordan er stå ellers? Her er det ikke noe nytt. Det ble dårlig med prøving for oss denne mnd. Hadde bestemt oss på forhånd for ikke å begynne prøvingen "for tidlig", og vi ventet til jeg fikk negativ el-test. Men, ble bare lagt inn en runde med aksjer, så har ikke helt troen. Men, har blitt gravid tidligere når jeg minst har ventet det (da også bare sex en gang på dag 15 eller 16), så alt kan jo skje. Ellers har det vært travle dager noen uker nå. Er inne i den 4. og siste uka i vikariatet. Da blir det tilbake til studier, noe som overhodet ikke frister. Men, har vel ikke noe valg. Håper alt står bra til med dere, og at dere oppdaterer om ikke så lenge da. Varm klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140927479-ny-start-to-snart-tre/page/2/#findComment-141099080 Del på andre sider Flere delingsvalg…
to snart tre Skrevet 8. desember 2009 #32 Del Skrevet 8. desember 2009 Hei Lykkelig og Så Gla` Nå er det over en uke siden jeg har vært inne her, deilig å ha klart å ikke ha fokus på barn på over en uke. Må være rekord de siste årene:=) Skjønner godt hva du føler og mener ang de som ble gravide. Har akkurat samme selv. De har ikke blitt gravide med 3.mann ennå, men vet de kommer til å forsøke snart (takk skal de jammen ha- jeg blir deppa bare av tanken!!) og det kommer nok ikke til å ta lang tid. Da har lykkes på maks 2pp med de to først barna. Og det er tøft, orker nesten ikke være barnevakt for de lenger etter jeg hørte de skulle i gang med forsøke på nr 3. Vet det ikke er riktig å tenke sånn, men kan ikke noe for at jeg føler det sånn i denne prosessen og orker nesten ikke lenger å ta hensyn til alle andre. Så ja... forstår godt hva du mener. Og vi er mange som har det sånn dessverre. Ellers stemmer det at jeg skal i gang med 2 fersk icsi i januar, Lykkelig. Jeg forventer mens rundt midten av januar, så da blir det uttak og innsett i uke 4 (siste uken i januar). Slipper spray, så nå er det rett på sprøyter og uttak ca 2 uker etter oppstart. Gleder meg faktisk nå, og det føles bra. Hadde neg fryseforsøk/test 10.november og det var veldig kjipt. Godt at man tenker mer positivt etter en ukes tid etter testen, og med desember måned og mye som skjer så er det deilig å ha en mnd uten medisiner. Rakk akkurat ikke et nytt forsøk i desember, for om jeg startet på medisiner på mens som forventes rundt 16.des, så ville uttak og innsett vært i romjulen og da har de jo stengt:(. Så da ble det å vente en mnd til og starte opp i januar. .... Jeg så innlegget ditt og svarte på om du burde reise etter innsett av fryseegg. Ikke noe problem å reise fikk jeg beskjed om, MEN det er ikke en garanti for at du får innsett to dager etter planlagt ul. Du får tid og sikker dag når du er på ul. Jeg hadde ul på en fredag og hadde en perfekt slimhinne sist, og fikk innsett på tirsdag. Men ring de og hør, de er sikkert fleksible til å holde av en time til deg hvis det blir innsett som passer til reisen din - så du får blitt med på turen med jobben. Samme problem får jeg i januar, ser ut som om jeg får ul den dagen jeg kommer tilbake fra jobbreise. Og det er så klart på en fredag. Herregud, for en logistikk dette er!!!!!! Mye som skal klaffe. Måtte bestille flybilletter via jobben til en reise i januar nå, og vet jo ikke om mensen kommer akkurat på den dagen heller og skjer ikke det så blir jo sikker ul utsatt til over den helgen uansett. I helgen har jeg vært i London og jeg har nyt vin "i lange baner". Så deilig å bare kose seg med shopping, hotell sex og masse vin - uten å fokusere på forplanting, eggeløsning og timing på å få det til i en travel hverdag. he he he.... Vi var å så Arsenal - Stoke, der Arsenal vant 2-0 noe som jeg skjønner her er veeeeldig bra (jeg ikke interessert, kun med som støtte for mannen..he he) Godt å høre fra deg også, Så Gla`. Nå gjelder det bare å nyte førjulstiden, kose deg i vikariatet og fortsette å ikke tenke på det. Jeg blir ikke forundret om du lykkes akkurat nå faktisk, ja nå som du egentlig har lagt prøvingen litt på is før cruiset i februar. Ellers så håper jeg vi får fart på befruktningen vår snart, jenter. Nå er det for jammen vår tur!!!!!!! Langt innlegg, men sånn er det vel når det er mye på hjertet og lenge siden jeg har vært her inne........... he he hehe Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140927479-ny-start-to-snart-tre/page/2/#findComment-141106210 Del på andre sider Flere delingsvalg…
så gla' Skrevet 9. desember 2009 Forfatter #33 Del Skrevet 9. desember 2009 Hei Hei! Så deilig å ikke stresse med denne prøvingen. Denne mnd har jeg et utrolig avslappet forhold til hele greia. Ikm i morgen, men kan vel bli litt senere pga pergo neste mnd. Så deilig at dere koste dere i Londaon to snart tre. Så snillt av deg å bli med mannen på fotballkamp når du egentlig ikke er så glad i fotball. Men, antar det var en opplevelse like vel, også ble det jo mye annen kos også ;-) Her i huset er vi fotballidioter hele gjengen, men laget heter Manchester United :-D og det gjelder for alle. Håper det blir tur på oss til våren en gang, om jeg ikke blir gravid da. Har vært på fotballtur med suporterklubben en gang tidligere når jeg var gravid, og det var slitsomt. Ikke en gang til. I dag skal jeg inn på sykhuset og operere i armen igjen. Gruer meg litt. Noe dritt at de ikke fikk bort alt sist, for nå blir jo armen "ubrukelig" de neste 14 dagene igjen. Men, heldigvis ferdig med det meste til jul. Her hjemme ble alt pyntet og klart til første helg i advent. ca 105 nisser :-D Juletreet kommer opp lille julaften, men ellers er det veldig jul her ja. Har ikke rukket å bake, men får "fri" til svigermor, også blir vel kakeboksen fyllt opp :-) Kanskje snuppa får "lære" seg å bake et par slag i år også. Ungene skal være hos pappan sin i år, og vi skal til bestemoren til sambo. Ikke helt det samme som å feire med ungene, men... Hvordan lader dere opp til jul da jenter? Har dere pyntet, vasket og ferdig med alle 7 slagene? Her ble det ikke vasket rundt i år. Er jo så mye matlaging og baking i desember at det synes jeg er helt bortkastet. Ja, ja. Nå får jeg hive meg i dusjen. Ha en fortsatt fin adventstid. Kos dere masse. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140927479-ny-start-to-snart-tre/page/2/#findComment-141108357 Del på andre sider Flere delingsvalg…
så gla' Skrevet 9. desember 2009 Forfatter #34 Del Skrevet 9. desember 2009 Mente selvfølgelig pergo Forrige mnd...;-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140927479-ny-start-to-snart-tre/page/2/#findComment-141108359 Del på andre sider Flere delingsvalg…
to snart tre Skrevet 9. desember 2009 #35 Del Skrevet 9. desember 2009 Hei. Her må jeg innrømme at det blir lite vasking og 7 slag til jul. Jeg baker gjerne noen kaker til venner og familie, men det er ikke av disse " småkake varianten", men vanlige kaker. Ellers så blir det mye jobbing før jul, og så skal jeg ha fri fra jul til over nyttår. Bare nyte livet og reise til fjells:=) Vi skal feire jul med familien min i år, så det blir veldig hyggelig. Litt trist å gå nok en jul i møte som barnløs, merker at julen nesten er litt pes og litt vondt nå. Spes da et par av venninnene mine (som ikke skulle ha flere barn) har fått positiv test denne uken og er helt i fyr og flamme over at de venter barn samtidig. Og her sitter jeg... ingen småtroll i heimen her! Så nå blir jeg forbanna om det ikke lykkes neste gang, he he... så jeg kan ha barn neste jul. Hvis ikke kan jeg "til nøds" godta at det er noe i magen som vokser da.. he he:=) Ellers så er det travle dager. Mye julebord og sosialte ting som skjer, mye jobbing og mye reising. Så når julen kommer skal jeg endelig slappe litt mer av. Må forsøke å få unna en del nå, før jeg skal i gang igjen i januar. Kjøper meg litt roligere dager i rugetiden da, ved å stå på ekstra nå denne mnd:=) 2010 skal bli vårt år, jenter!!! Girl power!!!!!! :=) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140927479-ny-start-to-snart-tre/page/2/#findComment-141111084 Del på andre sider Flere delingsvalg…
to snart tre Skrevet 20. desember 2009 #36 Del Skrevet 20. desember 2009 Hei. Lenge siden vi har skrevet her inne nå, må jo nesten være ny rekord for oss å væe:=) Her venter jeg på mensen og håper julen blir myyyyyye kos og lange kvelder med vin og hygge på fjellet. Håper du har det bra, at vikariatet og førjuls forberedelser har vært artig. God jul ønskes deg og dine:=) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140927479-ny-start-to-snart-tre/page/2/#findComment-141159062 Del på andre sider Flere delingsvalg…
så gla' Skrevet 21. desember 2009 Forfatter #37 Del Skrevet 21. desember 2009 Hei Hei :-) Har greid å stresse ned med denne prøvingen, og har ikke vært noe særlig på bim. Kun innom og leser litt enkelte dager. Hadde 4 flotte uker i jobb og har bare kost meg hele adventstiden :-) Her mangler bare juletreet, og det skal jeg ut og kjøpe i dag. Pyntes lille julaften. Ønsker deg og din kjære en riktig god jul, også håper jeg romjulen på fjellet blir bare kos. Mye god mat og godt drikke. 2010 blir året vårt vet du ;-)) Juleklem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140927479-ny-start-to-snart-tre/page/2/#findComment-141162467 Del på andre sider Flere delingsvalg…
to snart tre Skrevet 26. desember 2009 #38 Del Skrevet 26. desember 2009 Hei hei. En liten oppdatering i julen fra meg. Mensen var over 1 uke forsinket og jeg tok en haug med tester som var negative. Og de er forsatt det. Men det resulterte i at jeg ikke måtte vente til januar med nytt forsøk, men startet opp på medisiner i dag. Så da var første sprøyta satt i dag og jeg skal på ul til lørdag 2.jan. Og så blir det uttak og innsett i uke 1, første uken i det nye året:=) Ellers blir det hyttetur på oss i romjulen, reiser i dag og kommer hjem 1.jan - deilig!!!!!! Bare komme seg bort, ta medisiner og kose seg med god mat og slappe av. Deilig... Hadde det ikke vært for det jæ.. snøværet som herjer her i dag så hadde vi allerede reist nå, men venter litt til det løjer. Håper dere også har artige ting på planen i romjulen for familien. Ønsker deg og dine en fortsatt god jul, en fredfylt og hyggelig romjul og ikke minst et spennende og fartsfylt nyttår:=) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140927479-ny-start-to-snart-tre/page/2/#findComment-141175719 Del på andre sider Flere delingsvalg…
så gla' Skrevet 3. januar 2010 Forfatter #39 Del Skrevet 3. januar 2010 Hei hei vennen! Tusen takk for koselig nyttårssms. Tlf, min har nok "klikket" litt, for jeg får bare sendt meldinger inni mellom. Men, har funnet frem en gammel en nå. (Den andre mistet jeg i toalettet her rett før jul så kanskje derfor den har begynt å fuske) Uansett, hvordan gikk det på UL i går. Så spennende tid dere går inn i nå. Denne gangen blir det klaff vet du snuppa :-) Håper du kommer og oppdaterer snart. Er kjempespent ;-) Jeg har egentlig ikke ikm før tirsdag eller onsdag, men har blødd så vidt det er litt nå på morgenen. Men, vi har jo ikke prøvd heller denne mnd (bare kos når vi selv har hatt lyst) så skuffelsen er ikke stor. Det er jo bare det at en vet det kan skje noe, så det ligger liksom litt bak der og lurer. I hvert fall blir det ikke mer el-testing osv, før vi har lagt cruiset bak oss nå. Tanken er at det som skjer det skjer....har en periode nå egentlig ikke hatt så veldig lyst på baby. Har vært så lei prøving og nedturer, og det sliter litt på forholdet med alt dette babygreiene...Nå nærmer det seg også studiestart igjen...jeg greier nesten ikke tanken på flere studier. Skal sjekke om jeg ikke kan ta det siste studiet på høgskolen til høsten. Hva jeg skal gjøre før det - tja.... Håper dere hadde en fin hyttetur i romjulen, og at det bare har vært gode nyheter som har møtt dere nå på nyåret. Skriv snart da :-D klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140927479-ny-start-to-snart-tre/page/2/#findComment-141207275 Del på andre sider Flere delingsvalg…
to snart tre Skrevet 3. januar 2010 #40 Del Skrevet 3. januar 2010 Hei. UL i går viste at jeg må tilbake på ny i morgen. Jeg er visstnok en litt "tregn modner" av eggene, som mange er. Derfor trenger jeg et par ekstra dager, de mener det er bedre enn å sette opp dosen min. Da er faren større for at de blir "anabole steroide store" raskt og at det ikke akkurat bør være positivt generellt for kvalitet av egg. Så da får vi se igjen i morgen, om de er bra og at jeg er klar til uttak på onsdag evt. Ellers så så de minst 7 bra eggeposer på vei til å få riktig størrelse . Sist så de 9 eggeposer på første ul og da fikk jeg ut 15 egg ved uttak (11 av disse var modne nok og kjempe kvalitet). Så dette blir spennende. Kun ICSI forsøk denne gangen (sist delte vi eggene i to forsøk - både ICSI og IVF - men ingen av de 5 eggene ble befruktet på IVF metoden, mens 5 av 6 egg ble befruktet ved ICSI metoden) Så da blir det vel EL sprøyte og uttak og innsett til uken. Gleder og gruer meg... blir godt å få det overstått og blir ruger igjen, men på en annen måte så er det slitsomt med to uker med pining og tålmodighetsprøve for så å kanskje bli skuffet nok en gang.. he he he he:=) Men denne gangen SKAL vi klare det, nå må det jammen være nok. Ellers så håper jeg og tror at du kommer til å lykkes nå som du slapper mere av, dere vet jo at dere kan få det til på egenhånd da du har fått barn før (og mannen er testet). Derfor er jeg helt sikker på at dere kommer til å lage en liten krabat på cruise i februar. Bare vent å se... jeg får nok rett i den saken ja:=) Uansett; jeg heier på deg!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140927479-ny-start-to-snart-tre/page/2/#findComment-141207293 Del på andre sider Flere delingsvalg…
så gla' Skrevet 5. januar 2010 Forfatter #41 Del Skrevet 5. januar 2010 God morgen min venn :-) Jeg leste det siste innlegget ditt i går kveld, men var for trøtt til å skrive. Så, går inn her i dag for å ønske deg lykke til på ny UL, også skjønner jeg det at UL var jo i går :-O Hvordan gikk det snuppa? Håper det er et tosifret antall flotte egg der, klare for uttak og innsett. Like greit at dere bare satser på icsi denne gangen da, siden ivf ikke var noen suksess. Ja, det blir nok to laange uker på deg etter innsett nå. Du vet jo at du ruger på ei lita spire eller to, og det er vel ikke mulig å legge bort den tanken. Men, denne gangen så er det deres tur, og spira skal klore seg fast i nesten 9 mdr :-) Heia, heia. Gleder meg til å høre fra deg igjen *klemme* I dag har jeg sovet lenge gitt. Siste to årene har vi bare hatt en bil, og sambo har tatt toget. Men, jeg har måtte opp og kjøre han til stasjonen. Nå har vi bestemt oss for at han får ta bilen fremover. Det er jo så mye dritt med tog og nsb, og han får så laaaange dager, og kommer alltid for sent på jobb...Så i dag, fikk jeg ha-det-nuss mens jeg ennå var langt inn i drømmeland, og beskjed om at kaffen sto på kanna. Guud det var deilig! Og snuppa er jo så stor at hun ordner seg jo selv om morgenen. Tror hun også syntes det var kjekt at sambo skulle kjøre avgårde når han gjorde, for da fikk hun skyss til skolen :-) Ellers har ikke tanta kommet for fullt. Det har bare vært litt spotting, men det er jeg jo ikke ukjent med. Så, da kommer hun nok for fullt veldig snart. Ja det er godt å ikke stresse med prøvingen akkurat nå. Kanskje kan det hjelpe ;-)) ...og jeg håper du får rett ja :-D Hi, hi....du hørtes så bestemt ut i den saken at jeg tar deg på ordet *klem* Kommer til å sjekke her inne ofte nå, og håper å høre fra deg snart igjen. Denne gangen blir det full klaff snuppa!!! Masse positive tanker, energi og mange varme klemmer er på vei :-))))) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140927479-ny-start-to-snart-tre/page/2/#findComment-141218280 Del på andre sider Flere delingsvalg…
to snart tre Skrevet 8. januar 2010 #42 Del Skrevet 8. januar 2010 Hei på deg, vennen!! Har ikke vært inne her på noen dager nå, forsøkt å fortrenge at uttaks dagen nærmet seg.. he he Var på 2 ul, først forrige lørdag. Men var ikke klar. Så et par dager til med sprøyter før ny ul,men fortsatt ikke klar nok. Så da ble det enda to dager til med sprøyter før uttak i dag. I dag har jeg vært å hentet ut egg, 8 totalt. 6 på ene eggestokken og 3 på andre. Første ul viste 7 eggeposer tidligere, men hadde tro på at det var et par ekstra. Spesielt med tanke på at antallet denne gangen var mye mindre enn sist gang - som jeg fikk ut 15 egg (og de kun så 9 eggeposer på ul). Men legen sa han var fornøyd om det ble mer enn 6 egg og mindre enn 15 på siste ul. Bedre med færre egg og god kvalitet, enn for mange og bli overstimulert. Så da får vi se hva dette uttaket bringer av "bolle i ovnen" :=) Kun ICSi forsøk denne gangen i allefall (siste ble 5 av 6 befruktet på ICSI) Uttak er jo ingen herlig sak, men gikk greit denne gangen også. Blir jo helt "på en snurr "av smertestillende man tar før man skal inn, så mannen min ble nesten flau over meg der jeg vekslet mellom å fnise og sovne på venterommet. Lab`n ringer meg i morgen og forteller antall egg som er befruktet, det blir spennende. Så er det innsett mandag formiddag igjen av ett egg, om alt går som forventet vel og merke. Ellers lite å komme med herfra. Lever med fokus på beruktning, jobb og ellers altfor kalde dager her. Håper alt er bra med deg. Når kulden har gitt seg og det går ann å bevege seg ute igjen så får vi ta en kaffe igjen snart da, det hadde vært hyggelig:=) Sender masse klemmer til deg i det kalde været og lover å holde deg oppdatert:=) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140927479-ny-start-to-snart-tre/page/2/#findComment-141240515 Del på andre sider Flere delingsvalg…
så gla' Skrevet 8. januar 2010 Forfatter #43 Del Skrevet 8. januar 2010 Så fint å høre fra deg, og at du snart er ruger igjen :-) Sikkert sant det med at det er bedre med færre egg av god kvalitet, enn mange og overstimulert. Det er jo i hvert fall ikke bra. Da krysser vi fingrene for at det er gode nyheter fra lab'n i morgen :-D Masse lykke til med innsett på mandag *klemme* Her skjer det heller ikke mye om dagen. Kulda holder meg inne stort sett. Dessuten har sambo bilen om dagen, og jeg gidder ikke gå til bussen. He, he. Men, en kaffe hadde vært koselig igjen. Skal nok komme meg avgårde da :-)) Gleder meg til å høre fra deg igjen. Denne gangen SKAL det gå bra vennen!!! Ha riktig god helg, og nyt de siste dagene som "ikke-ruger" på lang lang lang lang tid ;-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140927479-ny-start-to-snart-tre/page/2/#findComment-141240784 Del på andre sider Flere delingsvalg…
to snart tre Skrevet 9. januar 2010 #44 Del Skrevet 9. januar 2010 Da har de ringt fra lab`n og jeg kjenner at jeg er skikkelig skuffet. Av 8 egg, så var plustselig ikke 3 av de modne nok. Og av de 5 som var fullmodne så var kun 3 befruktet bare..... Så jeg svarte klart på at om de 3 ikke har stjerne kvalitet på mandag, så ønsker jeg å få to tilbake om mulig. Det skulle de se på, for de vil helst ikke fryse ned ett egg alene. Men litt skummelt dette her. For om det ikke fungerer denne gangen (ja, vet jeg ikke har lov til å tenke på det,men kan ikke noe for det...) så er jeg faretruende nært å måtte i gang med medisiner igjen om noen måneder og da på siste offentlige forsøk. Uff, det er kjipt å bare tenke på!! Vet det kun er ett gullegg som skal til for å lykkes, men ikke like lett å tenkte at det skjer meg på så få befruktet egg, etter sååååå mange år med prøving og skuffelser.....dessverre:( Nei, nok sutring fra meg. Nå er det bare å fyre i peisen, og vente på mandag formiddag og hva de sier i Porsgrunn. Om jeg får inn ett eller to egg og om det blir noe på frys. Ha en fin fin helg i kulda. Så snakkes vi igjen snart:=) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140927479-ny-start-to-snart-tre/page/2/#findComment-141244135 Del på andre sider Flere delingsvalg…
så gla' Skrevet 11. januar 2010 Forfatter #45 Del Skrevet 11. januar 2010 God morgen snuppa! Hvordan har helgen vært? Nå sitter du vel og venter på tlf fra Porsgrunn, eller skulle dere inn dit i dag? Ønsker deg uansett masse lykke til i dag. Håper virkelig det er stjernekvalitet på de 3 som er blitt befruktet, og at det som blir satt tilbake er gullegget ;-) Skjønner at du er skuffet over at bare 3 ble befruktet, og at du ikke er mye lysten på ny runde med full medisinering, og at det blir siste offentlige forsøk. Jeg håper av hele mitt hjerte at du om en 14 dagers tid sitter med positiv test i handa. Det ville vært så fortjent så fortjent. Men hva er grunnen til at de ikke vil fryse ned kun ett egg? Her har vi holdt oss inne i helgen og bare fyrt i peisen, spist masse deilig mat, og bare kost oss. I dag skal jeg begynne å rydde vekk jula. Nissene trenger ferie nå, og jeg føler meg rimelig ferdig med jul for denne gang. Igjen - håper det blir gode nyheter for dere i dag!!! Masse lykke til! klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140927479-ny-start-to-snart-tre/page/2/#findComment-141254714 Del på andre sider Flere delingsvalg…
to snart tre Skrevet 11. januar 2010 #46 Del Skrevet 11. januar 2010 God ettermiddag:=) Da har vi vært i Porsgrunn og satt inn et egg i dag. Alle tre eggene som var blitt befruktet på lørdag hadde delt seg kjempe bra videre, så to av eggene hadde god kvalitet og ble dermed fryst ned. Jeg vet ikke helt hvorfor de helst ikke fryser ned kun 1 og 1 egg, men lab`dama sa det på tlf til meg iallefall.... :=) Så da er det spennende å vente to laaaaaaaaaaange uker igjen for å se om mann blir i lykkerus eller skuffet - dommedag:=) he he Ellers så skal jeg bare bruke dagene denne uken til å jobbe litt, men slappe mest mulig av og holde meg så varm som jeg kan. Julen er ryddet bort her, er ikke mange timene etter nyttår de får stå fremme kan jeg love:=) Håper du har det bra og at vi snart finner tid til en kaffe igjen. Vi får ta det når kulda ikke er så sinnsyk lenger, så det er mulig å orke å gå fra bilen til der vi evt måtte møtes.:=) Klem,klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140927479-ny-start-to-snart-tre/page/2/#findComment-141257139 Del på andre sider Flere delingsvalg…
så gla' Skrevet 12. januar 2010 Forfatter #47 Del Skrevet 12. januar 2010 Da er du ruger igjen snuppa - HURRA!!! Så deilig at de var av god kvalitet og hadde delt seg fint:-) Denne gangen SKAL det gå bra *klemme* Så fint hvis du kan ta det litt med ro hva jobbing angår. Sikkert ikke dumt å ta det litt med ro, og pass på å holde deg varm ja. Nå er det heldigvis blitt litt mildere, men du får bare kle deg godt. Prøv å få frem go'følelsen. Den har jeg tro på. Stress og nerver er ikke bra. Som du sier kan det bli to laange uker. Husker selv den pp da jeg tok pergo og pregnyl og håpet var sååå stort. Dagene sneglet seg avgårde. Jeg har absolutt ingenting å gjøre for tiden. Kommer ikke i gang med nye studier før uti februar en gang, så om du føler for en kaffe en dag til uka så hiver jeg meg på bussen. He, he...ikke toget. Nsb er jo helt kjørt om dagen. Fordi det er så mye kluss med nsb er det at sambo nå har bilen. Det ble for mye venting og forsentkomming. Helt håpløst. Men, jeg kommer meg ut likevel jeg :-) og tar gjerne en tur til Tbg. Er bare å "rope", så kommer jeg :-) Jeg har kommet til dag 7 i dag og egentlig har vi jo ikke tenkt på noen "organisert" prøving denne pp heller. Men, må si at jeg føler litt for å følge med EL osv likevel. Har stillt inn monitoren og blir nok å følge med EL, også får vi se om vi har oss litt rundt de "rette" tidene. Har vært så opptatt nå i det siste om at det er like greit å ikke være gravid på cruiset, men nå er jeg plutserlig ikke så opptatt av det. Skulle jeg bli gravid så skal jeg nok kose meg på cruise likevel. Men, det blir ikke noe mer pergo før vi er hjemme igjen. Det er helt sikkert. Den og pregnylen gjorde meg jo helt ubrukelig forrige gang. Det var jo som å være veeeeldig gravid med alle de symptomer som kan fåes. He, he..Så, hormonene, de lar jeg være i fred en stund til ;-) Ellers fikk alle nisser og engler "fri" i går ja. Nå er det bare juletreet igjen, og det åker ut i dag. Det eneste som vil minne om jul en stund til fremover er gardinene. Har helt røde gardiner i stua og på kjøkkenet, men de er jo ikke julegardiner. Har bare fargen :-) Kjenner at jeg ble utrolig glad på deres vegne nå over at befruktning og deling hadde gått så bra. Du skal vite at jeg tenker masse på deg og at jeg håper av hele mitt hjerte at denne gangen går det bra!!! Ha det godt så lenge, også prates vi snart :-) Varme og positive tanker, og god energi er på vei til Tbg ;-) *klemme* Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140927479-ny-start-to-snart-tre/page/2/#findComment-141260985 Del på andre sider Flere delingsvalg…
to snart tre Skrevet 12. januar 2010 #48 Del Skrevet 12. januar 2010 Hei snuppa - du er jo bare helt herlig da!!!!!!!:=) Blir så rørt over omsorgen din for at jeg skal lykkes, det setter jeg enormt stor pris på!! Her, på de de kaller rugedag 1, så er det rolig tempo og kun 50 % effektiv jobbing, derav i et særdeles stille tempo. Styrer jo hverdagen min selv, så jeg tar det veldig rolig. Sjefen kjenner til at jeg er i gang så det er ok at jeg tar korte dager og rolig tempo. Deilig:=) Ulvang sokker, varme tøfler, fyr i peisen, pledd og varmt drikke i koppen- ALT for at jeg skal holde meg varm og rolig. Håper bare så forbanna mye at jeg skal lykkes denne gangen. Fikk jo håpet kjempe mye opp da egget var så fint, legen mente at jeg hadde større sjans enn gj.snittet på 33 % somer å lykkes pr ferskforsøk da egget hadde delt seg så bra videre etter en dag ekstra i "kjøleskapet" deres i helgen. Tror jeg skal forsøke å være så lite her inne som mulig de kommende ukene. Lite å fortelle uansett og skal forsøke å tvinge tankene over på noe annet (om mulig noen sekunder i døgnet) slik at jeg lettere ikke blir fristet til å snik testet før mandag 25.jan. Har troen på at den gangen jeg evt får pos test, så vil det være da jeg ikek har testet før. Så spørs det da, om jeg klarer å droppe testingen før det er testdag. Har jo sprukket alle ganger før, selv om jeg har hatt planer om det i starten av rugetiden.... Så vi får se. Men tenkte at jo mindre jeg er her inne, om jeg klarer å holde meg borte, jo mer kanskje jeg klarer å styre unna å teste..... :=) Klem til deg fra meg:=) PS! Veldig klar for kaffe snart, men tror ikke jeg rekker før etter neste uke. Har litt reise neste uke dessverre som tar mesteparten av uken. Men kan evt sende deg en sms om jeg er i H.str innen den tid på dagtid, og høre hva du driver på med. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140927479-ny-start-to-snart-tre/page/2/#findComment-141263393 Del på andre sider Flere delingsvalg…
så gla' Skrevet 13. januar 2010 Forfatter #49 Del Skrevet 13. januar 2010 Så deilig at du kan ta det litt med ro i jobben. Lavt tempo og kortere dager høres fornuftig ut :-) Skjønner godt du vil prøve å holde deg unna bim litt. Blir fort stresset og revet med om en leser for mye. He, he...Men, skulle du være på disse kanter, så kan du jo sende en sms :-) Hvis ikke tar vi kaffen senere :-) Jeg tok en el-test i dag, men er ikke sikker på om det blir noe mer testing foreløpig. Fort gjort å stresse igjen da og det orker jeg ikke tanken på. Ellers er jeg stappfull av energi for tiden, og får gjort så masse i huset. Deilig! Stort hus med masse rom. Rydde, kaste, vaske :-D Blir jo ikke studier før uti febr. en gang, så får passe på nå :-) Prøv å slappe av å kose deg med tanken på at du er ruger. Vi snakkes nærmere din ikm vet du :-) Varm klem fra meg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140927479-ny-start-to-snart-tre/page/2/#findComment-141269336 Del på andre sider Flere delingsvalg…
så gla' Skrevet 19. januar 2010 Forfatter #50 Del Skrevet 19. januar 2010 Da er du kommet til rugedag 8 da vel :-) Vil bare si at jeg tenker på deg og krysser alt jeg har for at dette blir din måned. Håper dagene ikke snegler seg altfor langsomt avgårde, og at alt er bra med deg. klem klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140927479-ny-start-to-snart-tre/page/2/#findComment-141298932 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå