Gå til innhold

Medela pumpe- anbefaling, symphony vs freestyle etc...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.. Jeg har nå i to mnd pumpet da vi slet med ammingen. Det gikk greit noen dager, så ville han likevel ikke amme, til slutt måtte jeg gi opp og pumpe. Har leid en symphony pumpe, men vurderer å kjøpe en pumpe istedet. Pumpet i 6mnd for 4 år siden da førstemann ikke ville amme men hadde da bare en enkel elektrisk pumpe. Dobbel pumpe er veldig greit, men hvilken erfaring har dere som fullpumper med de forskjellige pumpene. Vurderer å kjøpe freestyle, men lurer på om denne bråker. Symphony er jo veldig stillegående. Håper dere kan dele erfaringene deres, og evt komme med anbefalinger. Vil gjerne også vite hvor jeg kan få kjøpt det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg fullpumper og kjøpte etter hvert Medela sin Freestyle pumpe. Før det hadde jeg først Avent enkeltpumpe (elektrisk), deretter leide jeg Medela Symphony. Kjøpte pumpe da jeg skjønte at jeg måtte fortsette pumpingen (fikk ikke til amming), og det da ville bli billigere i lengden.

Jeg synes Freestyle-pumpen fungerer veldig fint, den er effektiv og får ut mye melk. Den bråker absolutt mer enn Symphony-pumpen, ja. Da jeg gikk over til Freestyle pumpet jeg ikke lenger om natten, men om jeg hadde gjort det hadde jeg måttet gjøre det i stuen, for å ikke bråke for mye.

En ulempe med Freestyle er at den ikke bruker samme deler som de andre pumpene, så hvis man har pumpedeler fra før kan man ikke bruke de som ekstradeler. Jeg kjøpte et sett ekstra fra ebay, så rekker de å tørke mellom hver gang.

Jeg har brukt pumpen et par måneder nå, og den blir brukt mye, og virker å tåle dette bra. Selve delene ser ut til å ha blitt litt "slarkete", dog, slik at det noen ganger kommer luft slik at det ikke pumpes effektivt. Dette er jo ikke helt bra, men hvis jeg løsner dem og fester dem på nytt mens jeg pumper, blir det bra (er enkelt å gjøre under pumping og skaper ikke søl).

Jeg kjøpte pumpen min fra boots apotek på nett, https://www.bootsapotek.no/butikk/s/products/view.html?p=1566756&c=&g=false&ref=search. Sikker handel og rask levering. Jeg har ikke funnet pumpen eller reservedeler i butikker jeg har vært i (div. i Oslo), men det er altså greit å handle det på ebay.

Bare si fra hvis du lurer på noe mer rundt Freestyle pumpen. :)

Skrevet

Tusen takk for svar. Jeg er bare litt i tvil hvis den bråker mer. Jeg pumper heller ikke om natten så det gjør vel ikke så mye om den bråker mer. Som du sier så er det jo en ulempe at de andre delene ikke passer men men..

Takk igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...